تبلیغات در اینستاگرام و اسرار موفقیت در این شبکه اجتماعی
فهرست
چرا از تبلیغات اینستاگرام استفاده میکنیم؟
دلایل استفاده از تبلیغات اینستاگرام
هزینه تبلیغات اینستاگرام چقدر است؟
نکات تبلیغات در اینستاگرام و انتخاب بهترین روش
بیشتر از ۹۰۰ میلیون نفر این روزها در اینستاگرام حضور دارند. به همین دلیل کسب اطلاعات درباره تبلیغات اینستاگرام و بازاریابی در این شبکه اجتماعی، به یک موضوع مهم برای کاربران تبدیلشده است. با هر هدفی که در اینستاگرام حضور دارید، باید راه و روش معرفی صفحهتان و محصولاتتان را در این بستر یاد بگیرید. با ما همراه باشید و با چگونگی تبلیغات در اینستاگرام آشنا شوید.
تبلیغات اینستاگرام پست یاداستانهایی است که یک کسبوکار برای تبلیغ در فیدهای اینستاگرام کاربران به آنها میپردازد. تبلیغات ارائهشده میتوانند در قالب یک پست مانند سایر پستهای صفحه برای کاربران نمایش داده شوند یا بهصورت استوریهای حاوی لینک برای کاربران نمایش داده شوند. در بیشتر پستهایی که با این هدف به نمایش گذاشته میشوند، میتواند هشتگ تبلیغات را مشاهده کرد.
پستها و استوریهای ارائهشده حاوی لینکی به صفحه تبلیغ دهنده هستند و به محض اینکه تبلیغات در صفحه مورد نظر نمایش داده میشود، ترافیک ورودی صفحه تبلیغ دهنده بالا میرود.
اینستاگرام در سال ۲۰۱۵ تبلیغات را روی پلتفرم خودش راهاندازی کرد، از آن زمان تا به امروز، بیشتر از یک میلیارد کاربر از این طریق به سمت کسبوکارها و صفحههای مختلف هدایت شدهاند. درست در سال گذشته، اینستاگرام به بیش از دو برابر پایه تبلیغ خودش تا به الان رسیده ودر عرض شش ماه بیش از۵۰۰ هزار تبلیغ داشته است.
در یک نظرسنجی که توسط Strata در سال ۲۰۱۶ انجام شده، مشخص شد که ۶۳ درصد از متخصصان آژانس تبلیغاتی ایالات متحده قصد داشتند از تبلیغات اینستاگرام برای مشتریان خود استفاده کنند. این موضوع نسبت به سال گذشته آن که تبلیغات اینستاگرام فعال نبود بیش از دو برابر جهش داشته است. عددی که در سال ۲۰۱۵ ارائهشده، حدود ۳۴ درصد است.
این عدد نشان میدهد که تبلیغات اینستاگرام به سرعت در حال رشد است و اینستاگرام توانسته به یکی از محبوبترین رسانههای اجتماعی برای فعالان صنعت تبلیغات تبدیل شود.
البته کسبوکارهای کوچک و بزرگ هم از این روش برای دیده شدن و جذب مخاطبانی از سراسر جهان بهره میگیرند؛ بنابراین اگر میخواهید با هزینهای مقرونبهصرفه کسبوکارتان را به مردم کل جهان معرفی کنید و فروشتان را افزایش دهید، تبلیغ در اینستاگرام میتواند انتخابی ارزان و پربازده برایتان باشد.
دلایل استفاده از تبلیغات اینستاگرام
احتمالا برایتان سوال شده که چرا تبلیغات در اینستاگرام تا این حد برای مخاطبان جذاب است. در ادامه دلایل جذابیت این موضوع را برایتان آوردهایم.
اینستاگرام یکی از پرمخاطبترینرسانههای اجتماعی است و روزبهروز به تعداد طرفداران آن اضافه میشود. به دلیل حضور فعال مردم در این شبکه اجتماعی، بعضی از تبلیغات اینستاگرام با هدف جذب مخاطب برای صفحههای مختلف استفاده میشوند.
تحقیقات نشان میدهد که کاربران بیشتر از ۵۰ دقیقه از زمان روزانهشان را در شبکههای اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام سپری میکنند. به همین دلیل با تبلیغات در اینستاگرام میتوانیدبهراحتی نظر آنها را جلب کنید و برندتان را به شهرت برسانید.
یک مطالعه درباره اینستاگرام نشان میدهد که، حدود ۶۰ درصد از کاربران اینستاگرام میگویند که از طریق این شبکه اجتماعی درباره مورد محصولات و خدمات مختلف اطلاعات کسب میکنند. همچنینحدود ۷۵ درصداز کاربران اینستاگرام به این موضوع اشارهکردهاند که، بعد از دیدن تبلیغات اینستاگرام، اقداماتی مانند بازدید از وبسایت، جستجو درباره آنیاصحبت کردن با دوستانشان در آن رابطه را انجام میدهند.
روش تبلیغات در اینستاگرام از سیستم تبلیغاتیفیسبوک استفاده میکند، که قدرتمندترین تواناییهدفگذاری را دارد. در این روش میتوانیدموقعیت مکانی مخاطبان، زبان، سن، علایق، رفتارها و موارد دیگر را مشخص کنید.حتیمیتوانید افرادی را که قبلااز شما خرید کردهاندیاکسانی که مشابه شما هستندرا هدف بگیرید.
طبق گزارشهای اینستاگرام، اجرای کمپینهای تبلیغاتی اینستاگرام تاکنون نتایج قابلتوجهی داشته و برای رشد کسبوکارها و برند سازی در کمترین زمان ممکن موثر بوده است.
مطالعه مقالههای زیر توصیه میشود:
۸ هدف تبلیغات اینستاگرام
برای تبلیغات گسترده در اینستاگرام ابتدا باید هدفتان را مشخص کنید. اگر بار اولتان است که قصد تبلیغ در این شبکه اجتماعی را دارید،یا اینکه میخواهید چندین روش را برای تبلیغ در این شبکه اجتماعی پرطرفدار امتحان کنید، با ما همراه باشید و هدفهای تبلیغات در این شبکه اجتماعی را بهتر بشناسید.
با این هدف میتوانید آگاهی از برندتان را افزایش دهید و محصولات و کسبوکارتان را بهتر به مخاطبانتان معرفی کنید. در این روش، تبلیغات اینستاگرامی که دارید به افرادی نشان داده میشود که به آنها علاقهمند هستند.
با این هدف میتوانید ماکزیمم افرادی که از تبلیغات اینستاگرامی شما دیدن میکنند، مشاهده کنید و همچنین متوجه شوید که چه موقع این اتفاق رخ میدهد. برخلاف تبلیغات ارائهشده برای آگاهی از برند، کسانی که این تبلیغات را میبینند، ممکن است علاقه چندانی به آنها نداشته باشند!
نکته: برای تبلیغات در استوری اینستاگرام، در حال حاضر فقط میتوانید از هدف Reach یا رسیدن استفاده کنید.
با این هدف میتوانید از طریق تبلیغات اینستاگرامتان مخاطبان را به سمتوبسایتیا فروشگاهتان هدایت کنید.پس از انتخاب این هدف و نامگذاریکمپین تبلیغاتی خودتان، باید مکانی که میخواهید ترافیک به سمت آن هدایت شود را مشخص کنید. این هدف میتواندوبسایت یا اپلیکیشن باشد. به این نکته توجه داشته باشید که، وقتی خودتان در حال تبلیغ هستیدحتما آدرس URL مقصد را وارد کنید.
برای این هدف، میتوانید نوع مشارکت مخاطبان را انتخاب کنید. ازجملهمشارکتهایی که مخاطبان در اینستاگرام دارند میتوان به مشارکت در پست، مشارکت در لایک و مشارکت در پاسخ به رویداد خاصی اشاره کرد. برای تبلیغات در اینستاگرام، شما فقط میتوانید«مشارکت مخاطبان در پستها» را انتخاب کنید.
با این هدف، میتوانید مخاطبان را به سمت فروشگاه برنامه یا اپلیکیشنهایتان بفرستید، تا برنامه مورد نظر را مشاهده و نصب کنند.
در این هدف میتوانید ویدئو مد نظرتان را برای افراد بیشتری نمایش دهید. این هدف بسیار ساده است و برای انجام آن نیاز به اقدامات اضافی ندارید!
با این هدف میتوانید برای تبلیغات اینستاگرام لید بسازید و اطلاعات مختلف مرتبط با لید را جمعآوری کنید. هدف از این کمپین، جذب مخاطب و مشتری است. در اصل در تولید لید، سرنخهای مشتریانی که صفحه را مشاهده کردهاند، جمعآوری میشود.
با کمک این هدف میتوانید مخاطبان را به سمت وبسایت یا برنامه خودتان هدایت کنید. در این روش هدف از کمپین تبلیغاتی تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است
برای انتخاب نوع تبلیغ در اینستاگرام، باید بدانید که به چند روش میتوان در این شبکه اجتماعی تبلیغ کرد. در ادامه روشهای تبلیغ در اینستاگرام را برایتان آوردهایم.
- تبلیغات عکسی ( Photo Ads )
- تبلیغات ویدیویی ( Video Ads )
- تبلیغات چرخشی ( Carousel Ads )
- تبلیغات اسلایدی ( Slideshow Ads )
- تبلیغات استوری ( Stories Ads )
در این حالت تنها باید یک عکس را در قالب تعیینشده توسط اینستاگرام به اشتراک بگذارید. در ادامه یک نمونه تبلیغ عکسی را برایتان آوردهایم.
