رونق کسب و کار در دوران کرونا؛ نت‌فلیکس رکورددار سودهای نجومی در دوران کرونا

رونق کسب و کار در دوران کرونا؛ نت‌فلیکس رکورددار سودهای نجومی در دوران کرونا

این روزها هیچ رستوران و سینمایی باز نیست. کنسرت‌ها و دیدارها تنها در فضای مجازی مجازند. ویروس کرونا خیلی از فعالان اقتصادی را به خاک سیاه نشانده اما برای شرکت پخش اینترنتی فیلم نتفلیکس Netflix بیش از آنچه تصور میشد مشتری جذب کرده است.

در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مشترک جدید به نتفلیکس اضافه شده است. این در حالیست که کارشناسان بازار روی رقمی حدود هشت میلیون حساب کرده بودند.

در پایان ماه مارس شمار کسانی که مشترک سرویس نتفلیکس شدند به ۱۸۳ میلیون نفر رسید. این رشدی ۲۸ درصدی و معادل پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است. سود این شرکت دو برابر شد و به ۷۰۹ میلیون دلار رسید.

مدیریت نت فلیکس میداند که با تمام شدن دوره قرنطینه و آغاز دوباره فعالیتهای اقتصادی از میزان استفاده مردم از خدمات این شرکت نیز کاسته خواهد شد، اما همچنان روی هفت و نیم میلیون مشتری جدید برای سه ماهه دوم سال جاری حساب میکند.

ارزش سهام نت‌فلیکس دوبرابر دیسنی‌لند

کنسرن نتفلیکس سال ۱۹۹۷ در شهر لسگاتس در ایالت کالیفرنیا پایهگذاری شد و حالا بر بزرگترین موج موفقیت خود در طول این چند دهه سوار است. بر ارزش سهام نتفلیکس در بازار بورس ۳۶ درصد اضافه شده، در حالی کل بازار بورس در این دوره در حال سقوط بوده است. حجم سهام نتفلیکس در بازار بورس ۱۹۰ میلیارد دلار است و روی دست سهام دیسنیلند زده است که در زمستان گذشته دو برابر نتفلیکس بود.

برخی کارشناسان معتقدند که موفقیت نتفلیکس در بازار بورس برای مدتی ادامه خواهد داشت. پخش مستند Tiger King (ببر پادشاه) از ابتدای ماه مارس شروع و با استقبالی گسترده روبرو شد. ظرف چهار هفته ۶۴ میلیون نفر به تماشای برنامه نشستند. بقیه تولیدات این شرکت مانند "Spenser Confidential"، سریال درام جنایی "Ozark" یا سریال اسپانیایی "Money Heist" نیز از تولیدات بسیار موفق و پربیننده این شرکت هستند.

دور نیست که نت فلیکس در شب‌های پساکرونا نیز همچنان به مردم سرگرمی بفروشد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات