مراکز علمی کشور از امکانات لازم برای ترویج علوم شناختی بهره‌مند شدند

مراکز علمی کشور از امکانات لازم برای ترویج علوم شناختی بهره‌مند شدند

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا حاج یخچالی عضو هیات عملی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: ترویج دانش علوم شناختی در مراکز علمی استان های مختلف کشور اهمیت بالایی دارد. زیرا این امر توانمندسازی دانشجویان و محققان را به همراه دارد. در این راستا با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دو کارگاه آموزشی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.

وی ادامه داد: "ثبت سیگنال های مغزی "و نیز "رهگیر چشمی" عناوین این کارگاه ها است. در این کارگاه های آموزشی آخرین اطلاعات و یافته های علمی درحوزه ثبت سیگنال های مغزی و رهگیرچشمی توسط اساتید و متخصصان برای علاقه مندان و شرکت کنندگان تشریح می شود.

حاج یخچالی همچنین ابراز کرد: با تلاش و حمایت های ستاد آزمایشگاه روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز تاکنون به دستگاه های پیشرفته "رهگیر چشمی " و" تحریک الکتریکی فراجمجمه ای " مجهزشده است. سیستم "رهگیر چشمی " وسیله ‌ای برای تعیین موقعیت چشم و حرکات آن است و در تحقیقات بر روی سیستم بینایی در آزمایشگاه‌های علوم اعصاب و روانشناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دستگاه ثبت سیگنال های مغزی از جمله برای کمک به بررسی و مطالعه عملکرد مغز، تشخیص اختلالات تشنجی و کارکردی مغز دارای کاربرد است .

به گفته وی، در یک سال اخیر اقدامات مثبتی برای ایجاد رشته علوم شناختی گرایش ذهن ، مغز و تربیت در این دانشگاه انجام شد و انجمن علمی دانشجویی مغز و شناخت در دانشگاه شهید چمران اهواز درحال ایجاد است که این امر گامی مثبت برای فعالیت دانشجویان و علاقه مندان در حوزه های علوم شناختی محسوب می شود. استان خوزستان با برخورداری از محققان، نخبگان و متخصصان ، مستعد توسعه وگسترش حوزه های علوم شناختی است.

بر اساس این گزارش ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ترویج این حوزه در مراکز علمی مختلف کشور اقدامات مناسبی انجام داده است که در این راستا می توان به تجهیز دانشگاه هایی همچون در اصفهان، اهواز و تبریز اشاره کرد.

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات