IBM ؛به جمع استفاده کنندگان از بلاک چین پیوست

IBM ؛به جمع استفاده کنندگان از بلاک چین پیوست

شرکت ای‌بی‌ام به منظور سهولت در پرداخت‌های بین المللی از طراحی یک سیستم برپایه بلاک چین خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، هم اکنون تراکنش‌های بین المللی از چند روز تا چند هفته زمان می‌برد، البته برای حل این مشکل راهکارهایی مانند ترنسفر وایز (TransferWise) ارائه شده است؛ ولی این راهکارها عمدتا برای شرکت‌های کوچک مناسب می‌باشد.

سیستم مبتنی بر بلاک چینی که IBM طراحی کرده به منظور افزایش سرعت و کاهش هزینه پرداخت‌های بین المللی می‌باشد، این کمپانی با همکاری استارتاپ استلار (Stellar) و شرکت پرداخت Kickex این سیستم را راه اندازی کرده است.

شرکت آی‌بی‌ام اعلام کرده که این سیستم جدید مبتنی بر بلاک چین با ارائه امکاناتی افزون از سیستم پرداخت قادر است که یک کشاورز را در قاره آفریقا به خریداری در آسیا متصل کند.

بریجت ون کرالینگن، معاون ارشد IBM گفت: از بلاک چین به منظور ثبت قوانین قرارداد، مدیریت اسناد تجاری، عرضه وثیقه، دریافت اسناد اعتباری و انتقال سریع وجه استفاده می‌کنیم. هدف ما کارایی هر چه بیشتر شبکه‌های پرداخت بین المللی و انجام فوری معاملات در هر منطقه از جهان است.

هم اکنون دوازده بانک به این پروژه پیوسته‌اند و قرار است تا سال آینده میلادی فعالیت‌های آنها افزایش پیدا کند، بطوریکه 60 درصد پرداخت‌های بین المللی در مناطق جنوبی اقیانوس آرام را پوشش دهد.

    نظرات