سرمایهگذاری روی استارتآپها و نقش اتاق بازرگانی
آنها همچنین درک درستی از شرایط فعلی کشور داشته و در صورت شکست استارتآپها، نه تنها امکان تامین سرمایه موردنیاز آنها را دارند بلکه بهواسطه سالها حضور در بازار و اعتباری که کسب کردهاند، تسهیلات دیگری را که به پشتوانه ارزشهای معنوی بیزینسشان بهدست آوردهاند نیز به استارتآپها تزریق میکنند و در نتیجه میتوانند شرکای تجاری خوبی باشند. اما از آنجا که هنوز فضای استارتآپی و معنای استارتآپها برای این دسته از سرمایهداران به خوبی مشخص و روشن نیست، در این میان نقش اتاق بازرگانی پررنگ است؛ به این صورت که اتاق میتواند در مقام یک واسطه عمل کرده و با تشکیل مداوم جلسات B۲B، این امکان را برای جوانان فراهم کند که طرحهای خود را ارائه دهند و کارآفرینان پیشکسوت کشور نیز مخاطب ارائهها قرار گرفته و با توجه به صنعتی که در آن فعالیت میکنند، این طرحها را انتخاب کرده و روی آنها سرمایهگذاری کنند و شرکتهای مشترک را تشکیل بدهند. البته معاونت کسبوکارهای اتاق نیز در این زمینه وارد شده و با برگزاری جلسات B۲B، امکان حضور استارتآپها را در اتاق فراهم کرده است تا بتوانند کسبوکار یا ایدههای خود را به صاحبان سرمایه معرفی کنند. بعد از اینکه طرحها و ایدهها به این بخش در اتاق بازرگانی تحویل داده شد، این طرحهای استارتآپی یا تولیدی که برای رشد خود به سرمایه نیاز دارند، بررسی شده و به سرمایهگذاران ارائه شوند تا سرمایهدار با فردی که به سرمایه نیاز دارد، مرتبط شود. بهنظر میرسد برای جذب سرمایههای بخشخصوصی و تزریق این سرمایهها به اکوسیستم استارتآپی کشور، چنین اقدامی بسیار موثر خواهد بود و اتاق بازرگانی بهعنوان جایگاه افراد دارای سرمایه، نقش پررنگی در این زمینه خواهد داشت.
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات