نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری روز شنبه ۱۱ خرداد در دفتر مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد. این نشست با حضور رییس پارک علم و فناوری، رییس بنیاد نخبگان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری و مدیران شرکت های فناور به ‌همت بنیاد نخبگان و با همکاری پارک علم و فناوری به منظور استفاده از ظرفیت شرکت های فناور در بهینه سازی موقوفات و همچنین استفاده فناوران و نخبگان از موقوفات در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری در این نشست حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تبیین و تشریح فرهنگ وقف علمی در استان وقف علمی و فناوری را یکی از انواع وقف در استان عنوان نمود و تصریح کرد که این نوع وقف می تواند اثر بارزی بر توسعه و پیشرفت علم و فناوری به ویژه اقتصاد و اشتغال دانش بنیان داشته باشد.

امیری با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ وقف در جامعه همان مصداق اقتصاد مقاومتی در جامعه می باشد گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی در جامعه ترویج فرهنگ وقف بین خیرین می تواند بسیاری از مشکلات را به ویژه در بحث علم و فناوری را هموار کند.

امیری گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیازمند بکارگیری توانمندی و ایده های نوآورانه شرکت های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری در زمینه های گردشگری و توریست مذهبی، ساماندهی بقاع متبرکه، کشاورزی و آی اتی می باشد.

در ادامه اسماعیل پیرعلی رییس پارک علم و فناوری استان گزارشی از توانمندی ها و ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک ارائه کرد. پیرعلی با اشاره به اینکه نیروی انسانی متخصص و کارآمد عامل مهم پیشرفت در هر جامعه ای است افزود پارک علم و فناوری آمادگی دارد در حوزه های مورد نظر اوقاف با طرح ایده های خلاقانه زمینه تولید و اشتغال را فراهم آورد.

دکتر مجتبی بنیادیان رئیس بنیاد نخبگان استان نیز با اشاره به اینکه در حوزه وقف با رویکرد جدید در کشور رو برو می باشیم، گفت: بحث وقف علم و فناوری در کشور نیازمند فرهنگ سازی می باشد که ضرورت دارد تعدادی از خیرین به سمت وقف علمی در راستای توسعه و پیشرفت علم و فناوری هدایت شوند.

در پایان این نشست، شرکت های دانش بنیان ضمن معرفی و توانمندی های خود از آمادگی جهت همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خبر دادند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری

    پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری

    پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری یک پارک علم و فناوری در شهر شهرکرد می باشد

      نظرات