در گذشته اینستاگرام تنها اجازه نمایش ویدیوهای ۱۵ ثانیهای را به کاربران میداد؛ اما در حاضر این محدودیت برداشتهشده و کاربران میتوانند ویدیوهای یکدقیقهای را در صفحه خودشان نمایش دهند
در این روشکاربران اینستاگرام میتواند از دو تا ده تصویریا فیلم را به مخاطبانشان نمایش دهند. هر تصویر یا ویدئو در یک صفحهنمایش داده میشود و کاربر برای دیدن ادامه تبلیغ باید به صفحات بعدی برود.
تبلیغاتاسلایدی مانند تبلیغات ویدیویی است. در این تبلیغاتیک فیلم در فید کاربران ظاهر میشود. این فیلم یا ویدئو از مجموعهای از تصاویر ثابت تشکیلشدهاست که به شکل اسلایدی مانند یک فیلم پخش میشوند. در این حالت میتوانید متن و صدا را هم به تبلیغات اسلایدی خودتان اضافه کنید.
تبلیغات استوری یکی از جدیدترین روشهای تبلیغاتی ارائهشده در اینستاگرام است. اینستاگرام ( Instagram ) مانند اسنپ چت ( (Snapchat به کاربران و برندهای تجاری اجازه میدهد عکسها و فیلمهای مد نظرشان را در قالب استوریهای پیدرپی به اشتراک بگذارند. این روش تبلیغاتی تاثیر قابلتوجهی روی مخاطبان دارد؛ زیرا کاربران علاقه زیادی به ورق زدن استوریهای اینستاگرام و دیدن موارد به اشتراک گذاشته شده در این آلبوم الکترونیکی دارند.
دو راه برای تنظیم تبلیغاتتان در اینستاگرام وجود دارد. سادهترین راه این است که فقط یک پست را مستقیما درون برنامهاینستاگرام تبلیغ کنید؛ اما روشی که بیشتر برندها برای آگهیهای سفارشی انتخاب میکنند، ایجاد آگهی تبلیغاتی اینستاگرام با استفاده از مدیر تبلیغات فیسبوک است.
تبلیغات اینستاگرام رویهمان سیستم تبلیغاتفیسبوک کار میکند؛ بنابراین هزینهتبلیغات اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد. ازجمله آنها میتوان به بودجه در نظر گرفته شده برای تبلیغ و انتخاب نوع تبلیغ اشاره کرد.
البته بهصورت کلی، هزینه تبلیغات در اینستاگرام نسبت به تبلیغات فیزیکی و سنتی هزینه کمتری دارد و میتوانیدبهخوبی آن را با بودجهتان هماهنگ کنید. بهعنوان مثال میتوانید برای شروع مبلغی را برای تبلیغ در این بستر انتخاب کنید و هزینه تبلیغاتتان در اینستاگرام را به این مبلغ محدود کنید.
تا به اینجای مقاله، تمام مهارتهای فنی لازم برای ایجاد آگهی اینستاگرام را کسب کردهاید، اما باید این موضوع را بدانید که انجام تبلیغات اینستاگرام فقط یک علم نیست، بلکه هنر است. در ادامه نکاتی را برایتان آوردهایم که کمکتان میکند تا یک آگهی تبلیغاتی جذاب برای اینستاگرام آماده کنید.
- مخاطبان خودتان را بشناسید و تبلیغات مناسب با سلایق و علایق آنها داشته باشید.
- تبلیغات خودتان را از نگاه مشتریان بالقوه ببینید.
- از متنهای مناسب استفاده کنید.
- با مخاطبانتان تعامل داشته باشید و آنها را در تبلیغ مشارکت دهید.
- تبلیغات را تست کرده و بهینهسازی کنید.
و در آخر...
در این مقاله تمام مواردی که برای تبلیغ در اینستاگرام نیاز است را برایتان آوردیم. با داشتن این اطلاعات بهتر میتوانید درباره نوع تبلیغاتی که میخواهید در این شبکه اجتماعی داشته باشید تصمیم بگیرید و کسبوکارتان به بهترین نحو به کاربران فعال در این شبکه اجتماعی معرفی کنید.
اگر میخواهید بهترین نتیجه را از تبلیغات در اینستاگرام بگیرید، باید از متخصصین این کار کمک بخواهید. مشاورین آژانس دیجیتال مارکتینگ راز توانایی بالایی در خدمات تبلیغات اینستاگرام و برند سازی کسبوکارها دارند. با کمک مشاورین این شرکت به خوبی میتوانیدکسبوکارتان را در این شبکه اجتماعی معرفی کنید و مشتریان ثابت داشته باشید.
مطالب مرتبط:
نظرات