اهمیت تامین امنیت بنگاههای کوچک و متوسط
با این وجود همچنان بنگاههای کوچک و متوسط در رده بازارهایی باقی میمانند که فروش جهانی امنیت سایبری آنها بیش از ۴۰ میلیارد دلار تخمین زده میشود، گروهی که تا سالجاری سالانه بیش از ۸ درصد رشد داشته است. اگرچه این مساله دریچه جدیدی را برای تامینکنندگان فناوریها و راهکارهای امنیتسایبری هوشمند فراهم میکند، اما آنها را ملزم میکند استراتژیهای مربوط به بنگاههای کوچک و متوسط خود را بازنگری کنند، استراتژیهای مستقیم کارآمدتری در فروش از راهدور خود به کار گیرند و استراتژیهای کانالهای خود را برای دستیابی به رشد در بخش ارائهدهنده خدمات امنیتی مدیریتشده (MSSP) اصلاح کنند. در نهایت آنها نیاز دارند در قیمتگذاری و ارائه بسته خدمات خود- خاص بنگاههای کوچک و متوسط- برای جذب بهتر مشتریهای متنوع این بخش، بازنگری کنند. نیازهای امنیت سایبری بنگاههای کوچک و متوسط در مقایسه با بخش قابلتوجه کسبوکارهای بزرگتر نسبتا مورد بیمهری قرار گرفته و همچنین نسبت به بخش مصرفکننده سود کمتری داشته است. در حوزه کاری امنیت سایبری بنگاههای کوچک و متوسط سه بخش متمایز داریم که عمدتا براساس پیچیدگیها و اندازه پرسنل فناوری اطلاعات (IT) مورد نیازشان تعریف شده است؛ که از قرار زیر است: * بالغ محدود (با بازار تقریبا ۹ میلیارد دلار و حدود ۱۰ درصد نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR): این بخش بیشتر دفاتر کوچک (با کمتر از ۱۰ کارمند تمام وقت) و برخی بنگاههای کوچک (با ۱۰ تا ۹۹ کارمند تمام وقت) که در صنایع کمتر دیجیتالیشده مانند حوزه سلامت و بخش دولتی و بدون منابع فناوری اطلاعات فعالیت میکنند، را شامل میشود. * نیمه بالغ (با بازار تقریبا ۱۷ میلیارد دلار و حدود ۱۰ درصد نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR): این بخش بیشتر کسبوکارهای کوچک (با ۱۰ تا ۹۹ کارمند تمام وقت) و کسبوکارهای متوسط (۱۰۰ تا ۴۹۹ کارمند تماموقت) که درحوزههای کمتر دیجیتالی شده مانند صنعت، حملو نقل، تاسیسات و خدمات با منابع فناوری اطلاعات غیراختصاصی تا بسیار محدود و منابع امنیتی غیراختصاصی فعالیت میکنند را شامل میشود. * بالغ کامل (با بازار تقریبا ۱۷ میلیارد دلار و حدود ۱۱ درصد نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR): این بخش بیشتر بنگاههای با اندازه متوسط (۱۰۰ تا ۴۹۹ کارمند تمام وقت) و بنگاههای کوچک (با ۱۰ تا ۹۹ کارمند تمام وقت) که درحوزه صنایع دیجیتالی- مانند خدمات مالی، فناوریهای سطح بالا (High Tech)، مخابرات، ابزارهای چندرسانهای، مصرفکنندهها و خردهفروشیها- فعال هستند و واحد فناوری اطلاعات اختصاصی و کوچک دارند، را شامل میشود. * بخش بالغ محدود: بسیار شبیه به بخش مصرفکننده است و در بیشتر شرکتهای این بخش حدود ۹۰ درصد هزینههای سایبری در امنیت نقطه پایانی (end point) هزینه میشود. در این بخش محصولات امنیتی ۴۰ تا ۵۰ درصد توسط مرکز عملیات امنیت مدیریتشده (MSSP)، ۳۰ درصد توسط فروشندگان ارزشافزا (VAR) و ۲۰ تا ۳۰ درصد دیگر به صورت مستقیم توسط خردهفروشها تامین میشود. در بررسی کانالها، درحالحاضر تغییراتی را در سهم ثابت مراکز عملیات امنیت مدیریتشده (MSSP) به صورت افزایشی شاهد هستیم که این افزایش هم از طریق قراردادهای مستقیم با بنگاههای کوچک و متوسط و هم از طریق ارائهدهندگان خدمات مدیریتشده (MSP) بهعنوان شریک تجاری مراکز عملیات امنیت مدیریتشده (MSSP) برای تامین خدمات امنیتی مدیریتشده، بوده است. در واقع تخمین زده میشود که سهم مراکز عملیات امنیت مدیریتشده (MSSP) از بازار بنگاههای کوچک و متوسط تا سال ۲۰۲۲ تا ۱۴ درصد رشد کند و از ۷ میلیارد دلار به ۱۰ میلیارد دلار برسد. با پذیرش اینکه فروش مستقیم از راهدور درحوزه امنیت سایبری در قیاس با کل صنعت نرمافزار- به دلیل پیچیدگیهای بیشتر راهحلهای امنیتی در مقایسه با سایر گروههای نرمافزار- خیلی عقب مانده است؛ این شکاف ممکن است با تغییر مسیر فروش محصولات امنیتی از راهحلهای نقطهای به مجموعه راهکارهای منسجم کمتر شود. با چشمانداز درحال تکامل تامینکنندگان امنیت سایبری و نیازهای بخش بنگاههای کوچک و متوسط، ممکن است فرصت فراخی برای ایجاد یک کسبوکار با مقیاس مناسب درحوزه بنگاههای کوچک و متوسط وجود داشته باشد. این راهکارها ممکن است مستقیما به کسبوکارهایی در جغرافیای مشخص و بخشهای مشخصی از مشتریان فروخته شود، همچنین در موارد دیگر ممکن است به مراکز عملیات امنیت مدیریتشده (MSSP) یا از طریق آنها به ارائهدهندگان خدمات مدیریتشده (MSP) و فروشندگان ارزش افزا (VAR) فروخته شود. با این وجود میتوان مشتریانی از جنس بنگاههای کوچک و متوسط را با «بسته محصول» مورد هدف قرار داد؛ این بسته محصول یک مجموعه کامل است که به شکل ایدهآلی راهکاری یکپارچه از محصولات و خدمات را با قیمتی رقابتی به مشتریان پیشنهاد میدهد.
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات