سرمایه گذاری گوگل روی استارتاپ Neverware

سرمایه گذاری گوگل روی استارتاپ Neverware

Neverware نام استارتاپی مستقر در نیویورک بوده که مجهز به یک پلتفرم نرم‌افزاری است که می‌تواند کامپیوترهای قدیمی را به کروم بوک تبدیل ‌کند. اخیرا گوگل روی این استارتاپ سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش اکوسیستم، سرمایه گزاری انجام شده دقیقا مشخص نیست، اما احتمالا بالغ بر 6/5 میلیون دلار است. سیستم جدید که CloudReady نام دارد بر پایه تکنولوژی متن باز (Open Source) مشابه سیستم‌عامل گوگل کروم ساخته شده است.

امروزه شرکت گوگل اساس محصولات Neverware را تشکیل می‌دهد. گوگل 6 سال قبل تمرکز خود را معطوف به تبدیل سیستم‌های قدیمی به سیستم‌های کامپیوتری مجازی کرده بود. جاناتان هفتر، بنیانگذار آن در مصاحبه‌ای یک سیستم قدیمی Dell را به نمایش گذاشت که از جدیدترین نسخه ویندوز موجود در آن زمان یعنی ویندوز 7 استفاده می‌کرد،این شرکت سیستم‌های بازیابی شده را در چند مدرسه پیاده‌سازی کرد و به نتایج موفقیت آمیزی نیز دست پیدا کرد، اما در مورد نصب یک سرور مرکزی در این مدارس موفقیت چندانی به دست نیاورد.

در سال 2015 میلادی کاملا مشخص شد که مؤسسات آموزشی به سوی استفاده از کروم بوک پیش می‌روند و همین امر سبب شده تا Neverware نیز تصمیم بگیرد که محصولات خود را بر پایه سیستم‌عامل گوگل ساخته و هزینه سخت‌افزار را به سمت سیستم ابری این غول تکنولوژی سوق دهد. از زمانی که نرم‌افزار CloudReady در سال 2015 میلادی فعالیت خود را آغاز نمود، بالغ بر 1000 مدرسه در بیش از 50 شهر و 21 کشور جهان، از نرم‌افزار جدید شرکت Neverware برای بازسازی سیستم‌های از رده خارج خود استفاده کرده و توانسته‌اند آنها را به کروم بوک تبدیل کنند.

اما سؤال اصلی اینجاست که کروم بوک‌ها تا چه میزان موفق خواهند شد که به سازمانی که در آن مایکروسافت ریشه‌های قوی دوانده است، نفوذ کنند؟ مهمتر اینکه چه تعداد شرکت تمایل دارند نرم افزاری را بخرند که با آن بتوان از سیستم‌های قدیمی دوباره استفاده کرد؟

مدارس دولتی همواره به دنبال راه‌هایی برای کم کردن هزینه‌ها هستند، ولی شرکت‌ها احتمالا نگران هزینه‌های اضافی برای افزایش سطح امنیت سیستم‌های جدید و انطباق آن‌ها با سایر بخش‌های شرکت خواهند بود.

    نظرات