گزارش سومین رویداد گراف دی: تقاطع کسبوکار و مسئولیت اجتماعی
«داوود زارعیان» رئیس شورای سیاستگذاری گرافدی در این مراسم اعلام کرد که مسئولیت اجتماعی یک مفهوم جهانی است که در ابعاد بینالمللی بسیار به آن پرداخته شده و در کشور ما نیز چند سالی میشود که مورد توجه تیمها و به ویژه استارتاپها قرار گرفته است. زارعیان تاکید دارد که آنها گراف دی سوم را به این خاطر به مقوله «مسئولیت اجتماعی» تخصیص دادهاند تا بتوانند روابط عمومیهای سازمانها که بیشترین عضو درگیر با این مفهوم در شرکتها هستند را بیشتر و بیشتر با این مقوله آشنا سازند. او باور دارد نقش مدیریت در تعریف و اجرای مسئولیت اجتماعی در سازمانها از همه بخشهای یک شرکت مهمتر است: «در واقع این مدیر است که باید بتواند بالانسی برای اجرای این سیاستها ایجاد کند و بین اهداف سودآور خود و هدفهای اجتماعی یک تعادل ایجاد کند.» او تصریح کرد که «روابط سرمایهگذاران» مقولهای جدا از روابط عمومی است و کارش این است که به فرایند سازماندهی و هماهنگی شرکت برای ارتباط دوسویه و موثر با سرمایهگذاران و فعالان حوزه مالی است: «این شرکتها بهتر میتوانند به مسئولیت اجتماعی خود پایبند باشند.» علیمحمدی در ابتدای این پنل به تجربه CSR (مسئولیت اجتماعی) در سیگل پرداخت و تاکید کرد که خبری کردن این کمپینها نه نتها ریا نیست بلکه باعث ترویج آن در بین دیگر شرکتها نیز میشود: «برنامه ما این بود که برای بانوان بد سرپرست یک کار سلامتی انجام دهیم و از آنجایی که در رابطه با پوست کار میکنیم توانستیم طی چند روز پکهایی در زمینه سلامت پوست که آماده کرده بودیم را به بانوان بدهیم. مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران در مورد نقش روابط عمومیها در بحث مسئولیت اجتماعی گفت: «روابط عمومیهای شرکت مخابرات سفیران حوزه مسئولیت اجتماعی هستند. در ادامه این پنل همچنین علیرضا الفت، معاون برنامهریزی و توسعه پرداخت الکترونیکی سداد هم در مورد نقش روابط عمومی در مسئولیت اجتماعی بیان کرد: «با تغییر استراتژیهایی در شرکتها میتوانیم اقداماتی در راستای مسئولیت اجتماعی انجام دهیم.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات