استارت آپ Irex۲World، فرصتی برای بازاریابی محصولات ایرانی درجهان

دربسیاری از کشورهای پیشرفته، صادرات محورِ اصلی توسعه است؛ تا جایی که برخی، صادرات را تنها مسیر موفق به توسعه اقتصادی یک کشور در بازار جهانی می‌دانند. در واقع با این نگاه، ضرورت کار بازاریابی بین‌المللی محصولات صادراتی اهمیتی مضاعف می‌یابد.  به لطف گستره فناوری اطلاعات در ابعاد مختلف، بستر بسیار جذابی برای بازاریابی بین المللی فراهم شده است. ضمن این که بازاریابی بین المللی با استارت آپ ها در شرایط تحولات نرخ ارز در کشور  بیش از هر زمان دیگری می تواند به افزایش صادرات غیرنفتی کمک کند. در این زمینه به سراغ سید محمود حسینی ، بنیان گذار استارت آپ Irex۲World ، رفتیم تا درباره حوزه‌های فعالیت این استارت آپ و موضوع بازاریابی بین المللی آگاهی بیشتری کسب کنیم.

ابتدا درباره استارت آپ تان و مهم ترین فعالیتی که انجام می دهید مختصری توضیح دهید.

Irex۲Worldمخفف انگلیسی «صادرات ایران به دنیا» است. در آغاز راه، ماموریت تیمِ ما معرفی جامع شرکت‌ها و محصولات ایرانی به بازار منطقه و دنیاست؛ به گونه ای که به کمک وب سایت Irex۲World، شرکت‌ها و محصولات زنجیره صادرات ایران در ۱۶ گروه صنعت (کالاو خدمات) می توانند به چهار زبان انگلیسی، عربی، روسی و فارسی، خود را در بازار ایران و جهان معرفی کنند.
ایده اولیه Irex۲World حدود سه سال قبل در سفربه عراق شکل گرفت. درجلسه ای با رایزن تجاری ایران در عراق، متوجه شدم که محصولات و شرکت‌های ایرانی در مقایسه با محصولات دیگر کشورها نظیر ترکیه ناشناخته مانده اند؛ چرا که تجار عراقی هیچ شناختی از محصولات ما نداشتند. در تحقیقات بعدی، جای خالی معرفی و برندینگ محصولات ایران در تمام بازارهای جهانی مشاهده شد؛ همین شد که ایده اولیه بازاریابی درعراق جای خود را به وب سایتی جامع برای بازاریابی جهانی محصولات صادراتی کشور داد.

راه‌اندازی ایده چه مراحلی را پشت سر گذاشت ؟

بعد از بازگشت از عراق، تیم اولیه شکل گرفت که پس از عبور از فراز و نشیب های متعدد، محصول اولیه برای ورود به بازار آماده شد. این جا بود که با ورود به شتاب‌دهنده کسب و کار فردوسی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ارتباطات این مجموعه، ضمن نهایی شدن برنامه کسب و کار، ارتباطات لازم با نهادهای مرتبط برقرار و Irex۲World به طور رسمی به بازار معرفی شد.

کارکرد Irex۲World به چه صورتی است؟

Irex۲World  از یک طرف زمان و هزینه های بازاریابی جهانی شرکت‌های ایرانی را کاهش می دهد و از طرف دیگر، دسترسی آسان، جامع، سریع و بدون هزینه متقاضیان جهانی به محصولات ایرانی را ممکن می سازد. هم اکنون شرکت‌های صنعتی کشور در بخش کالا و خدمات می توانند اطلاعات، اخبار، کاتالوگ و تصاویر محصولات خود را بدون محدودیت به صورت جامع و با کیفیت مناسب برای معرفی در سایت بارگذاری کنند. تاکنون حدود ۴۰۰۰ محصول از شرکت‌های مختلف صنعتی و دانش بنیان بارگذاری شده که روزانه بازدید کنندگان و مشتریان مختلفی از سراسر دنیا را به شرکت‌های معرفی شده وصل می کند.

Irex۲World اکنون به چه جایگاهی دست یافته است؟

با توجه به وضعیت استراتژیک ایران در منطقه و وجود بازار ۶۰۰ میلیون نفری در اطراف ایران، یکی از برنامه های اصلی کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی بحث حمایت از تولیدات صادرات‌محور و افزایش صادرات غیرنفتی است. از همین رو به کمک شتاب‌دهنده فردوسی موفق به جلب حمایت معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری شده ایم؛ به نحوی که شرکت‌های دانش بنیان کشور می توانند باحمایت این معاونت به معرفی جهانی خود در Irex۲World بپردازند. همچنین حمایت های بسیار خوبی از طرف سازمان صنایع کوچک، شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی، SPX خراسان رضوی و پارک علم و فناوری صورت گرفته است.

منبع خبر: http://khorasannews.com

لینک اصل خبر در سایت شتاب دهنده فردوسی

    منبع خبر

    شتاب دهنده فردوسی

    شتاب دهنده فردوسی

    آینده اینجا شروع میشود

    نظرات