Woz U، استارتاپی برای آموزش کد نویسی

Woz U، استارتاپی برای آموزش کد نویسی

استیو وزنیاک یکی از بنیانگذاران اپل و خالق کامپیوتر Apple II، چندی پیش اعلام کرد که استارتاپ خود با نام Woz U را اندازی کرده است، این استارتاپ در زمینه آموزش کد نویسی فعالیت دارد.

به گزارش اکوسیستم، در حقیقت این استارتاپ نوعی موسسه دیجیتالی بوده که به مردم کمک می‌کند تا مهارت های لازم در حوزه‌ی علوم کامپیوتر را بیاموزند و به این ترتیب سمت‌های خالی مربوط به مشاغل رده بالا در عرصه تکنولوژی را پر کنند. وی دلیل خود از تاسیس این استارتاپ را کاهش نگرانی و اضطراب مردم از تکنولوژی عنوان کرده است.

وزنیاک معتقد است که مردم عموما به این دلیل که تصور می‌کنند قابلیت‌های لازم برای تصدی مشاغل مرتبط با فناوری را ندارد، سراغ این نوع مشاغل نمی‌روند، به همین دلیل وی استارتاپ Woz U را راه اندازی کرده تا توانایی‌های مردم را به خودشان اثبات کند.

در چند سال اخیر در مورد هوش مصنوعی خبرهای زیادی شنیده‌ایم، حتی بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که هوش مصنوعی و رباتیک در آینده‌ای نزدیک جایگزین بسیاری از نیروهای کار به ویژه مشاغل کم مهارت خواهد شد و در صورتی که مردم آموزش‌های مورد نیاز را نبینند، آینده شغلی‌شان به خطر خواهد افتاد.

با توجه به همین موضوع استارتاپ Woz U تاسیس گردید تا مهارت‌های لازم را در اختیار مردم بگذارد و به نوعی نقش بیمه شغلی را برای آنها داشته باشد. هر چه حضور فناوری در اقتصاد آمریکا پررنگ‌تر شود، در نتیجه آن بخش تکنولوژی این کشور نیز به نیروی کار بیشتری نیاز پیدا می‌کند، که بر اساس گفته‌های استیو وزنیاک بدون آنکه احتیاجی به پرداخت وام‌های دانشجویی هنگفت باشد می توان این مهارت‌ها را به مردم آموخت.

جالب است بدانید که Woz U تنها استارتاپی نیست در زمینه آموزش کدنویسی و ترتیب مهندس فعالیت دارد و در این زمینه نام‌های دیگری نیز مانند Udacity فعال هستند. اما بسیاری منتقدان بر این باورند که صنعت به سختی قبول می‌کند که این افراد را استخدام کند و عمدتا شرکت‌ها تمایل دارند که نیروهای مورد نیازشان را از میان فارغ التحصیلان دانشگاهی اننتخاب کنند.

اما وزنیاک قصد دارد با برگزاری دوره‌های آنلاین پشتیبانی کامپیوتر و برنامه نویسی از دیگر رقبای خود پیشی بگیرد و حتی دروس دیگری را نیز در زمینه‌های امنیت سایبری ارائه دهد.

    نظرات