دیدار رییس و مدیران پارک علم و فناوری کردستان با رییس و اعضای هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان

دیدار رییس و مدیران پارک علم و فناوری کردستان با رییس و اعضای هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، در ادامه دیدار رییس و مدیران پارک علم و فناوری کردستان با اساتید دانشکده‌های دانشگاه کردستان، دکتر سعیدی در دیدار با رییس، معاونین و برخی از اساتید دانشکده منابع طبیعی بر تلاش بیش از پیش اعضای هیئت علمی در تاثیرگذاری بر جامعه تاکید کرد و گفت: در این مقطع زمانی از اعضای هیئت علمی خواهشمندیم تا به عنوان رهبران علمی واحدهای فناور و شرکت‌ها را در رسیدن به موفقیت و تداوم ایجاد کسب و کارهای نوپا یاری دهند. وی با در زمینه تجاری‌سازی پژوهش‌ها کم‌کاری شده است و پژوهش تا زمانی که به ارزش افزوده تبدیل نشود ارزشمند نخواهد بود، اظهار داشت: پژوهش هنوز در میان جامعه، سازمان‌ها و بخش‌های گوناگون اقتصادی و صنعتی کشور جایگاه خود را پیدا نکرده است، در حالی که صنعت، سازمان ها و دستگاه ها باید احساس نیاز به پژوهش کنند و الزام هایی هم ایجاد شود که به پژوهشگر رجوع کنند. وی در ادامه افزود: مسیر توسعه کشور پژوهش‌های کاربردی است که این امر با هم‌افزایی بین تمام دست‌اندرکاران حوزه پژوهش امکان‌پذیر است. سعیدی با اشاره به اینکه اعضای هیئت علمی دانشگاهی باید به دل جامعه بروند و بر اساس نیازها و به منظور رفع مشکلات آنها تحقیق و پژوهش کنند. رییس پارک علم و فناوری کردستان تاکید نمود: ما در حوزه استارتاپ و شرکت‌های دانش بنیان در شرایط فرهنگ‌سازی قرار داریم و هر استارتاپی نیاز به فردی کارآزموده و علمی دارد که بتواند ضامن موفقیت تیم استارتاپی شود که اعضای هیات علمی می‌توانند به عنوان مشاور و یا حتی یکی از اعضای این تیم‌ها این امر را میسر کنند.
سعیدی با بیان اینکه آی‌تی امروز ابزار بسیاری از کسب و کارها شده است، ادامه داد: می‌توانیم در این حوزه بیش از ۲۰ رشته دانشگاهی ایجاد کنیم. وی به ذکر مثال‌هایی در حوزه رشته‌های نوین دانشگاهی اشاره کرد و افزود: در زمینه بومی‌سازی و کاشت گیاهانی که عصاره‌های آن قیمت کلان دارد می‌توانیم با استفاده از دانش اعضای هیات علمی به جوانان جویای کار آموزش‌های لازم را داد تا به اشتغال‌زایی پایدار کمک شود.
به گفته رییس پارک علم و فناوری کردستان: آموزش صرف اصول پایه‌ای کشاورزی به تنهایی جوابگو نیست و باید به دنبال رشته‌های کاربردی هم برویم البته برای کاربردی کردن پژوهش‌ها راه‌هایی وجود دارد اما مسئولیت اصلی و موثر بر عهده دانشگاه و پارک به عنوان سیاستگذاران علمی و فناوری است.

رییس دانشکده منابع طبیعی نیز در این دیدار تاکید کرد که مجموعه دانشکده با کمال میل آماده همکاری با مجموعه پارک علم و فناوری هستیم. وی همچنین افزود: دانشگاه به منزله بخش متفکر استان و پارک نیز به عنوان مرکز تکنولوژی می‌توانند با تعامل و همکاری تاثیرگذاری بسیاری در توسعه استان داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات