تخصیص بسته‌های حمایتی بین‌المللی برای تجاری‌سازی دانش‌بنیان‌ها

تخصیص بسته‌های حمایتی بین‌المللی برای تجاری‌سازی دانش‌بنیان‌ها

سیاوش ملکی فر در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از بسته‌های حمایتی مشاوره و اخذ استانداردها و مجوزهای تخصصی، محصولی و بین‌المللی بهره‌مند شوند.
وی بیان کرد: میزان حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی برای مشاوره و اخذ استانداردها و مجوزهای تخصصی ۷۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای هر استاندارد- مجوز و برای مشاوره و اخذ استانداردهای صادراتی ۵۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر استاندارد- مجوز است.
ملکی فر اظهار کرد: سهم حمایتی صندوق، پس از دریافت و بررسی مدارک شرکت دانش‌بنیان توسط کارشناسان دفتر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت می‌شود، تمامی حمایت‌ها و مبالغ پرداختی مشروط به اخذ استاندارد توسط شرکت دانش‌بنیان تا پایان سال ۱۳۹۸ است.
وی افزود: در فهرست استانداردهای مورد حمایت سال ۹۸، یازده استاندارد – مجوز برای بخش تخصصی از جمله GMP،HACCP، ISO۲۲۰۰۰، ISO۱۷۰۳۴، GLP، ISO۱۴۱۲۷، ISO۲۷۰۰۱، ISO۹۹۹۹، GDPR حلال، کالیبراسیون تجهیزات پیشرفته از طریق مراجع بین‌المللی در نظر گرفته شده است.
ملکی فر ادامه داد: همچنین در فهرست استانداردهای صادراتی نیز دو استاندارد GOST، CE در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه ایده‌آل صندوق نوآوری و شکوفایی این است که شرکت‌های دانش‌بنیان روزبه‌روز گسترش یابند و بر تعدادشان به لحاظ کمیت و کیفیت محصولات افزوده شود، گفت: در نظر داریم با حمایت‌های خود بازار محصولات این شرکت‌ها گسترش یافته و به هدف موردنظر برسند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان یک پارک علم و فناوری در شهر زاهدان می باشد

      نظرات