حمایت از تولید کیت های تشخیص سریع سرولوژیک (IgM و IgG)

حمایت از تولید کیت های تشخیص سریع سرولوژیک (IgM و IgG)


دانش‌بنیان‌ها و زیست بوم فناوری و نوآوری در روزهای بحرانی شیوع کرونا ثابت کردند که توان بالایی در رفع مشکلات و نیازهای کشور دارند. تولید کیت‌های تشخیص سریع بیماری کرونا هم یکی از این توانمندی ها است که به دست محققان ایرانی میسر شد. با توجه به این که شرکت‌های متعددی در کشور با این توان تخصصی وجود دارند، معاونت علمی و فناوری قصد دارد پس از شناسایی و ارزیابی توان تولیدی آنها از محصولاتشان حمایت کند.

شرکت هایی که سابقه تولید کیت های مشابه و عرضه موفق آن ها به بازار را دارند و سایت تولیدی با استاندارد ISO ۱۳۴۸۵-۹۰۰۱ به همراه تمامی تجهیزات مورد نیاز در فرآیند تولید را در اختیار داشته باشند در اولویت حمایت قرار دارند.

«همچنین کسب دانش فنی تولید کیت Rapid Test (LFD) در زیرساخت شتابدهنده های معرفی شده از سوی ستاد توسعه زیست فناوری»، «توانایی تولید ۵۰۰ هزار کیت در ماه»، «تامین به موقع و به اندازه مواد اولیه مورد نظر برای تولید کیت همچون کاغذ، آنتی بادی و آنتی ژن و کیت های برخوردار از آنتی بادی اختصاصی ویروس Covid-۱۹» هم دیگر شروطی است که باید در بررسی ها مورد تایید قرار گیرد.

شرکت‌های متقاضی تا دهم اردیبهشت ماه سال جاری فرصت دارند که پروپوزال طرح های مورد نظر خود را به آدرس bioproducts@biodc.isti.ir ارسال کنند.
گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات