افزایش کاربران توییتر در 3 ماهه سوم سال 2017 میلادی

افزایش کاربران توییتر در 3 ماهه سوم سال 2017 میلادی

بر اساس آمار منتشر شده توسط شبکه اجتماعی توییتر، این شبکه اجتماعی توانسته در سه ماه سوم سال 2017 میلادی تعداد 5 میلیون کاربر را به تعداد کاربران خود اضافه کند.

به گزارش اکوسیستم، با وجود اضافه شدن بیش از 5 میلیون کاربر به کاربران توییتر در سه ماه سوم سال 2017، اما این شبکه اجتماعی همچنان از جمله شبکه های اجتماعی است که تعداد کاربران کمی را نسبت به سایر شبکه های اجتماعی توانسته به خود جلب نماید. تعداد کاربران فعال توییر در سال جاری میلادی در حدود 21 میلیون نفر کمتر از تعداد کاربران این شبکه اجتماعی در دوره مشابه سال گذشته بوده است. سال گذشته تعداد کاربران فعال این شبکه اجتماعی در حدود 103 میلوین کاربر بوده است.

توییتر بر این باور است که در 3 ماهه پایانی سال 2017 می تواند این کاهش در تعداد کاربران  را جبران نماید. اما خبر خوب برای سرمایه گذاران توییتر این است که شرکت توییتر در حال حاضر در حدود 330 میلوین کاربر دارد که در 3 ماهه دوم سال 2017 میلادی این تعداد در حدود 326 میلیون کاربر بوده است و در مدت مشابه در سال گذشته تعداد این کاربران در حدود 317 میلیون کاربر بوده است. اما تعداد کاربران فعال روزانه نسبت به سال گذشته در حدود 14 درصد افزایش داشته اند. تعداد کاربران فعال توییتر که به صورت ماهانه فعالیت داشته اند نیز افزایش چشم گیری داشته است. البته این آمار را توییتر منتشر کرده است و مشخص نیست که آیا این آمار دقیق است و یا اینکه بر اساس چه معیاری محاسبه شده است.

یکی از تدابیری که توییتر برای جذب کاربر بیشتر اندیشیده است و آن را عملی کرده است افزایش تعداد کاراکتری است که کاربران می توانند در توییت های خود از آن استفاده نمایند. توییر اخیرا تعداد کاراکتر های مجاز در توییت های کاربران را به تعداد 280 کاراکتر افزایش داده است.

مدیران توییتر اعلام کرده اند که پس از این تمام تلاش خود را برای آسان تر کردن استفاده از توییتر انجام خواهند و تمرکز خود را بر روی این موضوع قرار خواهند داد. در سه ماهه سوم سال 2017 در هر یک ساعت 69 میلیون ویدیو از طرف کاربران بر روی توییتر آپ لود می شده است.

توییتر در اقدامی جالب به منظور ایجاد یکپارچگی تمامی تبلیغاتی که از منابعی مثل راشاتودی و اسپات نیک، منتشر می شده اند را مسدود کرده است.

این تصمیم به دلیل اخبار منشر شده در خصوص دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و تحریک کاربران از طریق این کشور برای رای دادن به دونالد ترامپ اتخاذ شده است. این تصمیم در صورتی که این دو خبرگذاری به وظایف خود در چارچوب قواعد بین المللی عمل کنند لغو خواهد شد.

توییتر در تصمیم دیگری قصد دارد در حدود 1.9 میلیون دلار در آمد خود را که از طریق اختصاص دادن فضای تبلیغاتی به خبر گذاری راشاتودی از سال 2011 کسب کرده است را صرف تحقیقات خارجی برای تاثیر استفاده از توییتر در مشارکت های اجتماعی و انتخاباتی میان مردم کند.

گفته می شود روسیه هزینه قابل توجهی را برای جهت دهی به انتخابات 2016 آمریکا برای روی کار آمدن ترامپ صرف کرده است. سمونیان مدیر خبر گذاری راشاتودی اقدام توییتر برای مسدود کردن تبلیغات دو خبر گذاری مهم را به نوعی آسیب جدی برای شبکه های اجتماعی آمریکا دانسته است.

وی در توییت های خود به این موضوع اشاره کرده است و گفته است که این اقدام توییتر خلاف قواعد شبکه های اجتماعی است.

    نظرات