توصیه جف بزوس به کارآفرین‌ها: به آنچه تغییر نمی‌کند فکر کنید

توصیه جف بزوس به کارآفرین‌ها: به آنچه تغییر نمی‌کند فکر کنید

«جف بزوس»، مدیرعامل فروشگاه اینترنتی آمازون و شرکت فضایی بلو اُورجین، در افتتاحیه کنفرانس «re:MARS» در مورد موضوعات مختلفی با تمرکز بر هوش مصنوعی صحبت کرد اما یک توصیه‌ی او برای کارآفرین‌هایی که به دنبال ساختن موفقیت پایدار هستند بیشتر به چشم آمد: «به آن چیزی فکر کنید که قرار نیست تغییر کند.»

بزوس گفت که معمولاً از او پرسیده می‌شود که از نظرش، چه چیزهایی قرار است در دهه آینده مشمول تغییرات گسترده شوند، در حالی که پرسیدن این سوال که در دهه آینده چه چیزی هنوز بدون تغییر باقی خواهند ماند، سوال مهم‌تری است و می‌تواند دید ارزش‌مندتری را برای متولد شدن کسب‌وکارها ایجاد کند:

«پاسخ به چنین سوالی می‌تواند به شما اجازه دهد تا با اعتماد به نفس تمام تمرکز و انرژی‌تان را صرفش کنید و سود داشته باشید. لازم هم نیست تحقیقات گسترده‌ای انجام دهید؛ چیزهایی که تغییر نمی‌کنند آنقدر بزرگ و ساختاری هستند که خودتان آنها را می‌شناسید.»

جف بزوس گفت که بیشتر ایده‌های اینچنینی پیرامون نیازهای مشتریان هستند. برای مثال مشتریان آمازون به شکل مشخص قیمت پایین، ارسال سریع‌تر کالا و تنوع بالای محصول را می‌خواهند. با همین مثال، او به کارآفرین‌‌های تازه‌کار توصیه کرد که باید بر نیاز مشتری تمرکز کنند: «راهی را پیدا کنید که مشتری از خدمات شما لذت ببرد.»

از سوی دیگر مدیرعامل آمازون اعتقاد دارد که یک کارآفرین باید درباره کسب‌وکارش هیجان داشته باشد؛ در غیر این صورت بازی را به رقبایی که با اشتیاق بیشتر در زمین بازی حضور دارند، می‌بازد:

«باید قدرت ریسک داشته باشید. اگر کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنید و در آن ریسکی هم نکنید، احتمالاً جایی دیگر، شخصی دیگر دارد همان کار را بهتر از شما انجام می‌دهد. حتی در آمازون، ما همیشه در حال ریسک کردن هستیم چرا که وقتی یک شرکت بزرگ می‌شود، ریسک‌های آن هم باید به همان اندازه بزرگ شوند. باید به شکل واقعی تلاش کنید و در این راه شکست هم زیاد می‌خورید.»

لینک اصل خبر در سایت

    نظرات