پرینت سه‌بعدی تولید قطعات صنعتی در کشور را متحول می‌کند

پرینت سه‌بعدی تولید قطعات صنعتی در کشور را متحول می‌کند

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،در دومین سمینار معرفی فناوری های ساخت افزایشی و کاربردهای آن بر بکارگیری ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در فناوری پرینت سه بعدی و تحول در روش های تولید قطعات صنعتی در کشور تاکید شد.

دراین سمینار و در بخش آشنایی با فناوری پرینت سه بعدی و وضعیت کنونی و چشم انداز آن در کشور،مسیر های رشد اقتصادی و توسعه و پیشرفت یک جامعه و تحول در روش های صنعتی با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این سمینار حجم اقتصاد و تعداد موقعیت شغلی پیش بینی شده جهان در زمینه چاپ سه بعدی در ۱۰ سال آینده بر اساس گزارش موسسه های آینده پژوهشی مورد بررسی ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد تا با توجه به اهمیت موضوع،توسعه ساخت افزایشی و چاپ سه بعدی در ایران به صورت جدی پیگیری شود.

در ادامه این سمینار،به معرفی فناوری سه بعدی و کاربردهای آن در حوزه های سخت افزار و نرم افزار همچنین قابلیت استفاده از این چاپگر در حوزه های مختلف پرداخته شد.

معرفی مواد اولیه مورد استفاده در پرینتر های سه بعدی

در بخش دیگر این سمینار انواع پلیمرهای قابل استفاده در چاپ سه بعدی وروش‌های ساخت مواد مصرفی برای این چاپگرها ارزیابی و شرکت کنندگان با خواص مکانیکی ،شیمیایی و فیزیکی مواد مصرفی موجود در بازار و نیز پارامتر های انتخاب آن نیز آشنا شدند.

حمایت از توانمندی های موجود در حوزه پرینت سه بعدی

در بخش پایانی این سمینار اعلام شد که با توجه به نیاز داخلی به توسعه فناوری پرینت سه بعدی باید توسعه این فناوری مورد حمایت ملی قرار گرفته و توانمندی های موجود در این حوزه تقویت شود.

دومین سمینار معرفی فناوری های ساخت افزایشی و کاربردهای آن با هدف معرفی فناوری پرینت سه بعدی و کاربردهای آن با حضور متخصصان بخش های صنعتی و دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه و دانشگاه علوم پزشکی در دانشگاه زنجان برگزار شد .

پایان پیام /۲۶

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات