Untitqqqqqqqqqled-1

بابک هاشمی پور (رئیس کانون کاریابی‌های کشور) با اشاره به اینکه 95 درصد از کاریابی‌های مجازی غیرمجاز است، از ورود وزارت کار و پلیس فتا به منظور متوقف کردن فعالیت این کاریابی‌ها خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، هاشمی پور در مورد فعالیت کاریابی‌های مجازی در ایران اظهار داشت: در چند سال گذشته علاوه بر کاریابی‌های فعال در سطح شهر، کاریابی‌های مجازی نیز شروع به فعالیت کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به این نکته که کاریابی‌های مجازی در چند سال اخیر رشد داشته‌اند، گفت: اغلب کاریابی‌های مجازی بدون مجوز در قالب وب‌سایت، گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی فعالیت می‌کنند. برآوردهایی که انجام شده است، نشان می‌دهد که 95 درصد این کاریابی‌ها غیر قانونی هستند.

رئیس کانون کاریابی‌های کشور به افراد جویای کار در خصوص مراجعه به این کاریابی‌ها هشدار داد و اعلام کرد که وزارت کار در این حوزه ورود خواهد کرد، وی در ادامه افزود: در جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور قائم مقام وزیر کار و دستگاه‌های مسئول برگزار شد، در خصوص برخورد با جرائم سایبری صحبت کردیم و تصمیماتی نیز اتخاذ گردید.

هاشمی پور بیان کرد: وب‌سایت‌ها، گروه‌ها و کانال‌هایی که فعالیت کاریابی غیر مجاز دارند، شناسایی می‌شوند و با دستور دادستانی فعالیت آنها متوقف می‌گردد.

وی در مورد کاریابی‌های فعال در سطح کشور نیز گفت: کاریابی‌های غیرمجاز بسیاری نیز در سطح شهر فعالیت دارند، اما گستردگی فعالیت آنها به اندازه کاریابی‌های غیر مجاز فضای مجازی نیست. کارجویان می‌توانند از طریق سایت وزارت کار کاریابی‌های مجاز داخلی و خارجی را استعلام کنند تا در ادامه با مشکلی روبرو نشوند.

هم اکنون 800 مرکز مشاوره شغلی و کاریابی داخلی و حدود ۱۱۰ کاریابی خارجی مجاز در سطح کشور فعالیت دارند. بر اساس آمارهای موجود، سال گذشته حدود 360 هزار نفر در مراکز مشاوره شغلی و کاریابی ثبت نام کردند، این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

    نظرات