به همت فناوران پارک علم و فناوری کردستان؛ گیت رفع آلودگی ویروس کرونا ساخته شد

به همت فناوران پارک علم و فناوری کردستان؛ گیت رفع آلودگی ویروس کرونا ساخته شد

مصطفی صمدی در گفت و گو با روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، اظهار کرد: با توجه به وضعیت پیش آمده در کشور و شیوع ویروس کرونا و همچنین انتقال و گسترش سریع این ویروس توسط افراد در جابه جایی‌های روزانه، ما را بر آن داشت تا به فکر ساخت دستگاهی باشیم که به وسیله آن بتوان افراد را در هنگام مراجعه به محل کار و فعالیت خود خصوصا اماکن شلوغ و پر رفت و آمد مانند پادگان ها، بیمارستان ها، ادارات دولتی و غیره رفع آلودگی کرده و از گسترش این ویروس جلوگیری به عمل آورد.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف دستگاهی را تحت عنوان گیت رفع آلودگی طراحی و ساخته‌ایم که با مه‌پاشی مواد ضد عفونی کننده، تمامی سطوح افراد را در حین ورود و خروج از این گیت، از انواع آلودگی‌ها خصوصا ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا ضدعفونی کند.

مدیر عامل شرکت  پویا صنعت ایده پرداز امید کردستان بیان کرد: عملکرد این دستگاه به این صورت است که با نزدیک شدن فرد به فاصله نیم متری، چشم الکترونیکی دستگاه فعال شده و محلول به صورت مه در داخل گیت پخش می شود.

صمدی خاطرنشان کرد: با عبور هر فرد فقط ۵ سی سی محلول برای رفع آلودگی از لباس دست، صورت و کفش‌ها کافی است تا فرد در خروجی گیت از ویروس کرونا رفع آلودگی شود.

وی یادآور شد: در صورت حمایت می توان این گیت را در اندازه های دلخواه و متناسب با محل به کارگیری و همچنین برای رفع آلودگی از خودروها ساخت.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات