گزارش دومین بازدید اتوبوس صنعت

گزارش دومین بازدید اتوبوس صنعت

دومین اتوبوس صنعت به منظور آشنایی هرچه بیشتر واحدهای فناور با صنایع مختلف، راس ساعت ۰۹:۰۰ صبح روز یکشنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت‌ماده ۹۸ به راه افتاد و ساعت ۱۰:۳۰ به مقصد رسید. با توجه به اینکه هولدینگ شرکت­‌های زر، پذیرای ۱۵-۲۰ نفر بازدیدکننده بودند و همچنین با توجه به محدودیت زمان جهت اطلاع‍‌­رسانی به واحدهای فناور، تعداد ثبت­‌نام‌کنندگان ۱۲ نفر بود که ۶ نفر از آن­‌ها در اتوبوس حضور یافتند.

در کارخانه زرماکارون، بعد از دقایقی انتظار آقای مهندس وهاب­‌زاده، کارشناس هولدینگ شرکت­‌های زر، ضمن خوش­آمدگویی به شرکت­‌کنندگان، ما را به سمت سالن­‌های تولید آرد هدایت کردند. در سالن تولید آرد، یکی از کارشناسان سالن مذکور، تفاوت آرد حاصل از گندم معمولی و آرد حاصل از گندم دروم را به صورتی محسوس برای بازدیدکنندگان توضیح دادند.

تفاوت این دو آرد در بافت و ارزش غذایی آن­‌ها است. آرد معمولی بافتی نرم و ارزش غذایی پایینی دارد در صورتی که آرد حاصل از گندم دروم (آرد سمولینا)، بافتی دانه‌شکری داشته و دارای ارزش غذایی بالایی است. با توجه به فواید ارزشمند آرد سمولینا، کارخانه زرماکارون برای تولید انواع محصولات خود از این آرد استفاده می­‌کنند. تنها محصولی که از آرد سمولینا تهیه نمی­‌شود ماکارونی سوپ (ورمیشل) است که ترکیب آن شامل آرد معمولی، آب و نمک ایجاد است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

    پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

    پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس یک پارک علم و فناوری در شهر تهران می باشد

      نظرات