اقدامات دانش‌بنیانی در مقابله با کرونا حمایت می‌شود

اقدامات دانش‌بنیانی در مقابله با کرونا حمایت می‌شود

اواسط سال ۱۹۸۰ بود که نخستین نوع این ویروس در دنیا کشف شد. ویروسی که به طور طبیعی در بدن برخی حیوانات وجود دارد و نوع جهش یافته آن با ورود به بدن انسان، سلامتی را به خطر می‌اندازد. ووهان چین هم نخستین نقطه از کره زمین بود که اولین شیوع کووید ۱۹ را اعلام کرد و در مدت زمان کوتاهی تقریبا همه دنیا با این بیماری درگیر شدند.

اما در کنار وحشت عمومی که در این مدت به جان مردم نشست، تلاش‌های محققان و پژوهشگران برای درمان و ریشه‌کنی این بیماری هم آغاز شد. تقریبا همه کشورها در تکاپو هستند تا درمانی قطعی برای این بیماری مهلک و کشنده که تاکنون جان بیش از ۴۰ هزار نفر را گرفته است، بیابند.

دانش‌بنیانی به جنگ کرونا رفتیم

در این میانه تلاش و ترس، ایران توانست با تکیه بر توان دانش‌بنیان‌های خود مسیری کوتاه‌تر و مطمئن‌تر برای تولید محصولات و تامین نیازهای بهداشتی و سلامت محور مورد نیاز مردم و کادر درمانی کشور را طی کند. به گونه‌ای که سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری می‌گوید: ایران با کمک زیست بوم فناوری و نوآوری در مبارزه با کرونا توانمند است. از زمان شیوع این ویروس در کشور شاهد اتفاقات خوبی بودیم و امروز در نقطه‌ای قرار داریم که می‌توان گفت تمام محصولات در داخل کشور و با استفاده از توانمندی نیروی انسانی داخلی تولید می‌شود.

بنا به گفته ستاری،این اتفاقات خوب همه برآمده از دل زیست بوم فناوری و نوآوری و توسعه آن در کشور بیرون آمده است. این بحران ثابت کرد باید این زیست بوم در تمام صنایع فعال شود تا در شرایط بحرانی مشکلی ایجاد نشود .

حمایت از طرح‌های مرتبط شرکت‌های دانش‌بنیان در مقابله با کرونا

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست چمهوری هم با اشاره به تلاش زیست‌بوم فناوری و نوآوری در مبارزه با بیماری کرونا، می‌گوید: ستاد با هدف کمک به مقابله با ویروس کرونا از طرح‌های مرتبط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران کشور در حوزه‌های مختلف «ساخت دستگاه‌های ونتیلاتور»، «تب‌سنج»، «پالس اکسیمتر»، «سامانه‌های نرم‌افزاری اعم از پایش، اطلاع‌رسانی و کنترل بیماری، مدل‌سازی و شبیه‌سازی نرم‌افزاری» و «سایر محصولات و خدماتی که به هر نحو به مقابله با ویروس کرونا کمک کند»، حمایت می‌کند.

فناوران و علاقه‌مندان فعالیت در این عرصه می‌توانند درخواست‌ها و طرح‌های خود را به آدرس info@spinacc.ir ارسال کنند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

اخبار مرتبط:

موفقیت زیست بوم فناوری و نوآوری در مواجهه با کرونا ویروس

ایران با کمک زیست‌بوم فناوری در مبارزه با کرونا توانمند است

ویروس کرونا با عزم فعالان زیست بوم نوآوری در هم می شکند

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات