نمایشگاه چالشها ونیازهای صنایع و سازمانهای استان ازنظرنوع، محتوا وفرصتهایی که ایجادمیکند بی نظیر است

نمایشگاه چالشها ونیازهای صنایع و سازمانهای استان ازنظرنوع، محتوا وفرصتهایی که ایجادمیکند بی نظیر است

 

 

نمایشگاه چالشها ونیازهای صنایع و سازمانهای استان ازنظرنوع، محتوا وفرصتهایی که ایجادمیکند بی نظیر است
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد

 

نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه و خبرنگاران روز سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ با موضوع اولین نمایشگاه چالش ها و نیازهای صنایع و سازمان های استان برگزار شد. دکتر واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی این نمایشگاه را هم از نظر موضوع و هم به لحاظ محتوا منحصر به فرد دانست و عنوان کرد: این نمایشگاه برای اولین بار در استان و به منظور شناسایی نیاز ها و چالشهای صنایع و سازمان های استان در زمینه طراحی و تولید تجهیزات ، قطعات و مواد مورد نیاز برنامه ریزی و اجرا میشود و فرآیند جدیدی را تجربه می کنیم که در آن صنایع و سازمانهای استان، قطعات، تجهیزات و چالش های خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار خواهند داد و زمینه آشنایی محققین و فناوران استان با نیازهای صنایع و سازمانها فراهم خواهد شد .

در این نمایشگاه قطعاتی که وارداتی بوده و به دلیل تحریم و یا نوسان ارز تامین آنها با مشکل روبرو شده است توسط سازمان ها و صنایع متقاضی ارائه خواهند شد و فرصت مناسبی برای محققین و فناوران برای شناسایی چالش ها و نیاز های صنعت فراهم می شود. دکتر واعظی، بومی سازی تولید قطعات، جلوگیری از رکود صنایع و ایجاد فضای تولید، بازاریابی و فروش محصولات دانش بنیان، ایجاد اشتغال، جلوگیری از خروج ارز، احصای نیازهای صنایع و شناساندن ظرفیت های پارک علم و فناوری برای محققان، پژوهشگران، دانشجویان را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد. این نمایشگاه در تاریخ ۲۹ و ۳۰ خرداد ماه برگزار می گردد .
دکتر واعظی از برنامه ریزی پارک برای مبادله موافقت نامه های توسعه فناوری در این نمایشگاه خبر داد و افزود، در این نمایشگاه موافقت نامه های سه جانبه ای فیمابین فناوران ، صنعت متقاضی فن و پارک علم و فناوری تنظیم خواهد شد و فناور بر اساس این موافقت نامه نسبت به ساخت نمونه اولیه محصول مورد نیاز یا رفع چالش اقدام خواهد نمود . پارک علم و فناوری هزینه فرایند ساخت نمونه و توسعه فناوری مربوطه را تامین خواهد کرد و صنعت متقاضی در صورت تایید محصول ساخته شده نسبت به استفاده از آن متعهد خواهد شد. دکتر واعظی محور های اصلی برگزاری این نمایشگاه را «طراحی و تولید تجهیزات، قطعات و مواد مورد نیاز صنایع»، «طراحی و تولید محصولات باکاربری جدید»، «اصلاح فرآیند تولید و افزایش بهره وری»، «چالش‌های زیست محیطی»، «نیاز‌های فناوری اطلاعات و اتوماسیون اداری و صنعتی» عنوان کرد .

دکتر واعظی این نمایشگاه را نقطه عطف ارتباط سازمان ها و صنایع با فناوران دانست و افزود: این نمایشگاه رویداد مهمی در عرصه فناوری منطقه است، و در نوع خود بی نظیر است. شرکت کنندگان در نمایشگاه، صنایع و سازمان های تخصصی میباشند و غرفه ها به صورت رایگان در اختیار شرکت کننده ها قرار می گیرد. تا امروز ۳۱ شرکت و صنعت آذربایجان شرقی برای شرکت در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند و پیش بینی می شود حدود ۵۰ صنعت و شرکت در اولین نمایشگاه چالش ها و نیازهای صنایع حضور یابند. دکتر واعظی افزود از مسئولین کشوری و استانی ، ۴۳ پارک علم و فناوری، ۷هزار و ۲۰۰ شرکت فناور در سطح کشور ، برای بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل آمده است و در صورت موفقیت به صورت سالانه و یا دو سالانه برگزار خواهد شد.وی از آغاز به کار دپارتمان بازاریابی در پارک همزمان با این نمایشگاه خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این دپارتمان در مرحله تجاری سازی و بازاریابی ، همراه فناوران خواهیم بود و فرایند فروش و بازاریابی محصولات شرکت های فناور را، در این دپارتمان تسریع خواهیم کرد. دکتر واعظی در ادامه به افزایش سقف حمایت های مالی پارک از شرکت های فناور تا سقف یک میلیارد ریال اشاره کرد و افزود میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان کشور در سال گذشته را ۶۰ هزار میلیارد تومان و صادرات آنها ۲۵۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود این ارقام برای کشوری با اقتصاد نفتی بسیار قابل توجه است و باید با حمایت و تقویت شرکت های فناور‌ رقم فروش و میزان تولید و اشتغال آن‌ها را افزایش دهیم.

دکتر واعظی افزود، انرژی و نیروی انسانی در کشور ارزان است و این موضوع امکان رقابت محصولات در بازار جهانی را افزایش می‌دهد و لازم است دیدگاه مردم و مدیران نسبت به تولیدات داخلی را در سال رونق تولید تغییر مثبت و حمایتی داشته باشد تا شاهد توسعه فناوری با سرعت بیشتر در کشور باشیم.دکتر واعظی افزود بخش زیادی از توان خود را برای معرفی واحد‌های توانمند و فناور و دانش بنیان به مدیران و بدنه جامعه معطوف کردیم. دکتر واعظی از اهتمام جدی دولت به حمایت های مالی و معنوی ازایده های نوآورانه خبر داد و افزود: دولت و نظام عزم جدی برای تقویت پارک های علم و فناوری در کشوردارند و افزایش بودجه ۷۰ درصدی پارک های علم و فناوری در سال جاری و رشد ۱۵۰ درصدی بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گواه این موضوع است. پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال جاری در زمینه بودجه راه‌اندازی و حمایت از شرکت‌های فناور از رتبه بیست و چهارم کشوری به رتبه هشتم کشور رسیده است.دکتر واعظی در خاتمه ابراز امیدواری کرد با برگزاری شایسته این نمایشگاه بتوانیم گامی در عرصه توسعه ارتباط فیمابین صنعت ، جامعه و فناوران برداشته باشیم و بخشی از نیاز های سازمان ها و صنایع را با استفاده از تولیدات داخلی و محصولان فناورانه تامین نماییم. برنامه نشست خبری با طرح سولات خبرنگاران ادامه و پایان یافت.

 

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    نظرات