نمایشگاهی برای عرضه ایده‌های نوآورانه

نمایشگاهی برای عرضه ایده‌های نوآورانه

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۷ دوره از نمایشگاه اینوتکس در کشور با تلاش پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری برگزار شده است. نمایشگاهی که نقشی پررنگ و تاثیرگذار در معرفی دستاوردهای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان دارد. نمایشگاهی جوان با مشارکت متخصصان و ایده مندان جوان ایرانی که برای معرفی توانمندی های خود نیاز به فضا و امکانات ساده ای دارند.

هشتمین دوره از نمایشگاه اینوتکس بر پایه تجربیات دوره های قبلی و با خدمات و محصولات جدیدی از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های توانمند در نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است. این دوره از نمایشگاه توانسته است اعتماد ۲۰۰ استارتاپ و ۱۰۰شرکت دانش بنیان را جلب کند و ایده ها و محصولات آنها را در معرض دید علاقه مندان ورود به این عرصه و سرمایه گذاران قرار دهد.

بنا به گفته اکبر قنبرپور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس و دبیر هشتمین نمایشگاه اینوتکس، بیش از ۲۰۰ استارت‌آپ و ۲۰ شتاب‌دهنده و مرکز نوآوری در هشتمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری حضور خواهند داشت.

وی افزود: علاوه‌بر حضور ۱۴ مجموعه سرمایه‌گذار، بیش از ۵۰ سرمایه‌گذار نیز در کافه سرمایه اینوتکس شرکت می‌کنند و طی چهار روز با شرکت‌های فناور و استارت‌آپ‌ها جلساتی برگزار می‌کنند.

دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ همچنین اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان، ۱۴ مخترع مستقل، ۱۵ بروکر فناوری، ۱۲ پارک علم و فناوری و مرکز رشد و پنج رسانه استارت‌آپی نیز در نمایشگاه اینوتکس حضور دارند.

حضور مخترعان خارجی در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹

در این نمایشگاه جوان، نزدیک به ۴۰ مشاور و منتور اکوسیستم فناوری و نوآوری نیز حضور دارند که در پاویون منتورشیپ جلسات نیم‌ساعته‌ای با کارآفرینان و استارت‌آپ‌ها برگزار می‌کنند که رایگان است. یکی از بخش های مهم نمایشگاه امسال، حضور میهمانان، مخترعان و ایده پردازان خارجی است به گونه ای که امسال بیش از ۲۰ مخترع عراقی پاویونی در نمایشگاه دارند که طی این چهار روز با مخترعان و سرمایه‌گذاران ایرانی ملاقات و مذاکره می‌کنند. همچنین از سه کشور لهستان، چین و عراق نیز افرادی در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه بین المللی بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور را گرد هم‌ می آورد تا چالش‌های اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور را در قالب سخنرانی‌ها، مناظرات و پنل‌ها بررسی کند. این نمایشگاه می تواند سقف آرزوهای جوانان را بلندتر کند و سکویی شود برای پرتاب توانمندان و ایده پردازانی که می توانند اقتصاد کشور را متحول کنند و رونق اقتصادی را برای کشور به ارمغان بیاورند.

پایان پیام۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات