علت اختلال و کندی اینترنت چیست؟
پیمان قرهداغی، مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری، طی گفتوگویی با تایید نامناسب بودن کیفیت اینترنت در ساعات اوج مصرف میگوید: «از چند هفته قبل، مسیر ارتباطات بینالملل زیرساخت از طریق قطر، با قطعی همراه بوده و ۸۵۰گیگابیت از ظرفیت اینترنت زیرساخت از دست رفته است». پس از آنکه یکی از کاربران توییتر پرسشی را در سامانه۱۹۵ در مورد کیفیت پایین اینترنت مطرح میکند، پاسخی به این شرح دریافت میکند: «با سلام، مشکل کلی محدودیت پهنای باند در تمامی مناطق مخابراتی کشور در ساعات پرترافیک (ساعت ۲۱ الی یک بامداد) بهدلیل اعمال Policy از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت است.» مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری همچنین به این موضوع اشاره میکند که بخش اعظمی از شکایات مشتریان مخابرات ایران، ارتباطی به زیرساخت ندارد و مربوط به کیفیت نامناسب خدمات مخابرات ایران در نقاط دسترسی و همچنین نحوه پاسخگویی است. آیا نهادی که عنوان «حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری» را برخود نهاده، موظف نیست به کسانی که بابت خدمات دریافتی، هزینه میکنند، توضیح دهد که علت کاهش کیفیت اینترنت در یک بازه زمانی نه چندان کوتاه چیست؟ موضوع نبوداطلاعرسانیها هم با واکنش یکی دیگر از کاربران روبهرو شده و میگوید: «در بعضی از کشورها رگولاتور الزاماتی برای اپراتورهای کابلهای دریایی (به خاطر حساسیت استراتژیک این خطوط) درخصوص زمانبندی گزارش قطعی یا اختلال دارد و جزو قوانین بسیار سختگیرانه است.» همچنین این سوال مطرح میشود که وقتی چنین اتفاقی بارها تکرار شده است، شرکت ارتباطات زیرساخت چه تدابیر جایگزینی برای رفع مشکل اندیشیده است؟ مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری در پاسخ به پرسش اخیر میگوید که زیرساخت باید مجموعه تمهیداتی را برای رزرو پهنای باند در شرایط قطع پیشبینی کند و اقدامات لازم را انجام دهد.
متن کامل خبر در سایت تجارت نیوز
نظرات