عدم عرضه غیرمجاز محصولات توسط شرکت های بازاریابی شبکه ای
عدم عرضه غیرمجاز محصولات توسط شرکت های بازاریابی شبکه ای
کامبیز معتمد وزیری سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان ایران طی نامه ای خطاب به اتحادیه کسب وکار های مجازی اعلام کرد :
شرکت های بازاریابی شبکه ای تنها مجاز به عرضه محصولات تولید خود و یا شرکت مادر (که دارنده بیش از ۵۰ درصد سهام و سرمایه) می باشند
وی اعلام کرد که مطابق بند ۳ ماده ۱ و بند های ۱ و ۱۰ ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی مواد ۲ ، ۱۲ و تبصره ماده ۸۷ قانون نطام صنفی کلیه شرکت های بازاریابی شبکه ای موظف اند که محصولات تولید خود یا شرکت مادر ( دارنده بیش از ۵۰ درصد سهام و سرمایه ) را به روش بازریابی شبکه ای به فروش رسانند. لذا بر این اساس عرضه انواع کالا و خدمات در حوزه هایی اعم از بیمه ، گردشگری ، سلامت ، باشگاه مشتریان ، تخفیف های گروهی و ... در قالب روش فروش چند سطحی، خارج از فهرست مصرفی ارئه شده ، مصداق تخلف بوده و به موجب بند ۴ بخش ب ماده ۱۲ آیین نامه با شرکت های خاطی رفتار خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی
نظرات