ابزارهای جدید کافه بازار این پلتفرم را تبدیل به یک غول تبلیغاتی میکند
حال در این رویداد اعلام شد که به شکل میانگین، کاربران روزانه ۷ میلیون جستجو در بازار انجام میدهند و ۵۱ درصد از جستجوها نهایتا به نصب میرسد. اما مهمترین بخش این آمارها مربوط به قیمت این نوع تبلیغات در ازای هر نصب است. «کسری وفایی»، مدیر محصول پنل تبلیغات در این رویداد اعلام کرد که در یک سال اخیر، تغییرات مهمی در پنل تبلیغات در جستجو ایجاد شده است. مدیر محصول پنل تبلیغات درباره قابلیت دیگری که به پنل اضافه شده است گفت: «در این قسمت میتوانید عبارات جستجو شدهای که با یکی از کلیدواژههای شما تطبیق دارد را بررسی کنید. وفایی گفت برای افزایش کارایی این بخش، جدول کلیدواژهها بازطراحی شده است. به گفته وفایی در هفتههای آینده سرویس آکادمی در اختیار توسعهدهندگان قرار میگیرد تا بتوانند بهتر از بخش تبلیغات در جستجو استفاده کنند: «این بخش کمک میکند تا فرآیندهای داخل پنل و آموزشهای مختلف را در ۳ بخش محتوای متنی، ویدیویی و پرسشوپاسخ ارائه کنیم تا نهایتا توسعهدهندگان و شرکتها بتوانند بهترین نتایج از کمپینها را بگیرند.» پیشنهاد کلیدواژه، جدیدترین قابلیت پنل تبلیغات در جستجو است که کافه بازار از هفته گذشته آن را ارائه کرده. به این شکل برندهی حراجی، شرکت کنندهی B است که پیشنهاد بید کمتری از شرکتکنندهی A داشته است اما به دلیل ارتباط بیشتر با موضوع تبلیغ، برنده شده است. از سوی دیگر او توضیح داد که الزاما مبلغ بالایی که برندهی حراجی بید داده است در ازای هر نصب از او گرفته نمیشود: «اینجاست که وقتی ما میگوییم «حراجی قیمت دوم» هستیم، این موضوع خودش را نشان میدهد.» در واقع در مثال فوق میبینیم که شرکتکنندهی B، مبلغ ۳۰۰۰ تومان در ازای هر نصب پیشنهاد داده اما نهایتا وقتی برنده میشود این رقم در ازای هر نصب معادل ۲۶۶۰ تومان از او دریافت میشود. موضوع مهم دیگری که مدیر محصول سرچ ادز به آن اشاره کرد، پاسخ به این انتقاد بود که چرا بعضی از تبلیغات با جزییات بیشتری مانند اسکرینشاتها نمایش داده میشوند و البته فضای بسیار بیشتری هم میگیرند. ویژگی دیگری که مدیر محصول سرچ ادز به آن اشاره کرد و گفت که فعلا در حال بررسی آن هستند، امکان طراحی تبلیغات بود. «کسری وفایی»، مدیر محصول پنل تبلیغات اعلام کرد که در ماههای آینده پنل تبلیغات در سرچ ادز و دیسکاوری بازار باز طراحی میشود. در سال اخیر توسعهدهندگان زیادی اعلام کردهاند که آمارهای پنل کافه بازار برای نصب اپلیکیشنها با آمارهای ترکرها همخوانی نداشته است. «محمدجواد گلستانی»، مدیر محصول سرچ ادز درباره این موضوع اعلام کرد که در یک سال اخیر تلاش زیادی برای رفع این مسئله انجام شده است. با این حال او اعلام کرد که عدم تطابق، در اندازهای کم، موضوعی همیشگی خواهد بود و البته این مشکل صرفا مربوط به کافه بازار نیست بلکه تمام استورهای نرمافزاری با آن مواجه هستند. گلستانی اعلام کرد که ریتارگتینگ، کانالی قدرتمند از مسیر سرچ ادز را در اختیار توسعهدهندگان قرار میدهد تا بتوانند به مخاطبان فعلی که اپلیکیشنی را نصب دارند هم دسترسی مجددی داشته باشند. «سامان مهدور»، مدیر محصول گشتوگذار در بازار، در توضیح این سرویس گفت اگر اکنون اپلیکیشن «واتساپ» را در بازار باز کنید، در همان صفحه اپلیکیشنهای مشابهی دیده میشود. همین دو فاکتور برای ما کافیست تا بتوانیم برای شما بهترین کاربران را انتخاب کنیم و بازی یا اپ شما را به آن معرفی کنیم.» او همچنین گفت که از امروز، این پنل برای تمام توسعهدهنده بازار در دسترس است. اول ارتباط تبلیغات با اپلیکیشنی که تبلیغ در آن نمایش داده میشود و دوم، میانگین قیمت نصبی است که بازار از توسعه دهنده دریافت میکند. او همچنین درباره تفاوت قیمتگذاری در این ابزار نسبت به سرچ ادز، گفت که در تبلیغات در جستجو، حراج قیمت دوم برگزار میشود و معمولا برندهی یک حراج، قمیت کمتری از پیشنهادی که داده را میپردازد اما در تبلیغات در گشتوگذار اینطور نیست: «اینجا یک تارگت CPI وجود دارد و نهایتا قیمت به همانچیزی که شما مشخص کرده بودید میل خواهد کرد.» «بهرام احساندوست»، مدیر توسعه کسبوکار ویدیو در کافه بازار در ادامهی این رویداد، درباره سرویس AVOD در کافه بازار توضیحاتی داد و گفت که این سرویس از دو سال پیش در اختیار کاربران قرار گرفته است. مدیر توسعه کسبوکار ویدیو در کافه بازار اعلام کرد که تنوع محتوایی بالا در بخش ویدیو باعث شده تا طیف مخاطب این بخش، دقیقا مانند خود استور کافه بازار باشد. نکته مهم دیگری که احساندوست به آن اشاره کرد، رشد ۵۰ درصدی تماشای ویدیو در بازار در دوران کرونا بود که به گفته او فضای تبلیغاتی مناسبی را هم فراهم کرده است. احساندوست سپس با نمایش یک چارت از کاربران فعال کافه بازار در زمان پخش سریال پایتخت، گفت که در زمان پخش سریال تعداد کاربران کاهش پیدا میکند اما در زمان تبلیغات، مشخص است که کسی به تبلیغات تلویزیونی توجه نمیکند و آمار کاربران بازار در این فاصله افزایش داشته است. استدلال مدیر توسعه کسبوکار ویدیوی بازار این است که تبلیغات ویدیویی دیجیتال، اثرگذاری بالاتری دارند. او گفت که اگرچه بازار نسخه موبایل دارد و بیشتر به این شکل شناخته میشود اما در اصل یکی از ویژگیهای این بخش فراپلتفرمی بودن آن است. مدیر محصول سرویس تبلیغات ویدیویی بازار، درباره تضمین مشاهده ویدیو گفت که میتوانند بعضی از تبلیغات را بدون قابلیت اسکیپ [رد کردن] نمایش دهند. در توضیح جلوتر بودن سرویس تبلیغات ویدیویی بازار در مقایسه با سایر روشهای دریافت نصب، اهلایراف توضیح داد که اگر یک شخص بخواهد برای معرفی اپلیکیشن خود تبلیغ کند، نهایتا کاربر باید به اپ استور هدایت شود و یک اپلیکیشن را نصب کند. او اعلام کرد که این ریزش در سرویس تبلیغات ویدیویی بازار وجود ندارد چرا که کاربر یک تبلیغ را میبیند، روی آن کلیک میکند و همزمان عملیات دانلود و نصب آن در پس زمینه آغاز میشود. اهلایراف درباره این مزیت اعلام کرد که تحلیل هوشمند دادهها و استفاده از جدیدترین تکنولوژیها در DNA بازار است: «حجم بالای کاربرانی که ما در سرویسهای مختلف داریم باعث میشود تا حجم بالایی از دیتا داشته باشیم. برای مثال یک شرکت تعداد زیادی کاربر دارد که اپلیکیشناش را هم نصب کردهاند اما مدت زیادی از آخرین باری که اپ باز شده، گذشته است. آن شرکت میتواند تبلیغات خود را صرفا به کاربرانی نشان دهد که اپ را در موبایلشان نصب دارند تا به این شکل، کاربران دوباره از سرویس استفاده کنند. مدیر محصول سرویس تبلیغات ویدیویی بازار اعلام کرد که این تبلیغات ویدیویی، دو نوع دارند که یا برای گرفتن نصب هستند یا برای ایجاد آگاهی از برند. ، کافه بازار یک همکاری انحصاری را با آژانس تبلیغاتی تپسل آغاز کرد و دلیل این موضوع هم به گفته تشکری این بود که تبلیغ دهندگان ترجیح میدادند در کنار خدمات سرچ ادز، خدمات آژانسی هم دریافت کنند.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات