افزایش بازدهی به روش ایلان ماسک

افزایش بازدهی به روش ایلان ماسک

اکثر ما از کمبود وقت برای انجام کارها شکایت داریم، اما چطور ایلان ماسک می‌تواند بطور همزمان سه شرکت بزرگ تسلا، اسپیس اکس و سولارسیتی را اداره کرده و به عنوان یکی از موفق‌ترین مدیران جهان مطرح باشد.

اکوسیستم – ماسک برای موفقیت خود شش اصل دارد که به کمک آنها توانسته مشکل محدودیت زمان را از بین برده و به مدیری موفق مبدل شود.

استفاده کردن از ایمیل

استفاده کردن از ایمیل

ایلان ماسک بجای استفاده از تماس تلفنی یا تصویری برای برقراری ارتباط، ترجیح می‌دهد از روش‌های بدون نیاز به مکالمه مانند ایمیل، پیامک و... استفاده کند تا به این ترتیب طبق برنامه ریزی روزانه‌ی خود پیش رود.

در دسترس نبودن

ماسک وقت خود را به صورت محدود در اختیار افراد خارج از شرکت قرار می‌دهد، همچنین وی از یک ایمیل مخفی استفاده می‌کند تا نیاز نباشد وقت خود را صرف خواندن و رسیدگی به ایمیل‌های متفرقه کند.

انجام دادن چند کار بطور همزمان

ماسک برای انجام چند کار مختلف بطور همزمان آنها دسته بندی می‌کند، به گونه‌ای که تداخلی با یکدیگر نداشته باشند. بطور مثال هنگام جلسات با استفاده از موبایل خود به امور کسب و کار رسیدگی می‌کند یا هنگام بازی با بچه‌ها پیام‌های کاری خود را ارسال می‌کند. البته اینکه تا چه حد اینکار درست و منطقی است جای بحث دارد اما ظاهرا توانسته باعث افزایش بازده ماسک شود.

بهینه برنامه ریزی کردن

بهینه برنامه ریزی کردن

مدیر شرکت تسلا با یک برنامه ریزی بهینه تمام وقت کاری خود را به بخش‌های 5 دقیقه‌ای تقسیم می‌کند. وی می‌گوید: بهترین توصیه‌ام برای شما این است که همواره به دنبال یافتن راه‌هایی برای بهتر انجام شدن کارها باشید.

درک کردن اصول اساسی

ماسک برای درک کردن مسائل روش ساده‌ای دارد. وی به جای اینکه برای یادگیری جزئیات وقت زیادی را صرف کند، اصول اساسی آن را درک کرده و به این ترتیب در زمان خود صرفه جویی می‌کند. وی در این رابطه می‌گوید: سعی کنید که دانش را مثل یک درخت تصور کنید و قبل آنکه برای یادگیری برگ‌ها و شاخه‌های کوچک آن وقت بگذارید، اصول پنهان در ساقه و شاخه‌های اصلی را درک کنید.

استراحت کردن کافی

علیرغم اینکه ایلان ماسک علاقه شدیدی به کار دارد، اما به استراحت نیز اهمیت می‌دهد و در طی روز حداقل 6 ساعت می‌خوابد.علاوه بر این دو فنجان قهوه و کیک‌های رژیمی نیز از وعده‌های غذایی او حذف نمی‌شود.

    نظرات