استیو جابز از بازاریاب اپل یک سرمایه گذار موفق ساخت

استیو جابز از بازاریاب اپل یک سرمایه گذار موفق ساخت

گای کاوازاکی که در حال حاضر یکی از سرمایه گذاران معروف سیلیکون ولی است، ابتدا در شرکت اپل بازاریاب بود، وی معتقد است درسی که استیو جابز به او آموخت باعث شد موفق شود.

اکوسیستم - گای کاوازاکی ابتدا به عنوان بازاریاب در شرکت اپل مشغول به کار شد. وی در زمان فعالیت در این شرکت همکاری نزدیکی با استیو جابز داشت، کاوازاکی می گوید یک درس بسیار مهم را از جابز آموخت.

وی در این باره می گوید: یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که از استیو جابز آموختم، تغییر دادن ذهنیت است. تغییر آنچه که انجام می‌دهید و تغییر دادن شرایط؛ جابز اعتقاد داشت که این نشانه‌ای از صلاحیت و شایستگی است.

زمانی که جابز در سال 2007 میلادی برای اولین بار آیفون را معرفی کرد، مردم با یک اکوسیستم بسته روبرو بودند؛ در حقیقت هیچکس بیرون از کمپانی اپل نمی‌توانست برای آن اپلیکیشنی بسازد. توسعه دهندگان نرم افزار باید از پلاگین سافاری استفاده می‌کردند تا اپلیکیشن‌هایشان روی آیفون اجرا شود؛ به بیان ساده‌تر اپل برای حفظ امنیت آیفون دسترسی مستقیم توسعه دهندگان به آن سیستم را بسته بود.

استیو جابز

یک سال بعد جابز سیاست خود را کاملا عوض کرد، این بنیانگذار پس از آنکه دریافت هر فردی که ایده خوبی دارد، می‌تواند ارزش افزوده‌ای برای کاربران آیفون به وجود آورد، سیستم اپل را به روی عموم گشود.

کاوازاکی می گوید: من این درس را آموختم که وقتی اشتباهی مرتکب شدم، تغییر دیدگاه و ذهنیت نشانه‌ای از نبوغم خواهد بود.

به گفته وی توانایی پذیرفتن یک اشتباه و تغییر در آن باعث پیشرفت کاری شما خواهد شد و این نشان دهنده تعهد شما به کارتان و حاکی از شجاعت در کار است. بنابراین هر زمان که متوجه شدید کار اشتباهی را انجام می‌دهید، سعی در کتمان آن و ادامه دادن این مسیر اشتباه نداشته باشید و به این موضوع توجه کنید که با تغییر ذهنیت نه تنها به خودتان بلکه به مدیری که برای وی کار می‌کنید، لطف خواهید کرد.

    نظرات