ایجاد انجمن شرکت های دانش بنیان یکی از نیاز های اصلی استان بود


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان روز چهارشنبه، ۲۵ اردیبهشت، هیئت مدیره انجمن شرکتهای دانش بنیان خراسان رضوی با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ،معادن و کشاورزی ایران و خراسان رضوی ، دیدار کردند.
شافعی ، رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی ایران و خراسان رضوی ، در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از تاسیس و تشکیل این انجمن  ، وجود تشکلهای متعدد در زمینه های بسیار ، در استان را یادآور شد و تاکید نمود در استان ، تاکنون تشکلی مشابه انجمن وجود نداشته است و این از نیازها و ضروریات  مهم استان بوده است که خوشبختانه به همت شما ، محقق گردیده است.
وی همچنین فاصله بسیار زیاد تکنولوژی در  اقتصاد ایران با سطح تکنولوژی در دنیا را یادآور شد و تاکید کرد ،  توجه به شرکتهای دانش بنیان و فناور و میدان دادن به جوانان مستعد و باهوش این معضل را می تواند پوشش دهد.
وی همچنین بر توجه همه جانبه هیئت مدیره به هدف والای انجمن و توجه ویژه به منافع جمعی ، آینده ای روشن و دستاوردهای کم نظیری را برای انجمن و اعضای دانش بنیان و فناور آن پیش بینی نمود.
ایشان ضمن تاکید  بر لزوم تعریف دقیق و کارشناسی اقتصاد دانش بنیان ،  بر توجه ویژه و حمایتهای وسیع اتاق ، تاکید نمود.

در این دیدار مدنی، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان خراسان روضی، خواستار نگاه ویژه و متفاوت اتاق به انجمن و اعضای آن گردیده و بر حمایتهای اتاق و تمامی مسئولین استانی تاکید نمود.
عضو هیئت مدیره مجمع تشکلهای دانش بنیان ایران ، همچنین اعلام کرد ، در صورت توجه و حمایت اتاق و مسئولین استانی از شرکتهای دانش بنیان که پایه و اساس اقتصاد مقاومتی هستند ، تحولات کم نظیری را در سطح استان در خصوص اقتصاد دانش بنیان شاهد خواهیم بود.
دیگر اعضای هیئت مدیره ، نیز در این دیدار هر یک به بیان دیدگاههای خود پرداخته و ضمن تشکر از توجه اتاق خراسان به تشکیل انجمن ، به مواردی از جمله توان و ظرفیت بسیار بالای صادراتی اعضای انجمن ، توانایی اشتغال پایدار و کم هزینه برای نخبگان و توان مدیریتی بسیار خوب در این مجموعه از شرکتها ، اشاره نمودند.
همچنین عدم آشنایی و شناخت ، مسئولین استانی از مجموعه های دانش بنیان و فناور که منجر به سهم بسیار پایین اقتصاد دانش بنیان در اقتصاد استان ، گردیده است نیز اشاره نموده و خواستار گسترش سهم این  اقتصاد گردیدند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات