«بُرنُس» حس خوب خریدی بی دردسر

«بُرنُس» حس خوب خریدی بی دردسر

«بُرنُس» حس خوب خریدی بی دردسر

با توجه به گسترش بستر فروش آنلاین در ایران و آشنایی بیشتر مردم با روش های نوین خرید در کشور روز به روز شاهد پیشرفت چشمگیر در این حوزه هستیم . از فروش آنلاین از طریق وب سایت های کوچکتر گرفته تا وب سایت هایی که به صورت تخصصی و البته تضمینی در بحث فروش کالاهای مختلف از جمله دیجیتال و پوشاک فعالیت می کنند . در این شماره با آقای حمیدرضا شیرازی ها ، مدیر عامل فروشگاه اینترنتی «بُرنُس» که چهار سال از فعالیت خود را پشت سر گذاشته است ، گفت و گویی را ترتیب داده ایم که از نگاه تان می گذرد.

در ابتدا  معنی کلمه «بُرنُس» را که برای برند خود انتخاب کرده اید چیست؟


«بُرنُس» لباس اصیل ایرانی ها بوده که به صورت روزمره همه  اقوام ایرانی از آن استفاده می کردند . به همین دلیل در تمامی اشعار شاعران مختلف همواره از این کلمه استفاده شده و رواج داشته است .و ریشه آن نیز کاملا ایرانی است.

لطفا توضیحات کوتاه و کاملی پیرامون آغاز به کار برند بُرنُس ارائه فرمایید.


برند بُرنُس از سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرده که در ابتدا با ثبت برند درایران، ترکیه واتریش و ثبت شرکت در ایران و ترکیه و پشتوانه دفترترکیه، واقع در بلوار آتاترک و دفترامارات خود، واقع در بر دوبی   اولین قدم‌های حرکت در مسیر اهداف خود را آغاز کرده است.

آغاز به کار شما در این زمینه از چه زمانی کلید خورد؟


با توجه به اینکه هلدینگ «ستیا» از قدیم مشغول به فعالیت در زمینه‌های مختلف از جمله کامپیوتر، ساخت‌وساز و ... بوده و همیشه تیم تحقیق و توسعه مجموعه در حال رصد بازارهای در حال فعالیت و بازارهای مختلف بوده و هست، با توجه به عقبه فعالیت خانواده پدری  خصوصا پدر بنده که  در سال‌های جوانی به عنوان علاقه‌بند در جلو خوان مسجد امام و بعد از سن ۲۰سالگی استقلال ایشان از پدربزرگم و خرید سه باب مغازه در کوچه برلن (پاساژ برلن) و تولید وعرضه لباس، تیم تحقیق و توسعه مجموعه به سنتی بودن بازار پوشاک ایران و خلا استفاده از نوآوری‌ها ، تکنولوژی به روز و ساختارسازی منسجم در این بازار هیات مدیره مجموعه را مجاب به سرمایه‌گذاری در این صنعت کردند که پس از تکمیل تحقیق بازار و هدف‌گذاری مناسب و تکمیل تیم برنامه‌ریزی و جذب تیم اجرایی از سال ۱۳۹۵ فعالیت این برند آغاز شد.

با توجه به تعدد فروشگاه‌های اینترنتی ، علل تمایل شما به فعالیت در بستر آنلاین چیست؟


با توجه به تحقیق بازار مجموعه و گزارش نبود فروش اینترنتی قوی پوشاک درسال ۱۳۹۵ در کشور عزیزمان و وجود پلتفرم‌های آنلاین در دنیا برای این موضوع و سیاست مجموعه بر چابک بودن ، نوآور بودن و ایستادن در مزیت نسبی مجموعه و زمان خرید برای آشنایی بیشتر با این بازار و لمس چالش‌های پیش‌رو و کسب بهتر نیاز مشتری و حل آنها در مجموعه مدیران تصمیم گرفتند که علاوه بر شعب فیزیکی تمرکز مجموعه بر بسترسازی آنلاین و ایجاد اطمینان به مخاطب برای  خرید غیرحضوری و ایجاد لذت خرید آنلاین هم باشد.

دیدگاه شما در رابطه با فعالیت در بحث فروش فیزیکی در مقابل فروش آنلاین چیست؟


فروش فیزیکی و آنلاین دو بال حرکت یک برند هستند که نه‌تنها در مقابل هم نیستند، بلکه مکمل هم برای استفاده درست از مزیت‌های خود در راستای اهداف برندها و جواب دادن به نیاز مخاطبین برندها هستند .
برندهای بزرگ هم کاملا به این موضوع رسیده واجرایی کرده‌اند. مثلا «آمازون» که بزرگ‌ترین پلتفرم فروش آنلاین است چند سالیست که فروشگاه‌های فیزیکی خود را افتتاح کرده یا «وال مارت» که بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای فیزیکی بوده که چند سالی است فروش آنلاین خود را آغاز کرده است.

لطفا بفرمایید تنوع محصول در «بُرنُس» به چه صورت است؟


اول اینکه محصولات بُرنُس فقط برای بانوان است و به صورت تخصصی محصولات کلاسیک از سایز کوچک تا بزرگ سایز را طراحی و تولید می‌کند که با توجه به کیفیت محور بودن مجموعه و درخواست بیش از حد مشتریان و نیاز آنها به گروه محصول کژوال و اسمارت کژوال با حفظ همان کیفیت بُرنُس، مدیران تصمیم گرفتند این گروه محصولات را با تنوع زیاد به گروه محصولات گذشته اضافه کنند که در حال حاضر شامل : کت و شلوار، جلیقه شلوار، کت و سارافون ، کت ، شومیز، تونیک ، شلوار ، شلوارک ، تاپ ، دامن، کیف ، کفش ، صندل و ... است.

از نظر شما فروشگاه‌های آنلاین با چه چالش‌هایی مواجه هستند؟


چالش کسب‌وکار آنلاین در ایران بسیار زیاد است، مخصوصا اینکه یکسری از مخاطبین یا به واسطه اشتباه خودشان یا به عمد و حتی غیرعمد بودن اشتباه فروشگاه‌های اینترنتی، خاطره خوبی ندارند که تفاوت آنلاین فروشی این صنعت با باکس فروشی بعضی از صنعت‌های دیگر مانند لوازم کامپیوتری و لوازم منزل معضل دیگر آن است. نکته دیگری که قابل توجه است؛ چند سایزه بودن بعضی از خانم‌ها یا ندانستن سایز دقیق خودشان است یا می‌شود به کالیبره نبودن رنگ «ال سی دی»ها یا موبایل‌ها برای تشخیص دقیق رنگ لباس اشاره کرد. حتی می شود گفت  برای اینکه هر لباس از مواد اولیه و طراحی متفاوت بهره ببرد شما باید دیتیل دقیق لباس را به طورکامل به مخاطب اطلاع بدهید که وقتی کالا به دستش می‌رسد، حس خوب یک خرید بی دردسر را داشته باشد. البته نباید از قلم بیفتد که یکی از دلایل خرید آنلاین نداشتن وقت مخاطب است که باید با آموزش کامل پرسنل ، برنامه ریزی دقیق واحد مارکتینگ و ساپورت هرچه بهتر مشتری می‌شود این موضوع را مدیریت کرد.

آیا تصور می‌کنید که فروش آنلاین در شرایط کنونی یک فرصت است؟ضمن اینکه آیا تهدیدی برای فروش فیزیکی محسوب می‌شود یا خیر؟


فروش آنلاین برای همیشه فرصت به حساب آمده به این دلیل که زیر ساخت دنیا، سبک زندگی یا حتی نیاز مخاطب در حال تغییر است و مشتری نیاز دارد با توجه به تخصصی شدن همه کسب‌وکارها و نداشتن وقت کافی برای دنبال کردن به دیتیل همه نیازهای خود، چه برای مقایسه بهتر، خرید دقیق‌تر، پرداخت پول کمتر و اطلاع از فرصت‌های پیش‌رو و آشنایی هرچه بهتر با برندهای نوآور، کیفیت محور، تخصصی‌تر یا هر نیازی که دارد، از مزیت‌های خرید آنلاین استفاده کرده که قطعا این همه مزیت را در خرید فیزیکی با صرف زمان بسیار و نه به این دقیقی، می‌توان به دست آورد.
البته فروش فیزیکی مزیت‌های خود را دارد که در جای خود حتما مورد نیاز است و صاحبان برندها برای جواب دادن به نیاز مخاطبان خود حتما به جای تهدید استفاده از هر یک از این مزیت‌ها، از فرصت استفاده از هر دو مزیت بهره می‌برند.

در حوزه لجستیک که موضوع مهمی در این حوزه است با مشکل خاصی مواجه هستید؟


نه الحمدلله؛ با توجه به گسترش کسب‌وکارها در ایران و نیاز مبرم به بحث لجستیک همه فعالیت‌ها و فراهم بودن همه زنجیره تامین لجستیک در ایران و رقابت شرکت‌های مختلف و استفاده از تکنولوژی و آداپته کردن این شرکت‌ها نسبت به نیاز مشتریان خود و استفاده مجموعه ما از چندین شرکت و تقسیم بار نسبت به مزیت هر یک از مجموعه‌ها، مثلا استفاده از سه مجموعه برای فروش عمده به تهران و شهرستان‌ها و استفاده از یک مجموعه دیگر در فروش آنلاین برای تهران و دو مجموعه دیگر در فروش آنلاین به شهرستان‌ها و استفاده از واحد لجستیک درون سازمانی که هم آموزش مناسب و هم تعریف خدمات اضافه‌تر مثل تحویل روز، پرو در محل و پرداخت در محل (فقط برای شهر تهران این خدمات تعریف شده ) تحت نظارت و استانداردها، مجموعه خدمات عرضه می‌کنند که توانسته‌ایم با توجه به نیاز مشتری‌ها و قوانین مختلف هر یک از این مجموعه‌ها از قبیل زمان دریافت و ارسال متفاوت کالا، قبول وزن و سایز متفاوت بسته و حتی تفاوت در امکان خدمات‌رسانی مناسب در مقصد و تعهد کاری آنها، این موضوع را هم مدیریت کنیم.

در راستای جلب حداکثری رضایت مشتریان حداقل بازه زمانی برای تحویل سفارشات چقدر است؟


ما تحویل روز را در دو نوبت ارسال می‌کنیم؛ یک بار سفارشات ثبت شده قبل از ساعت ۱۰ صبح و یک بار سفارشات قبل از ساعت ۱۴ که این دو به صورت تعریف شده است. اگر مشتری خارج از این بازه زمانی ثبت سفارش کند و تقاضا ارسال سریع داشته باشد از یک شرکت لجستیک موتوری به صورت غیرقراردادی استفاده می‌کنیم که رضایت مشتری خودمان را حفظ کرده باشیم.


تجربه شما طی ایام کرونا به چه صورت رقم خورده است؟
البته خیلی تلخ و پر از چالش‌های جدید ولی به هر حال ما که در ایران کار می‌کنیم و سال‌های زیادی است که مشغول فعالیت هستیم، به مشکلات غیرقابل پیش‌بینی عادت داریم، کرونا هم یکی از این چالش‌ها بود. البته
هیچ گاه نخواستیم عامل‌های منفی تاثیرگذار در کسب‌وکار و جامعه، روی ما و محیط کسب‌وکارمان اثر بگذارد؛ پس مجبور هستیم اول خودمان بعد تیم‌مان را آداپته کنیم. برای چالش‌های جدید همیشه ما از مشاوره‌های مناسب خارج سازمان، چه از طریق مشورت با دوستان هم دغدغه یا مشاوران خبره در آن موضوع خاص، اول با تهدیدها و فرصت‌های به وجود آمده آشنا می‌شویم و در نهایت با بهره‌گیری از آموزش و مشارکت از افراد درون سیستم و بومی‌سازی و راهکار، به چالش‌های جدیدمان هم غلبه می‌کنیم که انصافا چون کرونا یک پدیده جدید و همه گیر بود و کسی راهکار خاصی برایش نداشت و همه ازابعادش بی‌اطلاع بودند، می‌توانم به عنوان ابرچالش از آن یاد کنم .

آینده فروش آنلاین را در ایران چطور پیش‌بینی می‌کنید؟


همان طور که همه می‌دانند، با توجه به عقب افتادن کشورمان از دنیا و پیر‌وی مردم و کشور از تغییرات به وجود آمده در دنیا و فراگیر شدن اینترنت بدون محدودیت در تمام دنیا، این امکان برای همه به وجود آمد که بتوانند از این فرصت‌ها استفاده کنند.
تغییر سبک زندگی و آمدن نسل‌هایی که از ابتدا با اینترنت پر سرعت کار کردند و آموزش دیدن تاثیر بیشتر و سریع‌تری براین موضوع گذاشته و حتما در آینده برندهایی که فروش اینترنتی ندارند یا حذف می‌شوند یا سهم بسیار کمتری از آنچه که می‌توانند داشته باشند، را به خودشان اختصاص می‌دهند.

با توجه به اینکه خرید پوشاک، خریدی است که مردم تمایل دارند به صورت لمس کردن یا حضوری خریدشان را انجام بدهند آیا فروش آنلاین یک محدودیت  محسوب می‌شود؟ وآیا راهکاری برای آن دارید؟


قطعا لمس کردن در خرید پوشاک، یک لذت اجتناب ناپذیربوده و همه دنیا به این موضوع مخصوصا درخرید پوشاک علاقه دارند، راهکار این موضوع قابلیت مرجوع یا تعویض است که در تمام دنیا دارد استفاده می‌شود و همین موضوع است که اجازه داده فروش آنلاین پوشاک هم مثل سایر اقلام دیگر پر رونق باشد.
ما هم در «بُرنُس» یک هفته در تهران و ۱۰روز در شهرستان این قابلیت را گذاشته‌ایم که مخاطبان عزیزمان با خیال راحت خرید کنند.

با توجه به اینکه در دوران تحول دیجیتال هستیم و علاقه‌مندی برای ایجاد پلتفرم‌های آنلاین زیاد است، آیا ورود به این حوزه را توصیه می‌کنید؟


ببینید حتماعلاقه‌مندی به این حوزه زیاد است البته شرط لازم هست ولی کافی نیست، این موضوع مثل خیلی از حوزه‌ها تخصصی است و احتیاج به اشراف بر تمام شرایط، تهدیدها و فرصت‌ها و داشتن یک تیم چابک، مجرب و با برنامه و سرمایه گذاری مناسب وقدرت تحمل مناسب خودش را دارد که عدم آشنایی به این موضوع‌ها باعث می‌شود خیلی‌ها سرمایه‌های‌شان را کم یا زیاد در این حوزه از بین ببرند و به نتیجه نرسند، ولی اگر می‌توانند تیم
یک دست و با انگیزه‌ای را هدایت کنند، حتما پیشنهاد می‌کنم که این کار را شروع کنند. البته این کار به تنهایی نمی‌شود و به یک تیم منسجم نیاز دارد.

چه زیر ساختی را در این زمینه پیشنهاد می‌دهید؟(چه طراحی ساختاری برای سهم گیری در این حوزه لازم است)؟


زیر ساخت قطعا در اهداف هر سازمانی فرق می‌کند و نسبت به آن اهداف باید ساختار چید، ولی لازمه ابتدایی هر پلتفرم یک تیم همدل شامل : برنامه منسجم ، یک تیم تولید محتوا‌ی قوی، یک گروه فرانتد و بک‌اندکار( Frontend ; Backend) قوی ویک تیم گرافیک مسلط و قطعا پشتوانه سرمایه مناسب و کالای قابل رقابت در بازار از ابتدایی ترین موارد قابل ذکر است.
و درمورد ساختار برای سهم گیری هم باید فکرهای قدیمی را کنار گذاشت و از مزیت نسبی هر گروه، برند، شخص و ... استفاده کرد چون ساختار پلتفرم با
سهم خواهی صد درصدی شخصی که قبلا مرسوم بوده، کاملا در تضاد است.

با توجه به وجود رقبای دیگر در این عرصه، چشم‌انداز آینده «بُرنُس» را چطور می‌بینید؟


خب فکر می‌کنم که ما با توجه به پشتوانه خوب داشته‌های خودمان، سابقه بیزینس در حوزه‌های مختلف ازجمله کامپیوتر وسابقه بیش از ۲۰سال فعالیت خارج از ایران صاحبان برند و نگاه متفاوت مجموعه به این بازار و استفاده ازتیم چابک و نترسیدن از تغییرات و استفاده از مدل چند کاناله شامل : فروش عمده، فروش آنلاین در اینستاگرام و سایت، فروش به صورت کرنر شاپ، فروش به صورت فرانچایز و استفاده از فروش پلتفرم‌های مطرح بازار به عنوان جدیدترین مدل کسب‌وکار و تمرکز مجموعه بر ساختارسازی منسجم(استفاده از مزیت نسبی همه تاثیرگذاران در این صنعت) شامل تامین‌کنندگان، طراحان، تولید کنندگان و... توانستیم فصل جدیدی برای بازار پوشاک ایران
باشیم.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات