مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری زاگرس: حمایت ویژه از شرکت‌های دانش بنیان، فناور و استارت آپ‌ها در سال جهش تولید
     
     اختصاص اعتبار ویژه به شرکت های فعال در حوزه کرونا

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری زاگرس: حمایت ویژه از شرکت‌های دانش بنیان، فناور و استارت آپ‌ها در سال جهش تولید اختصاص اعتبار ویژه به شرکت های فعال در حوزه کرونا

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری زاگرس  با بیان اینکه این صندوق در سال جهش تولید حمایت ویژه ای از شرکت های دانش بنیان ، فناور و استارت آپ ها دارد، گفت: در پنج سال گذشته از طریق این صندوق  مبلغ ۳۳  میلیارد تومان تسهیلات به  ۳۴۳ شرکت فناور و دانش بنیان اعطا شده است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، علی اصغر ساعد در گفت و گویی با   با بیان مطلب فوق تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری زاگرس به عنوان یک نهاد حمایتی خصوصی در کنار پارک علم و فناوری کرمانشاه فعالیت های متنوعی  در زمینه های مختلف مالی و غیر مالی به واحد های فناور و شرکت های دانش بنیان ارائه می کند.

ساعد تصریح کرد : صندوق‎های پژوهش و فناوری طبق مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۱ به‏منظور حمایت از طرح‏های پژوهشی و فناورانه غیردولتی تشکیل شده است. طبق آیین‏نامه‏ این صندوق‏ها این حمایت می‏تواند به‏صورت اعطای وام و تسهیلات، صدور ضمانت ‏نامه‏های مورد نیاز طرح‏های پژوهشی غیردولتی، تامین و تضمین پرداخت است. که با توجه به تحریم ها نقش این صندوق‏ها می‏تواند بیش از گذشته تعیین کننده باشد چرا که با حمایت از طرح‏های پژوهش و فناورانه‏ در تکمیل زنجیره دانش به ثروت نقش مهمی ایفا کنند.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری زاگرس در ادامه با اشاره به اینکه رشد و شکوفایی ایران اسلامی در سایه تحقق اقتصاد دانش بنیان محقق خواهد شد، افزود: در این صندوق ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور درحداقل زمان ممکن انجام می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این صندوق در عرصه مقابله با ویروس کرونا وارد و خط اعتباری  خاصی در حمایت از شرکت های تولید کننده نیاز های بهداشتی کشور ایجاد کرد افزود: اختصاص ۵/۴ میلیارد تومان به چهار شرکت تولید کننده محلول ضدعفونی کننده دست بر پایه الکل، شیلدهای پلی استر محافظ صورت، ماسک ان-۹۵ و  ماده ضدعفونی کننده دست ، ایجاد خط اعتباری در قالب تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی برای ۲۳ شرکت دانش بنیان به مبلغ ۷ میلیارد تومان، عقد قرارداد با پارک علم و فناوری به مبلغ ده میلیارد تومان جهت اعطا تسهیلات ویژه به شرکت های فنآور بخشی از خدمات حوزه مقابله  کرونا بوده است.

ساعد منابع  صندوق پژوهش و فناوری زاگرس را معاونت علمی ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، منابع داخلی صندوق ، پارک علم و فناوری کرمانشاه و جهاد دانشگاهی  عنوان کرد افزود:تا کنون  ۱۷ ضمانت نامه به ارزش ۱۴ میلیارد تومان برای پنج شرکت جهت ۱۸ قرارداد  صادر شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه کارآفرینان متخصص و نوآوران به دلیل ضعف ساختا‌ر‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری امکان بروز و ظهور قابلیت‌های فناورانه ندارند افزود:در همین راستا صندوق‌های پژوهش و فناوری زاگرس، با هدف ارائه خدمات مالی ویژه به کارآفرینان متخصص و و در راستای کمک به فعالیت‌های پژوهشی، علمی و فن‌آوری بخش غیر‌دولتی تاسیس شده است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات