تاپیک دوازدهم: از تصمیم آمازون برای ورود به بازار دارو تا سلطه چین بر بازار اسباب بازی های جهان

تاپیک دوازدهم: از تصمیم آمازون برای ورود به بازار دارو تا سلطه چین بر بازار اسباب بازی های جهان

تاپیک دوازدهم نیز همانند تاپیک های گذشته به بررسی 5 خبر خارجی در حوزه استارتاپ ها و رویداد های بین الملل خواهد پرداخت.

به گزارش اکوسیستم، هفته گذشته تعداد اتفاقات قابل توجه در حوزه استارتاپ ها زیاد نبود اما با این وجود اخبار منتشر شده در این حوزه قابل توجه بودند. اخبار منتشر شده در رسانه های خارجی از تصمیم آمازون برای ورود به حوزه خرید و فروش دارو تا قبضه کردن بازار اسباب بازی های جهان توسط تولید کنندگان چینی همگی قابل توجه و قابل تامل بوده اند.

آمازون قصد دارد تا به حوزه خرید و فروش دارو ورود کند. اخیرا شرکت آمازون در حال تصمیم گیری در مورد ورود به بازار دارو است. این شرکت در مراحل نهایی تصمیم گیری بوده و به خوبی می‌داند که ارزش این بازار چند میلیارد دلار است. از آنجا که بازار داروها د رکشور آمریکا ۵۶۰ میلیارد دلار ارزش دارد، لذا آمازون چند سالی اسن که بررسی این بازار پرداخته است. در سال‌های اخیر حتی شنیده می‌شد که این کمپانی از مشاورانی برای بررسی بازار دارو کمک گرفته است. به تازگی شبکه CNBC ایمیلی را از آمازون تایید کرده که طی آن این شرکت تصمیم نهایی خود را تا دوم آذر ماه سال جاری در ارتباط با ورود به بازار دارو می‌گیرد.

استارت آپ جدید برای پاکسازی شهرها با حضور کلاغ ها راه اندازی شد. یک استارتاپ توانسته با ساخت دستگاهی که نام آن را جعبه کلاغ گذاشته، به این پرنده‌ها آموزش دهد که چگونه ته سیگارها را از سطح شهر جمع کرده و جایزه بگیرند. روبن وندر ولاتون و باب اسپیک هنگامی که در حال قدم زدن در اطراف پارکی درآمستردام بودند و ته سیگارهای بسیاری را دیدند، این ایده به ذهنشان رسید که استارتاپی برای جمع آوری ته سیگارها از سطح شهر راه اندازی کنند.

روسیه برای استفاده از بیت کوین در معاملات این کشور محدودیت های جدیدی در نظر گرفته است. به زودی در روسیه وب‌سایت‌هایی که برای مبادلات از ارزهای رمزپایه مثل بیت کوین استفاده می‌کنند، مسدود می‌شوند. به گفته‌ی سرگئی شوتسوف، معاون اول بانک مرکزی روسیه این سازمان تصمیم دارد به زودی امکان دسترسی به وب‌سایت‌هایی که در مبادلات خودد از ارز رمزپایه مثل بیت کوین استفاده می‌کنند را مسدود سازد. وی علت این تصمیم را مشکوک بودن این ارزها عنوان کرد. مقامات مالی این کشور نخست، هر نوع پول رمزنگاری شده‌ای را که مؤسسات رسمی غیردولتی در بازار عرضه کرده بودند را غیرقانونی دانست و دلیل این اقدام را امکان سودجویی با استفاده از این ارزها اعلام کرد. پس از مدتی مقامات روسیه موافقت خود با ارزهای رمزپایه مثل بیت کوین را به شرط کنترل و نظارت روی گردش مالی این ارزها اعلام کردند تا از این طریق دسترسی به این بازار کمی محدود شود.

مدیر عامل سامسونگ الکترونیکس استعفا داد. درست همزمان با روزی که سامسونگ پیش بینی کرد سود عملیاتی سه ماهه سوم امسال از فروش پردازنده‌های حافظه این شرکت رکورد جدیدی را به دست خواهد آورد، کوان اوه‌هیون مدیریت مجموعه‌ای که این قطعه را می‌سازد، استعفا داد. روز شنبه 22 مهر ماه سامسونگ اعلام کرد کوان اوه‌هیون مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره سامسونگ الکترونیکس قصد دارد از سمت خود کناره گیری کند. گفته شده که علت این استعفا، نگرانی‌های وی بابت خلا مدیریت در مجموعه سامسونگ بعد از محکومیت مدیرعامل پیشین سامسونگ لی جائه یونگ به ۵ سال زندان است.

چین بازار اسباب بازی دنیا را قبضه کرده است. از آنجا که کشور چین نیروی کار ارزانی دارد در سال ۲۰۰۶ موفق شد تا ۷۵ درصد از بازار اسباب بازی جهان را در اختیار خود گرفته و به غول صنعت اسباب بازی دنیا مبدل شود. روند رو به رشد چین در بازار اسباب بازی در سال ۲۰۰۷ دستخوش تغییراتی شد، در این سال حجم بالایی از اسباب بازی‌های ساخت این کشور به دلیل عدم برخورداری از کیفیت لازم برگشت داده شد، علاوه بر این افزایش نرخ حقوق کارگران و افزایش سطح توقعات خریداران در زمینه تکنولوژی اسباب بازی‌ها سبب شد سلطان اسباب بازی جهان به زانو درآید. اما پس از سال‌ها رکود چین در این صنعت در سال ۲۰۱۷ این کشور صادرات خود در این زمینه را به ۷ بیلیون دلار رساند.

 

    نظرات