سهم مراکز تجاری در مهارکرونا

سهم مراکز تجاری در مهارکرونا

سهم مراکز تجاری در مهارکرونا

توجه به  ابعاد گسترده شیوع ویروس کرونا و همچنین فراگیری سریع و موزیانه  این ویروس ویرانگر سبب شده که تمام ارگان های رسمی اعم از دولتی و خصوصی در کنار مردم و در جهت مهار و از بین بردن این ویروس دست به کار شوند. مجموعه ایران مال که یکی از بزرگترین پروژه های اداری تجاری در خاورمیانه و حتی در جهان به شمار می آید  در روزهای اخیر و منتهی به سال نو ابتدا با اقدامات بهداشتی و آموزش کارکنان و ضدعفونی کردن مغازه ها و راهروهای این مجموعه به قصد کنترل و جلوگیری از شیوع کرونا  انجام داد اما بلافاصله بعد از بحرانی شدن شرایط با تعطیلی این مجموعه تجاری اداری فرهنگی ورزشی به حمایت از دولت و همراهی با مردم و کادر پزشکی پرداخت .

همکاری و همیاری مجموعه ایران مال تنها به اینجا ختم نشد بلکه مدیریت ایران مال با در اختیار قرار دادن  امکانات سخت افزاری نرم‌افزاری  این مجموعه به ستاد مبارزه با کرونا و بخش دولتی سهم خود و تعهد و مسئولیت اجتماعی خود را در قبال هم وطنان به بهترین نحو نشان داد .

در ادامه به برخی از از محورهای مهم حمایت و کمک رسانی ایران مال در جهت شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور پرداخته شده است :

ایران مال و اطلاع رسانی برای کنترل کرونا

یکی از بخش های مهم  مرکز خرید ایران مال واحد سلامت آنست که در روزهای اخیر و همزمان با شیوع کرونا به اطلاع رسانی آموزش و بیان توصیه های پیشگیرانه و درمانی در خصوص مهار و کنترل کرونا می پردازد. در جدیدترین پستی که صفحه اینستاگرام ایران مال در باره ویروس کرونا و از زبان آزاده فضلی پزشک متخصص اورژانس آن منتشر کرده آمده است : مطمئن‌ترین راه برای مقابله با کرونا شستشوی دست‌ها و عدم نزدیک کردن دست‌ها به چشم، بینی، گوش و دهان است. برای هر عطسه و سرفه به بیمارستان‌ها که یکی از آلوده‌ترین مکان‌ها به حساب می‌آید مراجعه نکنید. بیماری کرونا از طریق مخاط بدن منتقل می‌شود.  باید مرتبا دست‌ها شسته شود و از هر ماده ضدعفونی‌کننده استفاده نشود زیرا الکل‌های رقیق شده غیرطبی برای پوست مخرب است. قرنطینه کردن بچه‌های کمتر از ۹ سال، افراد کهنسال و افراد دارای بیماری‌های مزمن اقدام بسیار مناسب و صحیحی است. حضور بقیه گروه‌ها در جامعه نیز باید با رعایت کامل اصول بهداشتی باشد و فقط محدود به انجام کارهای ضروری شود .

مسئول اورژانس ایران‌مال تاکید کرد : زمانی که افراد در محیط‌های سر بسته و محدودی همچون تاکسی و محل‌های پر رفت و آمد قرار می‌گیرند باید از ماسک استفاده کنند؛ همچنین در هنگام استفاده از دستگاه‌هایی مثل عابربانک و کارت‌خوان باید از دستکش استفاده شود. زمانی که از دستکش استفاده می‌شود نباید از وسایل شخصی استفاده شود. برخی افراد وسایل خود را از داخل کیف خارج می‌کنند در حالی که دستکش پوشیده‌اند، این موضوع نیز از بعد بهداشتی غلط و بیماری‌زا است. افرادی که در این ایام خود را قرنطینه نکرده‌اند، در هنگام ورود به منزل، دستکش و ماسک خود را درون یک سطل زباله در دار گذاشته و بلافاصله لباس‌های خود را تعویض کنند. لباس‌های بیرون خوب است که بصورت روزانه شستشو شود اما در صورتی که امکان شستشوی روزانه لباس‌ها وجود ندارد، لباس‌ها را روی شوفاژ یا در معرض حرارت بخاری و یا در زیر نور خورشید قرار دهند زیرا ویروس کرونا در حرارت بالا از بین می‌رود .

مسئول اورژانس ایران‌مال افزود : با توجه به آنکه ویروس کرونا یک اپیدمی جهانی است، رعایت بهداشت فردی در پیشگیری از ابتلا به این ویروس بسیار تاثیرگذار است اما سرعت بسیار بالای گسترش این بیماری نباید منجر به آن شود که تمام ذهن، فکر و زندگی را تحت الشعاع قرار دهد. کوید ۱۹ نسبت به دیگر انواع بیماری‌های هم خانواده خود کشندگی کمتری دارد اما استرس و وسواس‌های فکری و عملی تاثیر بسیار مخرب‌تری نسبت به خود بیماری دارد. بیشتر این وسواس‌ها از شنیده‌های بی‌منبع دهان به دهان و محتواهای فضای مجازی ناشی شده است که غالبا پایه علمی ندارد. اگر دست‌ها و وسایل شخصی ضدعفونی شود، هیچ انتقال ویروسی رخ نخواهد داد. باید توجه شود که دست‌های غیربهداشتی و ضدعفونی نشده را به صورت نزنیم .

مسئول اورژانس ایران‌مال در رابطه با استفاده از ماسک بیان کرد : ماسک‌های رایج بازار، ماسک‌های ساده جراحی است؛ بیماران و افرادی که در محیط‌های پر رفت و آمد حضور دارند می‌توانند از همین ماسک‌ها استفاده کنند. تا زمانی که ماسک مرطوب نشده قابل استفاده است اما نباید هیچگاه ماسک را شست و داخل آن گاز استریل یا دستمال کاغذی قرار داد. افرادی که علایم تب و سرفه دارند باید از ماسک استفاده کنند و هر دو ساعت یکبار آن را تعویض کنند .

وی خاطرنشان کرد : در چند وقت اخیر متاسفانه افراد از هر نوع الکل و ماده ضدعفونی‌کننده‌ای برای دست‌ها و سطوح مختلف استفاده می‌کنند که در آینده نزدیک احتمال ابتلا به بیماری‌های پوستی را بالا می‌برد. خوب است برای ضدعفونی‌کردن دست‌ها از الکل طبی رقیق شده و محلول ضدعفونی کننده با پایه الکل استفاده شود و همچنین برای ضدعفونی‌کردن سطوح از مخلوط ۲۰  سی سی وایتکس همراه با ۹۸۰ سی سی آب استفاده شود. با این وجود، بهترین روش استریل کردن دست‌ها شستشو با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه است .

ایران مال و تجهیز و آماده سازی بیمارستان ۳ هزار تختخوابی

امکانات لجستیکی و سخت افزاری مجموعه ایران مال آنقدر گسترده و قابل استفاده است که دکتر زالی فرمانده ستاد مبارزه با کرونا از ایران مال به عنوان مکانی برای پشتیبانی  بیمارستان های تهران و کرج خبر داد. این مجموعه با تجهیز و آماده سازی برای بیش از ۳ هزار  بیماران کرونایی  در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار گرفته است .

روابط‌عمومی ایران‌مال در صفحه اینستاگرامی این مجموعه در این باره نوشت : بازار بزرگ ایران اعلام کرد با توجه به شرایط ویژه کشور برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، آمادگی دارد تا  داوطلبانه مرکز نمایشگاهی خود را همراه با تجهیزات و تخت بیمارستانی برای درمان بیماران کرونایی در اختیار شبکه بهداشت و درمان کشور قرار دهد. این مرکز با مساحت مفید ۴۵ هزار مترمربع، ظرفیت تبدیل شدن به بیمارستان موقت ۳ هزار تخت‌خوابی را دارد. ایران‌مال با قرارگرفتن در حد فاصل دو کلانشهر تهران و کرج و در اختیار داشتن امکانات ویژه‌ای همچون دسترسی سریع به بزرگراه‌های تهران و کرج، مسیرهای مستقل اختصاصی و نیز برخورداری از پد هلی‌کوپتر می‌تواند نقش مهمی در تسریع درمان بیماران کرونایی داشته باشد. همچنین ایران‌مال در سال گذشته میزبان خوبی برای سفرهای نوروزی مردم بود و خاطره‌های خوبی را برای آنها ساخت اما امروز شرایط کشور و جهان تغییر کرده است؛ اکنون حفظ جان و سلامت مردم قطعا مهم‌ترین اولویت کشور و مقدم بر هرگونه مصلحت‌اندیشی اقتصادی و سیاسی است. امیدواریم بزودی در شرایطی امن، آرام و سرشار از سلامتی میزبان خوبی برای شادی‌های هموطنان عزیزمان باشیم .

همچنین در پی اعلام آمادگی ایران‌مال برای ایجاد نقاهتگاه ۳ هزار نفری مخصوص بیماران کرونا، در روزهای گذشته نخستین نشست هماهنگی با حضور نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش و وزارت بهداشت در ایران‌مال برگزار شد. این نقاهتگاه قرار است در مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران با مساحت ۴۵هزار مترمربع برپا شود .

امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دکتر بهزاد موذنی رییس اداره بهداشت نیروی زمینی، دکتر عراقی‌زاده مسئول اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح و دکتر توکلی معاون ستاد مبارزه با کرونای شهر تهران در این نشست حضور داشتند و از مرکز نمایشگاهی بازدید کردند .

عراقی‌زاده درباره اقدامات انجام شده توسط نیروهای مسلح ارایه کرد و گفت : در شرایطی که وظیفه ملی ایجاب کند فرقی میان بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد. در زمان جنگ تحمیلی هم بخش خصوصی در میدان جنگ حضوری فعال داشت. ما از ایران‌مال که در این شرایط حساس اینگونه احساس تکلیف کرده و وارد میدان شده است تشکر می‌کنیم .

توکلی معاون بهداشت و درمان شهر تهران نیز در ادامه این بازدید، گزارشی از اقدامات وزارت بهداشت در مبارزه با ویروس کرونا داد و تاکید کرد : همه سازمان‌های دولتی و غیر دولتی بسیج شده‌اند تا با این بیماری مقابله کنند. شعار ایران‌مال از روز افتتاح، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی بوده است؛ اکنون اعلام آمادگی برای ایجاد نقاهتگاه نیز در همین قالب شکل گرفته تا کمک موثری به حاکمیت برای مبارزه با ویروس کرونا داشته باشد. این مجموعه می‌تواند یکی از بازوهای پرتوان وزارت بهداشت در مقابله با کرونا باشد .

منبع: ایرنا

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات