ساترا دستورالعمل صیانت از حقوق کودکان در رسانههای صوت و تصویر فراگیر را ابلاغ کرد
سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) دستورالعمل صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان را به رسانهها ابلاغ کرد. ، امروزه افراد زیر ۱۸ سال مخاطبان مهم رسانهها محسوب میشوند و تاثیرات روانی و جسمانی این فضا برای آنها انکارنشدنی است؛ بنابراین لزوم حمایت از کودکان بهعنوان گروه حساس ایجاب میکند دستورالعملهایی در حوزهی صیانت و حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی تدوین شود. ایجاد موضوعات مربوط به گزارش محتوای نامناسب برای کودکان ساترا: استفاده از اطلاعات جمعآوریشده از کودکان تنها در صورت رضایت اولیا امکانپذیر است ساترا همچنین جمعآوری، افشا، مبادله و استفاده از اطلاعات گردآوریشده از کودکان و نوجوانان را ممنوع اعلام کرد. ساترا تاکید کرده است که تبلیغات قبل، حین و بعد از پخش محتوا برای کودکان و نوجوانان باید با ردهی سنی آنها تناسب داشته باشد. البته در مادهی ۴ دستورالعمل ساترا میخوانیم که هر قسم از تبلیغات تجاری برای ردهی سنی زیر ۱۲ سال منع میشود و برای بالای ۱۲ سال، تبلیغات حاوی حداقل یکی از موارد زیر ممنوع است: تبلیغات گمراهکننده: شامل محتوای تبلیغاتی که اطلاعات نادرست یا ناقص ارائه میکند و موجب گمراهی یا تحت تاثیر قرار دادن قضاوت یا به اشتباه انداختن این گروه سنی در تشخیص کالا یا خدمت با کالا یا خدمت دیگر میشود. ساترا: تبلیغات برای رده سنی زیر ۱۲ سال ممنوع است از دیگر مواردی که نمایش آنها ممنوع است باید به محتوای زیر اشاره کرد:
متن کامل خبر در سایت زومیت
نظرات