کسب و کارهای کوچک کمتر مورد حملات سایبری قرار می گیرند

کسب و کارهای کوچک کمتر مورد حملات سایبری قرار می گیرند

امنیت اطلاعات و حفاظت از شرکت ها در برابر حملات سایبری از جمله موضوعاتی است که در سال های اخیر در بسیاری از شرکت های امنیت سایبری به آن پرداخته می شود. اما بر اساس آمار شرکت های کوچک کمتر مورد حملات سایبری قرار می گیرند.

به گزارش اکوسیستم ، با وجود اینکه شرکت های کوچک برای حفظ امنیت سایبری خود هزینه های هنگفتی پرداخت نمی کنند اما آمار نشان داده است این شرکت ها نسبت به شرکت های بزرگ که سالانه مبالغ زیادی برای حفظ امنیت سایبری خود کی پردازند، کمتر مورد حمله سایبری قرار می گیرند. بر اساس این آمار در طول یک سال گذشته از هر ۶ شرکت بزرگ یک شرکت مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

همچنین این آمار نشان داده اند که اگر شرکت های کوچک مورد حمله سایبری قرار گیرند هزینه ای که برای جبران خسارات ناشی از این حملات توسط این شرکت ها پرداخت می شود بسیار کم است. برای مثال در طول ۱۲ ماه گذشته در انگلستان در حدود ۸۷۵ هزار شرکت کوچک با حملات هکرها مواجه شده اند که کمتر از یک پنجم این شرکت های هزینه هایی تا سقف ۱۰ هزار پوند برای جبران خسارات ناشی از این حملات پرداخته اند. این در حالی است که در حدود ۵۰ درصد از شرکت های کوچک مبالغی بسیار کمتر از هزار پوند برای جبران خسارت حمله هکری پرداخت کرده اند. از طرفی ۲۲ درصد از این شرکت ادعا کرده اند که هزینه پرداختی آن ها به قدری کم بوده است که حتی نمی دانند مبلغ دقیق آن چقدر بوده است.

اما شرکت های متوسط برای حفظ امینت سایبری خود و جبران خسارات ناشی از حملات سایبری مبالغی بسیار بالاتر از شرکت های کوچک پرداخت کرده اند. به گفته پاول تامبز، رئیس شرکت زوریخ که آمار مربوط به هزینه شرکت ها در حملات سایبری را منتشر کرده است، عقیده دارد خوشبختانه خطر حملات سایبری برای شرکت های تجاری کوچک نزدیک به صفر است . این شرکت ها با وجود پرداخت نکردن هزینه های بالا برای حفظ امنیت سایبری در امنیت نسبی در فضای اینترنت و سایبر به سر می برند.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط CGI، شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری و دانشگاه آکسفور، سهام شرکت های بزرگ به دلیل حملات سایبری و لو رفتن اطلاعات خصوصی مشتریان در حدود ۱٫۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش لویدز لندن، حملات سایبری شبیه به حملات NHS که در ماه می رخ داده است، بیش از ۴۱ میلیارد پوند زیان اقتصادی به همراه داشته است. این میزان خسارت معادل با خسارتی است که طوفان سندی در سال ۲۰۱۲ برای ایالات متحده به ارمغان آورده بود.

حملات سایبری اخیر باعث شده است تا شرکت های بزرگ به مسئله امنیت سایبری بیش از پیش توجه کنند. نکته مهم این است که با وجود پیشرفت تکنولوژی و گستردگی این حملات کسب و کارهای کوچک و متوسط نیز باید به امنیت سایبری خود بیشتر دقت کنند هر چند خسارات ناشی از این حملات برای این شرکت ها ناچیز باشد.

    نظرات