دکتر عبداللهینژاد در جشنواره روابط عمومیهای برتر دانشگاهها و مراکز پژوهشی خبر داد؛ دریافت ۵۰۰۰ اثر در قالب فایل الکترونیکی در راستای تحقق «دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز»
به گزارش اداره کل روابط
عمومی وزارت علوم، دکتر عبدالهی نژاد به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود:
معرفی و تقدیر از روابط عمومیهای فعال، خلاق و اثرگذار، ترویج فرهنگ مصرف بهینه
منابع در روابط عمومیها در راستای مدیریت سبز، توانمند سازی، ایجاد انگیزه برای
رقابتی سالم و ارتقای جایگاه روابط عمومی ها از اهداف اصلی این جشنواره به شمار میرود.
وی در ادامه تصریح کرد:
جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در جایگاه جشنواره
جشنوارهها و در مرحله نهایی جشنوارههای منطقهای سال ۱۳۹۸ با حضور ۶ منطقه از ۱۰ منطقه آموزش عالی برگزار میشود.
مدیرکل روابط عمومی
وزارت علوم درخصوص محورهای این جشنواره خاطرنشان کرد: این محورها به دو دسته عمومی
و ویژه تقسیم شده که بخش عمومی شامل «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانهها»، «تبلیغات
و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» و «روابط عمومی الکترونیک» و در بخش ویژه
شامل مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع و مسئولیت اجتماعی میشود.
وی به تقویم زمانی
جشنواره اشاره کرد و افزود: اعلان فراخوان و ارسال دستورالعمل برگزاری جشنواره
آبان ماه سال گذشته و مهلت ارسال آثار که دو بار نیز تمدید شد یک ماه و داوری آثار
طی دو ماه دی و بهمن ۱۳۹۸
و بررسی دقیق و نهایی آثار از سوی هیئت داوران خرداد سالجاری صورت گرفت.
دکتر عبداللهی نژاد به
روند انجام مراحل جشنواره اشاره کرد و گفت: آغاز فرآیندهای مختلف علمی و اجرایی
برگزاری جشنواره از زمستان سال ۱۳۹۷
با تشکیل دبیرخانه جشنواره در ستاد وزارت علوم کلید خورد و کارگروهی علمی برای تدوین
شاخصهای علمی و حرفهای سنجش و ارزیابی عملکرد روابط عمومیهای نهاد آموزش عالی
با مشارکت و جلسات متعدد با استادان برجسته روابط عمومی در دانشگاهها تشکیل گردید
و تدوین نهایی شاخصها و تهیه دستورالعمل برگزاری جشنواره به دانشگاهها، پژوهشگاهها
و پارکهای علم و فناوری کشور صورت گرفت.
وی در خصوص ارزیابی و
داوری آثار اظهار داشت: برای ایجاد رقابتی برابر و رعایت عدالت دانشگاههای سراسر
کشور به سه گروه تفکیک و در هر گروه در سه محور عمومی رتبههای اول، دوم و سوم
برگزیده شدند و در گروه چهارم هم با توجه به نوع و ماهیت فعالیتها، پژوهشگاهها و
پارکهای علم و فناوری قرار گرفتند که تعداد آثار دریافت شده از سوی دبیرخانه در
فراخوان حدود ۵هزار اثر از ۱۰۵ دانشگاه، پژوهشگاه و پارکهای علم و
فناوری بود و هیئت داوران متشکل از استادان برجسته دانشگاههای بزرگ کشور و افراد
صاحب نام به داوری آثار پرداختند.
دکتر عبداللهی نژاد با
تاکید بر شعار محوری «جشنواره دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز» گفت: بر اساس
دستورالعمل و در راستای شعار محوری جشنواره دریافت تمامی آثار به صورت فایل
الکترونیک بوده و به هیچ عنوان آثار مکتوب دریافت نشده است.
مدیرکل روابط عمومی
وزارت علوم به مسیر پیش رو در آینده اشاره کرد و افزود: ایجاد و فعال کردن
دبیرخانه دائمی جشنواره به صورت سالیانه یا دو سالانه، طراحی و ایجاد سامانههای
الکترونیک مرتبط با مراحل مختلف جشنواره اعم از گردآوری، ارسال آثار و داوری و
ارزیابی آثار در بستر فضای مجازی در دوران کرونا و پساکرونا با هدف مدیریت بهینه
منابع، کاهش هزینهها و افزایش کارآیی و حذف کاغذ از فرآیند برگزاری جشنواره و
تعیین اولویتهای اساسی و برنامهریزیهای سالانه اداره کل روابط عمومی وزارت علوم
در حوزههای مرتبط بر اساس نتایج بهدست آمده در جشنواره مسیر آینده برگزاری
جشنواره روابط عمومیهای برتر را مشخص می سازد.
وی در ادامه بیان کرد:
استمرار در برگزاری و افزایش شمار کارگاه آموزشی حرفهای و کاربردی برای
توانمندسازی روابط عمومیها بویژه در مناطق و دانشگاههای کمتر برخوردار با تاکید
بر برگزاری دورههای آموزشی مجازی و تلاش برای برگزاری سالانه جشنواره مختلف روابط
عمومیها در مناطق دهگانه آموزش عالی کشور از دیگر نکات قابل تامل در این مسیر است.
دکتر عبدالهی نژاد در
پایان گفت: یکی از فعالیتهای مهم روابط عمومیها، آرشیو، مستندسازی و انتشار با
ارسال دقیق، بهنگام و حرفهای آثار به شمار میرود و نحوه حضور در جشنواره و رعایت
دقت، نظم و آراستگی در گردآوری و ارسال آثار به دبیرخانه هر جشنوارهای یکی از
هنرهای چندگانه روابط عمومیهاست.
نظرات