استارتاپ های منتخب تبریز در رویداد جاده ابریشم

استارتاپ های منتخب تبریز در رویداد جاده ابریشم

تبریز اولین مقصد رویداد استارتاپی جاده ابریشم بود. در این رویداد که اول آبان ماه سال جاری برگزار شد، داوران سه استارتاپ برتر شرکت کننده را معرفی کردند.

به گزارش اکوسیستم، تیم جاده ابریشم متشکل از نمایندگان و کارشناسان صندوق‌های سرمایه گذاری و شرکت‌های موفق و نیز کارآفرینان حوزه فناوری است، این کاروان با هدف آشنایی هر چه بیشتر با زیست بوم استارتاپی و فعالان این زمینه در مناطق مختلف ایران، از 30 مهر ماه سفر خود را آغاز کرد. اولین مقصد این کاروان شهر تبریز بود، این رویداد در تاریخ یکم آبان ماه در تالار شایان مهر دانشکده علوم پزشکی تبریز برگزار شد و طی آن 12 استارتاپ موفق این شهر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این رویداد، نخست موژان اصغری (یکی از برگزار کنندگان این رویداد) در مورد چگونگی برنامه ریزی برای استارتاپ جاده ابریشم سخن گفت و به معرفی هیئت داوران پرداخت. سپس حامد فرنودی (یکی دیگر از برگزار کنندگان این رویداد) در مورد چگونگی اجرای برنامه جاده ابریشم و زمان در نظر گرفته شده برای هر استارتاپ صحبت کرد. در ادامه سعید چوبانی (سرپرست تیم تبریزآی او) که به عنوان مدیر اجرایی رویداد استارتاپ جاده ابریشم در تبریز انتخاب شده بود، در مورد روند هماهنگی‌ها و نقش اکوسیستم استارتاپی این شهر در خصوص انتخاب آن به عنوان یکی از مقاصد این رویداد، توضیحاتی را ارائه داد.

تبریز با 12 استارتاپ کشت کالا، قونقا، رایچت، بیزیکت، وای فای کلاب، سامان سی ام، لاکچاپلاس، لوک بوک، فیت برگ، فالوداک، هیرکلاسیفر و دی آی اف تی زد، موفق شد قدرت اکوسیستم کارآفرینی خود را نشان دهد و توجه داوران اروپایی این رویداد را جلب کند. هر یک از استارتاپ‌های شرکت کننده، چهار دقیقه وقت داشتند تا در مورد کارایی، مدل کسب و کار، چگونگی جذب سرمایه و بررسی بازار و بازاریابی کسب و کار خود توضیح دهند و سه دقیقه نیز پاسخگوی سوالات داوران باشند.

داوران امتیازهای مدنظر خود را از 100 نمره به استارتاپ‌ها اختصاص می‌دادند. هیئت داوران بعد از بررسی 12 استارتاپ شرکت کننده نتایج را اعلام کردند، در این نتایج بالاترین امتیاز کسب شده 80 و کمترین 60 بود. استارتاپ لوکوبوک در زمینه فروش کتاب و نویسندگی با کسب امتیاز 80، رتبه اول را تصاحب کرد و صاحب بلیط سفر به کیش شد. استارتاپ کشت کالا در زمینه خرید و فروش محصولات کشاورزی با اختلاف کمی رتبه دوم و وای فای کلاب در حوزه ایجاد باشگاه مشتریان و ارائه وای فای رایگان در اماکن فروشگاهی و رستورانی رتبه سوم را کسب کردند.

    نظرات