دانشجویان در قالب تورهای علمی با اصول تیم‌سازی آشنا می‌شوند

دانشجویان در قالب تورهای علمی با اصول تیم‌سازی آشنا می‌شوند

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزاری تورهای علمی دانشجویی در راستایی تیم سازی، یکی از ابزارهای آموزشی موثری است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرورش یافته است.

دانشجویان در تورهای علمی که در مراکز شتابدهی و پارک‌های علم و فناوری تاسیس شده زیر نظر معاونت علمی برگزار می‌شود، سوالات خود را به صورت مستقیم با مدیران زیست بوم و همچنین مالکان شرکت‌ها و استارتاپ‌ها در میان می‌گذارند.

محسن علی‌اکبریان رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این‌باره، اظهار کرد: سیاست‌های ترویجی در حوزه کسب وکار و گسترش تیم‌سازی استارتاپی یکی از محورهای اصلی کاری این مرکز محسوب می‌شود.

ایجاد تجربه‌ای جدید

وی با اشاره به فعالیت‌های ترویجی انجام گرفته در این حوزه افزود: طی تفاهم با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مختلف، دانشجویان علاقمند می‌توانند در قالب تور علمی ضمن آشنایی با مفاهیم مرتبط با زیست بوم فناوری و نوآوری از بخش‌های مختلف پارک فناوری پردیس و مرکز رشد نیز بازدید کنند و آموزش‌هایی را در زمینه اصول تیم‌سازی، ایده‌پروری و ایجاد کسب و کار دریافت کنند. این بازدیدها و حضور نزدیک در یکی از قطب‌های زیست بوم فناوری کشور، ضمن ایجاد یک تجربه جدید برای علاقمندان، امکان لمس مسائل کاری واقعی در حوزه خلق ایده و تاسیس یک استارتاپ را برای آنان فراهم می‌کند.

یک فرایند گام به گام

علی‌اکبریان، دیگر اقدام این مرکز در ماه‌های اخیر را بحث بازنگری، ارتقاء و بهبود فرایندهای پذیرش شرکت‌ها و تیم‌های استارتاپی خواند و گفت: این مرکز با طراحی یک فرایند منعطف و گام به گام، شرایط پذیرش تیم‌ها در فضای کار اشتراکی و سپس در مراحل پیش رشد و رشد را فراهم می‌آورد به‌طوریکه بر اساس این روش، ضمن ارائه آموزش‌های لازم به تیم‌ها، مسیر پیش رو برای ایجاد کسب و کاری که به دنبال آن هستند برایشان روشن می‌شود و در مواردی منجر به تغییر و اصلاح مسیر کاری تیم‌های نوآور می شود که به موفقیت آنها در آینده کمک شایانی می‌کند.

پایان پیام/۳۳

اخبار مرتبط:

برای نخستین بار ۳۴ اختراع توسط شبکه فن بازار ملی ایران فروخته شد

رئیس شبکه فن بازار ملی ایران: لرستان به یکی از فن‌بازارهای مهم کشور تبدیل شود

فستیوال نوآوری‌های صنعت دارویی

فراخوان فستیوال نوآوری‌های صنعت رنگ و رزین اعلام شد

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات