استارتاپ های برگزیده شیراز در رویداد جاده ابریشم

استارتاپ های برگزیده شیراز در رویداد جاده ابریشم

رویداد جاده ابریشم شیراز روز یکشنبه مورخ 7 آبان ماه برگزار شد و هیئت داوران استارتاپ‌های برتر این شهر را برای حضور در مرحله نهایی معرفی کردند.

به گزارش اکوسیستم، در رویداد جاده ابریشم شیراز که در سالن خوارزمی دانشگاه شیراز برگزار شد، استارتاپ‌هایی در حوزه‌های طراحی سایت، خرید و فروش لباس، سلامت، توریسم و ... به رقابت پرداختند.

این رویداد با سخنرانی دکتر سهراب پور (مدیر شتاب دهنده دیموند) شروع شد، وی در مورد نقش استارتاپ‌ها و ضرورت وجود آنها صحبت کرد. به اعتقاد مدیر شتاب دهنده دیموند، راهکارهای جدیدی که از سوی استارتاپ‌ها ارائه شده است، کسب و کارهای سنتی را متحول نمود؛ وی به این نکته اشاره کرد که جوانان می‌توانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند، ولی برای موفقیت یک استارتاپ لااقل 5 سال زمان احتیاج است، از اینرو چنین رویدادهایی می‌توانند نقش موثری در موفقیت یک استارتاپ ایفا کنند.

پس از اتمام سخرانی دکتر سهراب پور، هئیت داوران خود را معرفی کردند. در ادامه استارتاپ‌های شرکت کننده به معرفی کسب و کار خود پرداختند. در بخش اول مراسم به ترتیب استارتاپ‌های Xipix (یک سایت ساز ساده)، Iran audio guide (راهنمای گردشگران داخلی و خارجی)، KarOffer (تشخیص مهارت و تخصص افراد) و Doctoreto فرصت ارائه را پیدا کردند، سپس نیم ساعت برای استراحت و شبکه سازی صرف شد.

در ادامه مابقی استارتاپ‌ها به معرفی خود پرداختند، این تیم‌ها شامل komadaa (برنامه خرید و فروش لباس‌های دست دوم)، Daryapp (پرداخت موبایلی با استفاده از تکنولوژی بلوتوث)، Aparlo (مدیریت زندگی آپارتمانی)، motionicaa (برنامه ساخت موشن گرافیک بطور بصری) و Abritor بودند.

بعد از آنکه تمام تیم‌ها خود را معرفی کردند، داوران استارتاپ‌های شرکت کننده را ارزیابی کردند و در نهایت اسامی سه تیم برتر برای راهیابی به مرحله نهایی رویداد جاده ابریشم اعلام شد. komadda رتبه اول را از آن خود کرد و استارتاپ‌های xipix و motinicaa نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

    نظرات