چالش کسب و کارهای نوپا فناوری‌های همگرا آغاز شد

چالش کسب و کارهای نوپا فناوری‌های همگرا آغاز شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ابتدای دی ماه  سال گذشته بود که دومین فراخوان «نوپاهای فناوری های همگرا» توسط مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شد. فراخوانی که فرصتی برای استارتاپ های این حوزه فراهم کرد تا بتوانند از حمایت های لازم برای توسعه محصولات خود برخوردار شوند.

پس از پایان مهلت ثبت نام فراخوان بیش از ۸۰ طرح از سوی استارتاپ ها به دبیرخانه ارسال شد. همزمان با فرآیند ارسال طرح به دبیرخانه و همکاری‌های صورت گرفته با پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و تهران، مرکز نوآوری دانشگاه خواجه نصیر و دانشگاه امیرکبیر بیش از ۱۲۰ طرح از سوی این مراکز دریافت شد که پس از بررس تمامی طرح‌های دریافتی، ۱۲ استارتاپ برای حضور در مرحله بعد فراخوان تایید شدند.

در ادامه نوپاهای منتخب به برنامه توسعه کسب و کار از خدمات لازم برای توسعه محصول  بهره مند شوند. بنابراین در مرحله نخست این تیم‌ها با ورود به دوره پیش شتابدهی به مدت ۳ ماه و ۱۲ جلسه کسب و کار خود را به چالش می کشند. در این مرحله فناوران قادر هستند تا تصمیم درستی برای کسب و کار خود بگیرند. این دوره توسط مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  با حمایت مدیریت فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در برج فناوری ابن سینا این دانشگاه برگزار می شود. همچنین در این دوره مجموعه های مختلف معاونت علمی و فناوری حضور دارند تا خدماتی را برای توسعه کسب و کار نوپاهای حاضر در این برنامه به آن‌ها ارائه دهند. از بخش های جذاب دیگر این دوره ها حضور شرکت های دانش بنیان موفق است تا تجربیات خود از توسعه محصول و کسب و کار را در اختیار استارتاپ های نوپا قرار دهند. این هم‌افزایی بین فناوران نوپا و شرکت‌های دانش بنیان پیش رو می‌تواند زمینه تعامل و پیشرفت خوبی را برای آن‌ها فراهم کند.

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات