چرا خدمات پس از فروش برای کسبوکارها مهم است؟
متخصصین فروش در هر کارخانه، کسب و کار و … باید به این موضوع توجه داشته باشند که بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کنند تا آنها را برای خریدهای بعدی وفادار کنند و یا به این طریق قادر باشند، تبلیغات دهان به دهان خوبی ارائه کنند. همه کسب و کارهای بزرگ در دنیا به خوبی این مفهوم را درک کردهاند که خدمات پس از فروش میتواند نقش بسیار مهمی در رضایت مشتری و حفظ آن داشته باشد. در حقیقت مشتریان با دریافت این گونه خدمات و یا اطمینان به وجود آنها پس از خرید محصولات مورد نیازشان، ارتباط طولانی مدت و سازندهای با یک کسب و کار برقرار میکنند که نتیجه آن بهبود کیفیت است. برای نمونه اسنوا به عنوان پرچمدار لوازم خانگی با بومیسازی این محصولات در ایران، خدمات پس از فروش کمنظیری به مشتریان خود ارائه میکند که نتیجه آن افزایش فروش محصولات این شرکت و به دست آوردن تعداد زیادی مشتری راضی است. به عنوان مثال اسنوا به عنوان مثالی از کسب وکار ایرانی با تولید محتواهای آموزشی در زمینه محصولات خود، به مشتریان کمک کرده از محصولات باکیفیت این شرکت در مدت زمان بیشتری استفاده کرده و با بهرهگیری از نکات ارائه شده طول عمر مفید محصولات را افزایش دهند. این موضوع در واقع ایجاد یک نوع مزیت رقابتی برای کسب و کاری است که میخواهد سهم خود در بازار را افزایش دهد.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات