سیلسکون ولی؛ برترین زیست بوم‌ استارتاپی دنیا

سیلسکون ولی؛ برترین زیست بوم‌ استارتاپی دنیا

علیرغم اینکه در دهه گذشته شهرهای زیادی در حوزه استارتاپ‌ها فعال شده‌اند، اما همچنان سیلیکو‌ن ولی (Silicon Valley) برترین زیست بوم‌ استارتاپی دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، یک سایت تحلیلی گزارشی در مورد بزرگترین زیست بوم‌های استارتاپی دنیا ارائه داد و بر اساس آن سیلیکون ولی صدر جدول برترین اکوسیستم‌های استارتاپی را به خود اختصاص داده است. در رده‌های بعدی این فهرست نیویورک، بوستون، تورنتو، ونکوور، شیکاگو، پاریس، سیدنی، سائوپائولو، مسکو، برلین، کانادا، سنگاپور قرار گرفته‌اند.

این گزارش که بر پایه شاخص‌هایی از جمله استعداد، کارایی، برندسازی، طرز فکر کارآفرینی، تفاوت، حمایت، سرمایه‌گذاری و خروجی استارتاپ‌ها تهیه و تنظیم شده است، حاکی از آن است که برترین زیست بوم‌ها در امریکا قرار گرفته و سایر کشورهای نیز به سرعت در حال رشد هستند.

از آنجا که سیلیکون ولی بزرگترین زیست بوم‌ استارتاپی دنیا به حساب می‌آید و از این نظر نیز بیشترین میزان مهاجرت را پذیرفته است، لذا آمار بیشترین صادرات کارآفرین به سایر شهرها را نیز به خود اختصاص داده است، تا جائیکه که کانادا با ۳۵ درصد، سنگاپور با ۳۳ درصد و تورنتو با ۳۱ درصد شهرهایی هستند که بیشترین تعداد کارآفرین‌هایی که از سیلیکون ولی آمده‌اند را دارند.

ویژگی‌ها و چالش‌های هر زیست بوم استارتاپی مخصوص خودش است. بر مبنای اظهاران محققان، توسعه فضای کارآفرینی می‌تواند در بعضی از خصوصیات پایه از جمله سرمایه‌گذاری و تکنولوژی و نیز در برخی خصوصیات ویژه و منحصر به فرد ریشه داشته باشد.

    نظرات