افزایش 500 درصدی ارزش بیت کوین از ابتدای سال 2017

افزایش 500 درصدی ارزش بیت کوین از ابتدای سال 2017

روز گذشته برای نخستین بار قیمت بیت کوین از مرز 6100 دلار گذشت.

به گزارش اکوسیستم، روز شنبه با افزایش قیمت بیت کوین، ارزش کل سرمایه بازار آن بالغ بر 100 میلیارد دلار شد. بر اساس داده‌های کوین دسک (وب‌سایت اطلاع رسانی صنعت پول) روز جمعه قیمت بیت کوین از 6000 دلار عبور کرده و روز شنبه نیز با ادمه‌ی این روند رشد به قیمت بی سابقه‌ی 6147 دلار رسید.

بخش عمده‌ای از این افزایش قیمت مربوط به معرفی قریب الوقوع واحد پول خرد دیگری باشد که زیرمجموعه‌ای از بیت کوین است. به این ترتیب یک ارز رمزپایه جدید به نام بیت کوین گولد (بیت کوین طلایی) به وجود می‌آید و دارندگان بیت کوین با معرفی آن، مقداری از این پول را به صورت مجانی دریافت خواهند کرد.

الکس ساناربورگ، یکی از بنیانگذاران صندوق پول دیجیتال می‌گوید، دارندگان بیت کوین روی این موضوع حساب می‌کنند که با وجود خرد کردن این ارز اما همچنان بیت کوین وضعیت خود را حفظ کرده است. در ماه آگوست یک واحد پول خرد دیگر نیز تحت عنوان بیت کوین نقدی معرفی شد، ولی علیرغم وجود آن شاهد عملکرد با قدرت بیت کوین بوده‌ایم.

البته شایعاتی مبنی بر لغو ممنوعیت بیت کوین در چین نیز به افزایش ارزش این ارز رمزپایه کمک کرد. با وجود اینکه بعضی از جمله رئیس جی پی مورگان و جیمی دیمون، بیت کوین را نوعی کلاهبرداری می‌دانند و معتقدند احمق‌ها روی آن سرمایه گذاری می‌کنند، اما از محبوبیت این ارز رمزپایه کاسته نشده است.

در هفته گذشته سی‌ان‌بی‌سی یک نظر سنجی غیر علمی را به راه انداخت که حدود 23 هزار نفر در آن شرکت کردند، تقریبا نیمی از این افراد معتقد بودند که ارزش بیت کوین از مرز 10000 دلار هم خواهد گذشت. مایکل نووگراتز، مدیر اسبق صندوق‌های تامینی به سی‌ان‌بی‌سی گفته بود که انتظار دارد قیمت بیت کوین طی ۶ الی ۱۰ ماه آینده به 10000 دلار نیز برسد.

اخیرا بیت کوین با تدوین مقرراتی که در ژاپن در راستای تبادل پول‌های دیجیتال انجام شد، تقویت گردید. بر اساس این مقررات شرکت‌ها می‌توانند برای پرداخت‌ها و دریافت‌ها خود از ارز دیجیتال استفاده کنند.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ارزش بیت کوین بیش از ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.

    نظرات