اکوویک نهم: از برگزاری رویداد کار آفرینی استارت آپ توریسم و کشاورزی در دانشگاه لرستان تا افزایش امنیت مسافران اسنپ

اکوویک نهم: از برگزاری رویداد کار آفرینی استارت آپ توریسم و کشاورزی در دانشگاه لرستان تا افزایش امنیت مسافران اسنپ

اکویک این هفته اختصاص دارد به 5 خبر مهم داخلی که در طول هفته آخر مهرماه در ایران رخ داده اند. لطفا تا پایاین با ما همراه باشید.

به گزارش اکوسیستم، هفته آخرمهر ماه اخبار داخلی مختلفی در حوزه استارتاپ ها و رویداد های داخلی بر خلاف 3 هفته اول این ماه، چندان زیاد نبودند. اما با این حال چند خبر منتشر شده در رسانه ها دارای اهمیت خاصی بودند. این اخبار بیشتر نشان دهنده اهمیت و ارزش راه اندازی کسب و کارهای نو پا و توجه به استارتاپ های داخلی بودند.

رویداد کارآفرینی استارت آپ توریسم و کشاورزی در دانشگاه لرستان برگزار شد. به گفته رضا میردریکوند، رئیس شورای پژوهش دانشگاه آزاد لرستان، رویداد کارآفرینی استارتاپ با محوریت توریسم و کشاورزی در این دانشگاه برگزار خواهد شد. این رویداد از تاریخ ۸ آذر ماه آغاز خواهد شد و تا ۱۰ آذر ماه نیز ادامه خواهد داشت. رضا میردریکوند بیان کرد: به منظور طرح ایده‌های نوآورانه و خلاقانه در حوزه‌ی صنعت توریسم و کشاورزی؛ رویدادی را با این محوریت در دانشگاه آزاد لرستان برگزار خواهیم کرد.

با رونق گرفتن فین تک ها برخی از شعبه های بانک ها تعطیل شدند. به گفته‌ی علیرضا لگزایی، قائم مقام بانک ملت، مدل کسب و کار فین تک‌ها به نحوه‌ای است که با رونق گرفتن آنها دارایی بانک‌ها کاهش یافته و شعبه‌های آن تعطیل خواهند شد. علیرضا لگزایی در مورد فعالیت فین تک‌ها در کشور بیان کرد: به علت اینکه فین تک‌ها می‌توانند در حوزه‌ی چابک سازی و تسهیل ارائه خدمات بانکی تاثیر مثبتی داشته باشد، قطعا بانک‌ها از این توان بهره خواهند بود. قائم مقام بانک ملت در مورد نگرانی بانک‌ها از فعالیت فین تک‌ها اظهار داشت: از نظر من بانک‌ها نه تنها نباید از فعالیت کردن فین تک‌ها هیچگونه نگرانی و هراسی داشته باشند، بلکه باید با تحول مدل کسب و کار خود و اصلاح شیوه‌ی بانکداری سنتی به سوی بانکداری نوین بروند.

به زودی شاهد ظهور بیت کوین ملی خواهیم بود. بر اساس گفته‌های ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، بیت کوین در ایران یک فرصت به حساب می‌آید که قرار است بانک مرکزی تا سال ۱۳۹۷ در رابطه با آن به سیاست واحد برسد. حکیمی در مورد موضوع امضا دیجیتال در کشور گفت: این موضوع از سال ۸۳ تاکنون از سوی بانک مرکزی، قوه قضاییه و وزارت صمت مطرح گردیده است، اما به نظر در حال حاضر این تکنولوژی قدیمی شده و دیگری لزومی برای اجرایی شدن ندارد. معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مورد بیت کوین اظهار داشت: بیت کوین یک فناوری مبتنی بر بلاک چین است، ولی از آنجا که سیاست بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف در این مورد به ثبات نرسیده، سبب شده تا برخوردهای متفاوتی را با بیت کوین شاهد باشیم.

همزمان با برگزاری نمایشگاه الکامپ و تلکامپ 97، فاوا توان صنعتی خود را به نمایش خواهد گذاشت. دو نمایشگاه الکامپ و تلکام بزرگترین رویدادهای تخصصی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران محسوب می‌شوند که هر ساله شاهد برگزاری آنها بوده‌ایم، اما بنا به گفته رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از سال ۱۳۹۷ این دو نمایشگاه بطور همزمان برگزار خواهند شد. ناصر علی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور نمایش توان صنعت فاوا در کشور باید میان دو نمایشگاه تخصصی و ارزشمند الکامپ و تلکام همگرایی به وجود آید. وی بیان کرد: توافق برای برگزاری همزمان این دونمایشگاه صورت گرفته و از این به بعد بازدید کنندگان و غرفه داران فعال در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در یک نمایشگاه حضور خواهند یافت و آخرین دستاوردهای صنعت را ارائه می کنند.

امنیت مسافران اسنپ افزایش می یابد. در واکنش به اخباری که طی روزهای گذشته در مورد اسنپ و عدم امنیت این تاکسی‌یاب آنلاین منتشر شد، حسین مرادقلی، مدیر فنی اسنپ اعلام کرد که امکانات جدیدی را در این اپلیکشن اضافه خواهند کرد که امنیت مسافر و راننده را افزایش می‌دهد. یکی از امکانات جدیدی که به این اپ اضافه می‌شود، تماس امن اسنپی است که براساس آن مسافران و رانندگان از طریق اینترنت تماس صوتی برقرار کرده و به این ترتیب راننده شماره مسافر را نمی‌بیند. یکى دیگر از قابلیت‌هایی که قرار است به این اپلیکیش اضافه گردد، سیستم احراز هویت تصویری رانندگان است. رانندگان اسنپ باید قبل از هر دفعه آنلاین شدن یک تصویر سلفی از خود بگیرند، پس از آنلاین شدن راننده این سلفی بطور خودکار با تصویر اصلی‌ مطابقت داده می‌شود.

 

    نظرات