تولید بیش از ۸۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده طی دو ماه در استان گلستان

تولید بیش از ۸۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده طی دو ماه در استان گلستان

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان ، دکتر مهدی غفاری عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی رئیس جمهور با روسای پارک‌های علم و فناوری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان استان از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون همه توان خود را برای مقابله با این بیماری به کار گرفته‌اند، اظهارداشت: تولید مواد ضدعفونی کننده در استان از روزانه ۷ هزار لیتر به ۵۰ هزار لیتر افزایش پیدا کرد و شرکت دانش‌بنیان به‌بان شیمی مقدار ۴۵ هزار لیتر آن را تولید می‌کند که متاسفانه مدیر این شرکت را به علت این بیماری از دست دادیم.

دکتر غفاری با اشاره به تولید ۸۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در دو ماه گذشته افزود: ۸۵ درصد مواد ضدعفونی کننده این شرکت‌ها به خارج از استان ارسال شده و ۱۵ درصد آن نیاز کل استان را تامین می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان درباره تولید دارو هم گفت: در زمینه تولید دارو شرکت‌های بسیار قوی با پایه گیاهی داریم؛ دو شرکت دانش‌بنیان نیاک و گیاه اسانس در استان تولید داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی و کاهش عوارض ناشی از کرونا را با حدود ۱۰ برابر ظرفیت آغاز کردند. همچنین شربت‌هایی که قبلا برای مجروحان شیمیایی استفاده می‌شد با درخواست بیمارستان‌های بقیه‌الله‌الاعظم(عج) و فیروزگر تهران تولید و برای آنها ارسال شد. همچنین ۵ هزار عدد از این شربت‌ها نیز به صورت رایگان در استان توزیع شد.

وی افزود: کارهای تحقیقاتی برای تولید دارو در حال انجام است و تولید شربت ضدویروس ۱۰۰ درصد گیاهی نیز در استان آغاز شده است.

دکتر غفاری درباره تولید دستگاه‌ها و تجهیزات موردنیاز برای ضدعفونی معابر و اماکن گفت: دستگاه ضدعفونی کننده اتومات که آماده بود به سرعت عملیاتی و در تعداد زیاد تولید و در اختیار مراکز تجمعی قرار گرفت. همچنین دستگاه الکتریکال مه‌پاشی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان استان تولید شد که می‌تواند با یک لیتر تا ۳ هزار مترمکعب را ضدعفونی کند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در پایان با اشاره به فعالیت یکی از استارتاپ‌های استان در امر غربالگری بیماران کرونایی گفت: در حال حاضر ثبت و توزیع داروهای درمانی و پیگیری روند درمان بیماران با استفاده از این نرم‌افزار که به سرعت عملیاتی شد در حال انجام است.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات