استارتاپ برگزیده رشت در رویداد جاده ابریشم

استارتاپ برگزیده رشت در رویداد جاده ابریشم

کاروان جاده ابریشم در تاریخ 2 آبان ماه میهمان شهر رشت بود، در این رویداد استارتاپ ساوانو از سوی داوران به عنوان استارتاپ برتر شهر رشت انتخاب شد.

به گزارش اکوسیستم، رویداد استارتاپ جاده ابریشم فرصتی را برای استارتاپ‌های ایرانی فراهم می‌کند تا خود را به سرمایه گذاران بین المللی معرفی کنند. کاروان استارتاپی این رویداد از 30 مهر سفر خود را به بعضی از شهرهای ایران آغاز کرده است؛ رشت یکی از شهرهای میزبان کاروان جاده ابریشم بود.

در رویداد جاده ابریشم رشت ابتدا بنیان‌گذاران این رویداد در کشور، هیئت داوران را معرفی کردند و به تشریح اهداف این گردهمایی بین المللی پرداختند. بعد از معرفی هیئت داوران، نماینده‌ی هر یک از استارتاپ‌ها 4 دقیقه برای معرفی و تحلیل مدل کسب و کار خود فرصت داشت، سپس هیئت داوران به مدت 3 دقیقه از نماینده‌ی هر استارتاپ سوالات خود را می‌پرسیدند.

پس از آنکه 5 استارتاپ خود را معرفی کردند؛ عظیم قادر (بنیانگذار شتاب دهنده سان وی و یکی از داوران این رویداد) در مورد فضای کسب و کار در ایران صحبت کرد و از تجربیات خود در زمینه استارتاپ‌ها گفت. وی با اشاره به این موضوع که بر اساس تحقیقات ۵ فاکتور اصلی تاثیرگذار بر موفقیت استارتاپ‌ها به ترتیب زمان، تیم، ایده، مدل کسب و کاری و سرمایه است، بیان کرد: استارتاپ‌ها برای رسیدن به موفقیت باید به این فاکتورها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

بنیانگذار سان وی خاطر نشان کرد: فضای کسب و کار، سرمایه اولیه، منتور شیب یا مربیگری، آموزش‌های لازم در مورد مسائل مالی، حقوقی و... از جمله خدماتی است که شتاب دهنده‌ی سان وی به استارتاپ‌ها ارائه می‌دهد.

پس از اتمام سخنرانی عظیم قادر، 6 استارتاپ باقیمانده به معرفی کسب وکار خود پرداختند. در نهایت هیئت داوران درگاه پرداخت ساوانو را به عنوان تنها استارتاپ گیلانی انتخاب کردند. لازم به ذکر است که استارتاپ‌های AKO و Zyng نیز جزء برندگان غیربومی این رویداد بودند.

    نظرات