پارک های علم و فناوری ارائه دهنده خدمات به زیست بوم کارآفرینی و نوآوری

پارک های علم و فناوری ارائه دهنده خدمات به زیست بوم کارآفرینی و نوآوری

جلسه شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان یزد روز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸ با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، داریوش پورسراجیان، رئیس پارک علم و فناوری یزد، محمدصالح اولیاء، رئیس دانشگاه یزد و جمعی از مدیران شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری یزد در مرکز فناوری اقبال برگزار شد.
کارخانه های نوآوری، فضای مناسب برای تحقق ایده های نوآورانه جوانان خلاق
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در این جلسه که در حاشیه سفر ستاری به استان یزد برگزار شد، ستاری با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد کارخانه های نوآوری، گفت: این کارخانه ها فضای مناسب را برای تحقق ایده های نوآورانه جوانان تحصیل کرده و خلاق به کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق فراهم می کند و در واقع بسیاری از شرکت های دانش بنیان متولد شده از دل استارتاپ‌ها پس از رشد از کارخانه جدا و وارد بازار می شوند.
ایجاد زیست بوم مساعد برای فعالیت کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی
معاون رئیس جمهور رونق و توسعه محصولات دانش بنیان تولیدی و بی نیاز ساختن کشور از مهم ترین کالاها به ویژه اقلام تحریمی را دو گام اولویت دار و مهم این کسب و کارها در سال جاری عنوان کرد و گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد زیرساخت ها و حمایت های نرم افزاری و مالی بر بستر قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، تلاش می کند زیست بومی مساعد برای فعالیت کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی ایجاد کند.
ستاری تاکید کرد: پارک علم و فناوری نه یک فضای فیزیکی بلکه یک مفهوم راهبردی است و به تمامی بخش های زیست بوم کارآفرینی و نوآوری خدمات را بدون محدودیت ارائه می کند.
رشد استارتاپ ها و دانش بنیان ها در سال جاری
ستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۴۳۰۰ شرکت دانش بنیان و ۶هزار استارتاپ در کشور گفت: سال گذشته دانش بنیان ها ۹۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته اند که این روند امسال با سرعت بیشتری انجام می شود.
وی افزود: حجم و کیفیت فعالیت این کسب و کارها اکنون به ابعادی درخور توجه و اثرگذار در اقتصاد رسیده است
در ادامه نیز محمدعلی طالبی، استاندار یزد، ضمن عرض خیرمقدم، از رویکردها و اقدامات مفید انجام شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکر و تصریح کرد: پرداختن به اقتصاد دانش بنیان در شرایط کنونی تنها چاره ی موجود در کشور است. همچنین داریوش پورسراجیان، رئیس پارک علم و فناوری یزد گزارشی از اقدامات و پروژه های کلان پارک علم و فناوری یزد در راستای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری ارائه کرد.
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور که سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه به استان یزد سفر کرده، از مراکز نوآوری، شتابدهنده ها و مراکز رشد واحدهای فناور دانشگاهی این استان و کارخانه متروکه نخ ریسی درخشان بازدید کرد. این کارخانه با حمایت زیرساختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به محلی برای استقرار استارتاپ ها و راه اندازی خط تولید محصولات و خدمات فناورانه بدل خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری یزد

    پارک علم و فناوری یزد

    زندگی با طعم فناوری ایرانی

      نظرات