نقش پررنگ کشورهای آسیایی در توسعه بازار ویدئوکنفرانس
به نقل از دنیای اقتصاد، شیوع بیماری کرونا از آغاز سال ۲۰۲۰، بسیاری از برنامههای شهروندان، کسبوکارها و دولتها را تحت تاثیر قرار داده و بعضا منجر به تعطیلی آن شده است تا اینکه دنیا به روزهای قبل از کرونا برگردد. به هر حال، ضرورت اجرای پروتکلهای بهداشتی و نگرانی از آغاز موج دوم شیوع بیماری کرونا باعث شده شرکتها و سازمانهای دولتی در حال بررسی ویدئوکنفرانس به عنوان راهحل نهایی برای اتصال با کارمندان از راه دور، مشتریان و کارمندان هستند تا آن را جایگزین تماس مستقیم کنند. علاوه بر این، تحلیل تاثیر شیوع بیماری کووید-۱۹ بر صنعت ویدئوکنفرانس از دیدگاه جغرافیایی نشان میدهد آسیا - اقیانوسیه نقشی اساسی در رشد بازار ویدئوکنفرانس طی این وضعیت همهگیر ایفا کرده است. بازیگران بازار خدمات خود را به صورت رایگان یا با حداقل هزینه برای شرکتها و سازمانهای دولتی ارائه میکنند. به عنوان مثال، در مارس ۲۰۲۰، شرکت خدمات ویدئو زوم، امکان دسترسی آزاد به ابزارهای کنفرانس ویدئویی برای مدارس در طی بحران کرونا را اعلام کرده است. نرمافزار ویدئوکنفرانس توسعه داده شده توسط شرکت گوگل تحت عنوان گوگل هنگاوت میت (Google Hangouts Meet) است که بهتازگی این غول تکنولوژی اعلام کرده استفاده کاربران این برنامه از ژانویه ۲۰۲۰ یعنی شیوع گسترده ویروس کرونا و روی آوردن سیستمهای آموزشی به تدریس آنلاین و از راه دور ۲۵ برابر شده است. این شرکت همچنین اعلام کرده که استفاده روزانه کاربران از اپلیکیشن مذکور که به کاربران امکان برگزاری ویدئوکنفرانس و آموزش از راه دور را میدهد، بهطور روزانه همچنان در حال افزایش گزارش شده است. در ایران نیز همزمان با شیوع بیماری کرونا و لغو شدن جلسات و رویدادها، بازار کنفرانس ویدئویی داغ شد و شرکتها و دولت نیز به برگزاری اینگونه کنفرانسها روی آوردند طوری که به گفته حمیدرضا احمدی، مدیرعامل «ایوند»، استارتآپ مدیریت برگزاری رویدادها، تا پیش از جدیشدن بیماری کرونا در ایران، یعنی تا هفته دوم اسفندماه، «ایوند» به طور میانگین برگزاری یک سمینار فیزیکی و ۱۲۰ رویداد مختلف آنلاین را مدیریت میکرد. البته گذشته از شیوع بیماری کرونا، از مهمترین مزیت برگزاری وبینار در حال حاضر هزینههای به نسبت کم برگزاری آن است.
متن کامل خبر در سایت نوپانا
نظرات