مدیرعامل ایرانسل: ایرانسل ثمره یک تصمیم درست در وقت مناسب است
عباسی آرند در ادامه با قدردانی از سهامداران و اعضای هیاتمدیره ادوار مختلف ایرانسل و افرادی که طی سالهای گذشته، در فعالیتهای این اپراتور نقش داشتهاند و تعامل ارزشمند وزارت ارتباطات و رگولاتوری، اظهار کرد: «ایرانسل پرچمدار نسل جدید تلفنهمراه در کشور است و همچنان در ارائه خدمات جدید، این پیشتازی را حفظ کرده و با خدمات نسل پنج (۵G) که به زودی در نقاط بیشتری از تهران، ارائه خواهد شد و توسعه خدمات دیجیتال، فعالیتهای خود را دنبال میکند.» مدیرعامل ایرانسل در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه فضای مجازی، امروز به یک واقعیت انکارناپذیر تبدیل شده که تاثیری جدی بر زندگی مردم میگذارد، اظهار کرد: «طبیعتا ایرانسل هم به عنوان جزئی از این شبکه، برای توسعه زیرساختهای خود تلاشهای فراوانی داشته است. مدیرعامل ایرانسل با اشاره به سیاستهای چند ساله اخیر دولت در بحث توسعه ارتباطات روستایی و عدالت ارتباطی اظهار کرد: «حدود ۱۱ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش شبکه پهنباند قرار گرفتهاند که از این میان حدود هفت میلیون نفر به صورت مستقیم و در بقیه موارد، با بهرهگیری از رومینگ ملی و روستایی و از طریق سایر اپراتورها دسترسی ایجاد شده است.» عباسیآرند همچنین خاطر نشان کرد: علاوه بر این اقدامات در مناطق روستایی و کوهستانی کشور، پرداختن به نسل پنجم ارتباطی نیز از برنامههای ما بوده که خوشبختانه زیرساختهای لازم برای دسترسی به این شبکه ایجاد شده است و بیش از ۱. وی ادامه داد: اکنون نیز در دو نقطه، یعنی ساختمان مرکزی ایرانسل و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمات ۵G ایرانسل راهاندازی شده و به زودی در دو نقطه دیگر نیز امکان دسترسی به شکل Hot Spot فراهم میشود که با توجه به محدودیت گوشیهایی که امکان ارائه خدمات نسل پنجم را دارند، نقاطی در شهرها به این شبکه ارتباطی، تجهیز شود. مدیرعامل ایرانسل در ادامه صحبتهای خود با اشاره به تحریمها و محدودیتهایی که در حوزه تامین تجهیزات وجود دارد، اظهار کرد: «با این وجود، تلاش میکنیم تجهیزات مدنظر را تامین کنیم؛ چرا که ۵G تنها یک نسل جدید برای استفاده مشترکان نیست بلکه یک زیستبوم از خدمات جدید است که در قالب آن میتواند خدمات مختلفی به جامعه و صنعت ارائه کرد.» عباسیآرند، همچنین به تلاشهای ایرانسل برای بومیسازی تجهیزات اشاره کرد و گفت: «از ابتدا در این زمینه تلاشهای فراوانی داشتیم و اکنون نیز بخشی از تجهیزات و دستگاههایی که قرار است در آینده مورد استفاده قرار گیرد، در کشور تولید شده و ما در حال تست آنها هستیم. در بحث خدمات پس از فروش نیز، بیش از ۱۸ میلیون گفتوگوی آنلاین در کانالهای متنوع پشتیبانی از مشتریان انجام شده که این رقم در نوع خود، یک رکورد محسوب میشود و براساس آن میتوان گفت که بیش از ۵۷ درصد ارتباطات مشترکان ایرانسل، به صورت گفتوگوهای آنلاین بوده است.» عباسیآرند ارائه زیرساختهای ارتباطی امن به بانکها و موسسههای مالی و ارائه چند سرویس در حوزه اینترنت اشیا، از جمله پارکینگ هوشمند در شهر مشهد را از دیگر فعالیتهای ایرانسل برشمرد و در عین حال به تست کنتورهای هوشمند گاز اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر با شرکت گاز، همکاریهایی در این زمینه صورت گرفته و پس از تجاریسازی این طرح، امکان تعمیم آن به سایر حوزهها نیز وجود خواهد داشت.» مدیرعامل ایرانسل در بخش دیگری از سخنان خود، خدمات ابری سازمانی را از دیگر خدمات ایرانسل برای کسب و کارهای کوچک و متوسط خانگی برشمرد و اظهار کرد: «در دوران کرونا، در راستای مسوولیتهای اجتماعی، خدمات متعددی از سوی ایرانسل ارائه شده است که شاید مهمترین آنها خدماتی باشد که به مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) داده شد. مدیرعامل ایرانسل ادامه داد: در حوزه کارآفرینی نیز اقدامات متعددی صورت گرفته و از جمله سرمایهگذاری در صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین برای حمایت از ایدههای خلاقانه ایجاد شده است. مدیرعامل اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به پنج خدمت جدیدی که همزمان با چهاردهمین سالروز آغاز به کار ایرانسل ارائه شده است، اظهار کرد: «به نظر میرسد در زمینه تحول دیجیتال، همه سازمانها و ارگانها به ویژه شرکتهای تجاری باید توجه کافی، داشته و این موضوع را جزء اولویتهای سازمانی خود قرار دهند. مدیرعامل ایرانسل در زمینه ارائه خدمات نسل پنجم تلفنهمراه (۵G) و افزایش سرعت اینترنت گفت: «با تجمیع فرکانس، سرعتهای بالاتری نیز تجربه خواهد شد، اما هنوز دستگاههای پشتیبانی کننده از این تکنولوژی سرعتهای بالاتر، وارد بازار نشده و به محض اینکه این نمونهها عرضه شوند، آنها را برای تست در شبکه ایرانسل، مورد استفاده قرار خواهیم داد. دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل نیز در این مراسم، به ارائه توضیحاتی درباره فعالیتهای این شرکت در زمینههای تحقیق و توسعه پرداخت و ابراز امیدواری کرد با توسعه زیرساختهای لازم و نیروی انسانی، شرایط به گونهای پیش رود که ایرانسل به جایگاه برتر در این حوزه تبدیل شده و برای خلق ارزش در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، محصولات و خدمات جدیدی ارائه کند. بولوردی افزود: «در این مرکز، بر حوزههایی مانند سلامت هوشمند، تبلیغات دیجیتال، خدمات شهر هوشمند، احراز هویت دیجیتال و… تمرکز شده و نیمه آبان ماه نیز یک رویداد استارتاپی خواهیم داشت که برای حضور در آن، ۱۲ تیم انتخاب میشوند تا از سوی مرکز نوآوری ایرانسل مورد حمایت قرار گیرند.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات