کامنت مارکتینگ چیست؟
فهرست
مقدمه
کامنت مارکتینگ چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟
چگونه به بهترین شکل کامنت مارکتینگ انجام دهیم؟
چند تکنیک مهم در کامنت مارکتینگ
شاید شما هم مانند خیلی از افراد دیگر کامنت گذاشتن را تنها راهی برای اظهار نظر و انتقاد می دانید؛ اما آیا از مهمترین کاربرد آن باخبر هستید؟
شاید درک این موضوع کمی سخت باشد؛ اما قسمت کامنت در سایتها بهترین مکان برای تبلیغ کار شما و افزایش بازدید سایتتان خواهد بود. حالا میپرسید چگونه این امکان وجود دارد؟
کامنت مارکتینگ یکی از بهترین روشهای دیجیتال مارکتینگ است که خیلی از سایتهای موفق از آن استفاده کردهاند. آیا شما چیزی در مورد این روش و تکنیکهای مربوط به آن میدانید؟ با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات مورد نیاز درمورد کامنت مارکتینگ را دریافت کنید.
همواره با گذشت زمان دریچههای جدیدی از دنیای اینترنت به روی مردم باز میشود که امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار میدهد، اما تنها یک قابلیت است که به طور تقریبی از زمان وجود اینترنت برای کاربران فعال است و آن چیزی نیست جز کامنت گذاشتن!
در چندسال اخیر، کامنت گذاشتن یکی از کاربردیترین روشهای دیجیتال مارکتینگ برای افزایش مخاطب سایتها شناخته شده است.به این روش کامنت مارکتینگ میگویند.
کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه شامل تمام نظراتی است که شما باهدف جذب مخاطب در سایت خود یا سایتهای مرتبط با محتوای خود قرار میدهید. بخش کوچکی از این روش را با اضافه کردن قسمت کامنت در سایتها پیادهسازی میکنند و بخش دیگر آن مربوط به پیدا کردن مقالات مرتبط و گذاشتن کامنتهای با محتوا است.
بیشتر افراد این روش را دست کم میگیرند؛ درصورتی که یکی از اصلیترین روشهای دیجیتال مارکتینگ به حساب میآید. شما میتوانید با آموختن بهترین شیوه کامنت مارکتینگ، مخاطبان را تشویق کنید که از محتوای شما دیدن کنند و درنهایت بازدید سایت خود را بالا ببرید.
ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا با ارتباط دقیق بازاریابی دیدگاه و کسب وکارتان آشنا شوید.
یکی از مهمترین نتایج کامنت مارکتینگ، تاثیرات مثبت آن در سئو سایت شما است. کامنت مارکتینگ باعث میشود که سایت شما در نتایج گوگل جایگاه بهتری پیدا کند درنتیجه بازدید سایت شما بالا رفته و کسب وکارتان بهتر میشود.
درواقع، گوگل سایتها را براساس نظرات کاربران اولویت بندی میکند و با توجه به مدت زمانی که کاربران در یک سایت صرف میکنند، رتبه آن سایت را بالا یا پایین میبرد. به همین دلیل است که خیلی از سایتهای معتبر و موفق در سایت خود قسمتی قرار میدهند تا کاربران بتوانند کامنت بگذارند و با یکدیگر تبادل نظر کنند؛ اما این موضوع تنها بخش کوچکی از کامنت مارکتینگ را تشکیل میدهد.
بخش بزرگی از این تکنیک شامل کامنت گذاشتن در سایتهای دیگر است. درواقع، شما با کامنت گذاشتن در سایتهای مرتبط، سایت خود را در معرض دید کاربران بیشتری قرار میدهید و اگر شیوه درست کامنت گذاشتن را یاد بگیرید، میتوانید از این روش کاربران را جذب کار خود کنید.
توجه داشته باشید که فقط کامنت گذاشتن مهم نیست؛ بلکه شما باید هوشمندانه کامنت گذاشتن را تمرین کنید تا تلاشهایتان نتیجه عکس ندهد. ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا هوشمندانه کامنت گذاشتن را یاد بگیرید و با بهترین شکل کامنت مارکتینگ آشنا شوید
اولین قدم برای اجرای کامنت مارکتینگ، خواندن کامل مقالهها و کامنتهای مربوط به آنها است. این موضوع در نگاه اول بسیار ساده بهنظر میرسد اما نادیده گرفتن آن نتایج بدی بههمراه خواهد داشت. برای اینکه کامنت یک بازدیدکننده در سایت تایید شود، آن کامنت باید مربوط به موضوع مقاله باشد. اگر گوگل تشخیص دهد که کامنت شما از بحث مقاله خارج است، حق کامنت گذاشتن را از شما میگیرد و در مواقع شدیدتر شما را جریمه میکند.
بنابراین، برای اینکه در کامنت مارکتینگ به دردسر نیافتید لازم است که از موضوع مقالهها کاملا آگاه باشید و این آگاهی با خواندن یک یا دو بند از مقاله بهدست نمیآید. از آن گذشته، صاحبان سایت قابلیت کنترل کامنتها را دارند و اگر تشخیص دهند که کامنت شما هیچ ربطی به مقاله آنها ندارد و فقط برای تبلیغ گذاشته شده است، میتوانند آن را حذف کنند.
اما چرا خواندن کامنتهای کاربران دیگر ضروری است؟
برای اینکه کامنت شما مورد توجه کاربران دیگر قرار بگیرد، باید محتوایی جدید و خاص داشته باشد. شما با خواندن بقیه کامنتها مطمئن میشوید که نظر شما تکراری نباشد تا توجه کاربران دیگر را جلب کند.
علاوه بر آن، شما میتوانید در بعضی از بحثهایی ایجاد شده در این قسمت شرکت کنید تا اعتبار خود و محتوایتان را افزایش دهید. البته توجه داشته باشید که این مکالمهها باید مبحثهای قوی و مفیدی باشند.
مهمترین نکته مرتبط بودن آن با مقاله است. به همین دلیل شما باید قبل از هرکاری مقاله را مطالعه کرده و نقطه مشترکهای آن با کار و محتوای خود را پیدا کنید. توجه داشته باشید که اگر شما ایدههای زیادی برای نوشتن دارید؛ اما هیچ ارتباطی بین آنها و مقاله پیدا نکردید، اصلا کامنت نذارید! زیرا کاربران برای آگاهی درمورد یک موضوع خاص آن مقاله را میخوانند و کامنتهای بیربط شما فقط باعث آزار آنها میشود. درنتیجه بهجای جذب بازدید کننده، بیشتر کاربران را از خود دور میکنید.
نکته دیگر خاص بودن آن است. انتظار نداشته باشید که با نوشتن چند کلمه ساده و ایدههای تکراری کاربران دیگر شما را جدی بگیرند.
کامنت شما باید جوری نوشته شود که کاربران دیگر به چشم یک متخصص به شما نگاه کنند و تنها زمانی این اتفاق میافتد که نظرات جدید و تخصصی یا راهکارهای متفاوت ارائه دهید. برای این کار میتوانید ابزار و منابع جدید معرفی کنید، از تجربیات خود بنویسید یا از آمار و ارقام موثق استفاده کنید.
بعضی اوقات اتفاق میافتد که شما درمورد موضوع مقاله هیچ تخصصی ندارید، در این صورت بهترین روش سوال پرسیدن در قسمت کامنت است. فقط لازم خود را در یک اتاق کنفرانس تصور کنید که نویسنده مقاله درحال ارائه آن است. در این شرایط چه سوالی از نویسنده خواهید پرسید؟
اما اگر فکر میکنید سوال پرسیدن به کامنت مارکتینگ شما لطمه میزند سخت در اشتباه هستید! اتفاقا این نوعها نشاندهنده دقت شما در خواندن مقاله است و خیلی مورد توجه نویسنده قرار میگیرد. بنابراین، بهجای انتقال اطلاعات ناقص خود، سوالهای مرتبط مطرح کنید.
افراد زیادی هستند که فکر میکنند کاربران دیگر نباید از هدف اصلی آنها برای کامنت گذاشتن باخبر شوند؛ اما اشتباه نکنید! اگر شما میخواهید از این روش برای جذب مخاطب استفاده کنید بهترین گزینه روراست بودن است!
هرگز سعی نکنید که کار یا محتوای خود را بهطور غیرمستقیم تبلیغ کنید چون صاحب سایت و کاربران متوجه زیرکی شما خواهند شد. بهترین کار این است که بهطورکامل و شفاف ارتباط آن مقاله با کار یا محتوای خود را بیان کنید. صادق بودن در این زمینه به نفع شماست و باعث جلب توجه کاربران میشود.
در این بخش نکات اساسی برای کامنت مارکتینگ را بیان کردیم. تمام افرادی که در این زمینه مشغول به کارند باید این نکات را در نظر داشته باشند. اما آیا این ویژگیها برای موفقیت در این بخش کافی هستند؟
در ادامه چند تکنیک مهم دیگر را معرفی میکنیم که شما را از بقیه افراد در این زمینه متمایز خواهد کرد. پس ادامه مطلب را بخوانید تا بتوانید مثل حرفهایها کامنت بذارید!
تمام تمرکز خود را فقط بر تبلیغ کسب وکارتان نگذارید
گرچه هدف اصلی شما از کامنت گذاشتن تبلیغ کسب وکارتان است؛ اما در مرحله اول محتوای شما باید جلب توجه کند. پس وقت بیشتری صرف ایجاد محتوای مناسب برای تبلیغ کنید تا مخاطب بیشتری جذب کنید.
در کامنت خود نویسنده مقاله را خطاب کنید
پشت هر مقالهای که در اینترنت میخوانید یک فردحقیقی، درست مثل خود شما وجود دارد که منتظر دیدهشدن است. درواقع نویسندههای مقالات دوست دارند که در کامنتها خطاب شوند! این کار ثابت میکند که شما ربات نبوده و مهمتر از آن یک کاربر واقعی و مودب هستید که به نویسنده مقالات اهمیت میدهید.
به نظر نویسنده مقاله و کاربران دیگر احترام بگذارید
توجه داشته باشید که احترام گذاشتن به این معنا نیست که حق مخالفت با نظر دیگران را ندارید، درواقع مخالفت اگر با احترام و مهربانی بیان شود، میتواند بحثهای مفید و طولانی ایجاد کند. احترام گذاشتن بهمعنای درست مخالفت کردن است؛ برای مثال شما برای اینکه به نظر دیگران احترام گذاشته باشید میتوانید برای بیان مخالفت، اول به نکتههای مثبت نظر آنها اشاره کنید تا بارمنفی نظر شما کاهش پیدا کند.
از اسم واقعی خود استفاده کنید
یکی از رایجترین اشتباهات در زمینه دیجیتال مارکتینگ این است که افراد از اسم واقعی یا کامل خود استفاده نمیکنند. توجه داشته باشید که ارتباط کاری با مردم در فضای مجازی مانند دنیای واقعی است؛ بنابراین فقط استفاده از اسم کوچک برای اعتبار کسب وکار شما کفایت نمیکند. اسم فامیلی شما چیزی است که شما را از افراد دیگر متمایز میکند پس از آن به سود خود استفاده کنید!
از لحن رسمی و مودبانه خارج نشوید
در کامنت خود از کلماتی مانند "لطفا" یا "ممنون" استفاده کنید ، بهخاطر داشته باشید که شما برای کسب وکار خود کامنت میگذارید پس لحن رسمی خود را حفظ کنید.
همانطور که در این مقاله خواندید، کامنت مارکتینگ اگر به روش درست انجام شود میتواند تاثیر زیادی در سئوی سایت شما و درنهایت بهبود کسب وکارتان داشته باشد.
تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ راز در این مقاله سعی کرده است که تمام اطلاعات لازم برای کامنت مارکتینک را در اختیارتان قرار دهد تا شما بتوانید به بهترین شکل آن را انجام داده و ارتباطات کاری خود و کسب وکارتان را گسترش دهید.
منبع: inspirationfeed
مطالب مرتبط:
نظرات